{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CD70K1 1975

9.227 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

johnny m
Mand | 45 år | Oprettet: 14. okt 2010


Honda CD70K1

Årgang:
1975
Motor:
72 CCM topstykke
4 trins gearkasse
topstykke med store ventiler og forbrændingskammer så der er plads til stemplet
72 CCM Cylinder 47 mm boring
SS50 Racerknastaksel
enkelt plade kobling
20 MM karburator Keihin inkl Studs
Platin tænding
motoren har Aldrig været adskilt kørt 40 000 km fra ny...
Avanceret svinghjul
Hestekræfter
5 Hk
Fælge
Nye Honda egerfælge for og bag
hjulnav højtglanspoleret hos Croma
nye bremse bakker
Dæk
2,75-17 for
3.00-17 bag

er dog en anelse større end det den er født med
Topfart
80 Km/t
Tuning
motoren
Styling
Intet den er jo styling i sig selv

Farven er DUCATI ANNIVERSARY ROSSO -----

fra da den var metal blå og til den stod færdig i stuen blev der brugt ialt 14 timer .... Men jeg er også Mc Mekaniker....
Ekstraudstyr
INtet Thansen shit her ....
Alt har været glasblæst
KUN RENOVERET MED GEUNINE HONDA PARTS for over 20 000 kr

Nye:
Skærme
kædekit
Dæk slanger
fælge
eger
Side skjolde
tændingsdæksel
kickstarter
gearpedal
kabrurator
tunsættet
karburatoren
udstødning
sæde ny betrukket

Blinklysene kommer senere og når jeg finder nogler der er pæne nok til at montere

Kædeskærmen er til maleren.... skal jo være sølvgrå på den årgang

Alle de originale bolte har været sandblæst og electrogalvaniseret og senere zink behandlet som de er originalt
Bemærkninger
ENESTE REGISTRERET HONDA CD i Danmark som motorcykel

Kasko og veteranforsikret til 500 kr årligt.... billigere end hvis det stadig var en knallert
Kommentér på:
Honda CD70K1
  •   4. nov 2014 tak for de rosende ord... den er dog solgt for flere år siden . !

  •   9. sep 2014 hold da op, den er flot lavet, ser ny ud, bringer gode minder frem, fra ungdommen smiley :) flot lavet mvh hc.. en høj for godt arbejde..

  •   11. nov 2010 åhhh
    nej den tror jeg ikke jeg har længer. der er forsvundet en masse dele for mig under mine flytninger.


  •   11. nov 2010 ...
    har du nogen dele til dax liggende??? ska bruge en batteri kasse til 6V


  •   11. nov 2010 og
    ja det var ikke helt nemt at få daxen lavet om , bruget ca 3 år på at få det trumet igennem , der er jo ingen der kender reglerne og så er det bare nemmer at sige det kan man ikke.


  •   11. nov 2010 hmm
    jeg var oppe og hente nogle dele ved ham ,der stod der en cd , kan godt ske det bare var en han var ved at bygge ,men han sage bare det var en mc, men nok om det. så må du på ebay og se om du kan finde en.


  •   10. nov 2010 hmm
    daxsahoppen har den ikke heller ikke daxerik..... dax erik har ingen cd på plade har snakket en del med ham... !!!! var det svært og få daxen på plader eller ????


  •   9. nov 2010 dele
    har ikke lige en batteri kasse ,men næsten alt kan skaffes på ebay og ved daxshoppen.dk
    der er en der kaldes dax erik lidt uden for holste bro han har osse en cd på plade. han var osse den første der fik en dax knallert bygget om til mc plade..
    din er vildt flot ,havde selv samme model som knægt .den skulle man aldrig ha solgt.


  •   18. okt 2010 Tak endnu engang
    nu har jeg også bag grund som motorcykel mekaniker.....


  •   17. okt 2010 Jamen ser nu der...
    ...hvor er den fin. Jeg havde engang en CD 50 i min ungdom. Den kørte som en drøm og havde samme blå original farve som din. Flot arbejde du har lagt for dagen.


  •   16. okt 2010 ..
    det ikke er alt, man kan få at vide når man henvender sig til de forskellige myndigheder, da jeg spurgte om hvor mange Ferrari 348 der var indreg i DK, fik jeg først det rigtige svar hos Ferrariimportøren,hvor jeg købte den... jeg kan fortælle, at han hedder Jens, og er MC-mekaniker i Slagelse.....

