Yamaha YZF R 6 2008
1.744 visninger
|
Oprettet:
Yamaha YZF R 6
Årgang:
2008
Motor:
Væskekølet, 4-takt, 4 cylindret række motor, 16 ventiler, DOHC
Slagvolume 599 cc
Boring & slaglængde 67 x 42,5 mm
Kompression: 13,1:1
Slagvolume 599 cc
Boring & slaglængde 67 x 42,5 mm
Kompression: 13,1:1
Hestekræfter
Med direct air: 99,6 kW (135 Hk) ved 14.500 omdrejninger.
Uden direct air: 94,9 kW (129 Hk) ved 14.500 omdrejninger.
Moment:
Med direct air: 69,1 Nm (7,05 kg-m) ved 11.000 omdrejninger.
Uden direct air: 65,8 Nm (6,71 kg-m) ved 11.000 omdrejninger.
Toppen 270 km/t
0-100 3,1 sek
Uden direct air: 94,9 kW (129 Hk) ved 14.500 omdrejninger.
Moment:
Med direct air: 69,1 Nm (7,05 kg-m) ved 11.000 omdrejninger.
Uden direct air: 65,8 Nm (6,71 kg-m) ved 11.000 omdrejninger.
Toppen 270 km/t
0-100 3,1 sek
Fælge
Dæk
Topfart
270 