    Jeg har foriøvrigt selv 2 stk CD 50 hvor det er meningen at sætte plade på til sommer, det er jo pærelet, og der er ingen afgift...


  •   16. okt 2010 Og
    tillykke med det ...... jeg er meget inde i disse kredse med disse knallerter.... og var der en anden havde jeg nok vist det.....Ps jeg har adgang så jeg kan undersøge om der skulle være flere og det skulle der ikke være.... så ville de også kende den hos skat.dk


  •   15. okt 2010 billede...???
    hvorfor det.. ?? jeg sender da ikke billede af hans Honda .....
    han bor 6 km fra Slagelse, og du kan tro det eller lade være... jeg er da ligeglad.....


  •   15. okt 2010 ....
    ok send et bilede af den ....


  •   15. okt 2010 Nej Johnny...
    den er køreklar, jeg bor et stenkast fra ham der ejer den, og han har været hos mig på den, ... sååååå,
    den er foriøvrigt blå....


  •   14. okt 2010 jo det er
    Min er den eneste på Dk plade..... den anden ligger adskilt ... sååå


  •   14. okt 2010 mange glade minder
    dukker frem!

    Min var rød, havde både en oplagt og nedlagt udstødning til den. 3500,- i 91´


  •   14. okt 2010 ...
    Super lækker eksemplar - Thumbs up!


  •   14. okt 2010 måløs
    Den er bare i orden......................


  •   14. okt 2010 flot.. flot....
    .... MEN ... det er ikke den eneste Honda CD knallert på plader, bor ved siden af en fra 1975 der har haft plader på i 10 år.....


  •   14. okt 2010 nåh jo
    de gamle modeller havde mitsubishi tænding med 82,5 mm indvendig svinghjul.... og i samligning med den nye model K1 eller F model som havde hitachi svinghjul, tænding... og med større spole afstand.... ¨¨nogle af de gamle modeller havde originalt avanceret svinghjul på så man var fri for at svejse det eller montere puch maxi bremse bakke fjedre for at få den til at kunne køre stærkt.... og tage omdr .... lovligt svinghjul tillod den kun at tage 5000 omdr fordi de vendte centrifugal klodserne så den ved jo højere omdrejninger tændte tættere og tættere på top så den blev mere eller mindre dræbt i omdr....

    men mangle glemmer at svejser man det låser man tændingen... dvs ingen avancering som er vigtigt på en 4 takts motor... de gamle svinghjul står der 500-11000 omdr på svinghjulet hvis det er et originalt avanceret svinghjul.... og der skal for gud skyld ikke svejses noget.... på sådanne et... men de er sjældne...


  •   14. okt 2010 takker
    og spændende ... skulle aldrig have haft solgt min ..


  •   14. okt 2010 Jada
    farverne var postkasse rød og marine blå.fra 71-74 ...71 og 72 modellen Tum-173-181 og havde Plastic skærme,plastic karper på bagstøddæmpere.bremse ankerpladerne lå inde i navene,påskruet speedometer kabel. oplagt udstødning og små sidedæksler tanken havde Cromeplader på siden og små knæpuder og honda vinge emblemer. samt 110 mm forlygte og speedometer der gik op til 100 km/t og desuden var det trekantet...ingen reflekser monteret på forlygte holderne .Baglygten var oval med en lille rund reflekser monteret over lygten på et lille beslag. Hjelmholderen sad monteret på stellet. blinklysene var meget korte og spidse og ikke at glemme som gjorde dem sjove var at plumpen sad løst i indsugningen og den var født med 16mm karburator...der blot skulle ha skåret ca 1cm af toppen så den åbnede fuldt op til 16 mm og vupti 80 kmt smiley .... 73-74 modellen havde metal bagskærm men plastic forskærm ellers var den magen til den der er fra 71- men plumpen sad nu Fast.....
    De solgte kun en blå hvis der ikke var flere røde på lager Skægt ikk

    Farverene til K1 modellen var Candy Ruby Red eller Candy saffire Blue typisk holda farver....
    76-79 K1 model som min havde hjælmholder på styret .udvensige bremseplader på hjul navene.lange blinklys med flade glas samt små arme til at holde selve blinklygten.Metal karper på bagstøddæmpere hvor tidligere var de i plastic.baglygten på denne og frem var stor og firkantet. F-modellen som er modellen efter min havde et højt styr ,crome skærme nedlagt udstødning 140 mm lygteparabol og speedometer til 90 km/t som min, og havde Tum nr-197 plumoen sad fast og med 10 mm karburator.samt store sidedæksler som er trykket på et beslag hvor de små på den gamle model var skruet på med en finger skrue som yamaha 4gear eller suzuki K50. K-modellen fantes også kun i metal blå Candy saffire blue med nogle afskyelige stafferinger. med f som indikation på sidedækslerne.Anderøvssæde. jo og så var bagsvingeren lakeret sølv....! Uha jeg har haft mange af disse .... De er bare ufatteligt dyre at renovere den ´73 er jeg er ved at renovere har indtil videre kostet over 20000 kr og den er ikke engang lakeret endnu...

    Motoren på den gamle model havde også selvjusterende knast kæde hvor på den nye eller Tum-197 blev den justerbar...


    måske har jeg glemt noget


  •   14. okt 2010 Historie
    Din "knallert" blev lige det store samtale emne på ingeniør gangen på kontoret idag ... Flere havde haft CD'erere som yngre .. Så kan du historien om hvornår de så ud hvordan?

    Den jeg havde burde være en 72-73'er, den var med de "små" side skjolde og oplagt udstødning .. Så var den en i omgangs kredsen der vist nok havde en F model - den var med crome skærme og blinklys og andet godt.


  •   14. okt 2010 farve
    så længe den ikke er KawaGrøn eller en eller anden spasser farve er det lige gyldig... alle kender dem for at være rød.... eller Candy Saffire blue som den var engang....


  •   14. okt 2010 ....
    Hej Johnny
    Lyder spændende med den fra ´72 af. Kan godt forstå det med farven - men der er jo også forskel på hvad man gør/må gøre med forskellige modeller. Sådan er det jo med fanatikere indenfor mc - det jeg mener er, at nogle modeller, er det ok er i en uorginal farve og andre er det nærmest en dødssynd, hvis ikke man laver dem orginale - tænker det er derfor du laver din ´72-er i den "rigtige" farve, da den måske er mere værd sådan.
    Flot er den i hvert fald, din ´75-er. Glæder mig til at se mere smiley
    Mht. stafferingen kender jeg en, som kan lave dem, hvis det "bare" er klistermærker.

    Mvh Bjørn


  •   14. okt 2010 ....
    man kan ikke få 70 stafferinger mere.... og farven er fordi den er flottere i den røde end de var fra fabrikken..... MEN MEN MEN jeg er ved at lave en mere og den blir original rød for det er den gamle model fra ´72


  •   14. okt 2010 fed Honda..
    Du spilder sgu ikke tiden!


  •   14. okt 2010 hmmm
    hvorfor står der 50 på sideskjolde når du påstår det er en 70?


  •   14. okt 2010 Høj
    Det er vist dit værksted, man skal bruge, hvis man spare timer


  •   14. okt 2010 Flot flot
    Flot renovering, men hvorfor har du ikke valgt en orginal lakering? Går ikke ud fra at Ducati-faven er orginal.

    Mvh Bjørn


  •   14. okt 2010 Velmommen til...
    Høj til din Honda, En rigtig klassiker.


  •   14. okt 2010 Uhh fiin
    Sidst i 80'erne havde jeg selv sådan en spøgelse en 72 eller 73'er ... Fantastisk knallert *S*


  •   14. okt 2010 FLOT!
    Rigtig flot MC, det har jo altid været drømmeknallerten smiley


  •   14. okt 2010 Flot arbejde
    Flot arbejde , jeg har selv en Mz der skal igenem samme tur her til vinter men det kommer nok til at tage 2 vinterer , det er huggelig at have et prochekt i kæleren , og en god grund til at tage til stumpe markedet ( hun han godt se at der jo mangler noget ) og vi har jo den store at køre på ( yamaha mt-03 )


  •   14. okt 2010 Fed klassisk knallert.
    Flot renoveret. Velkommen til med den ... smiley


Annonce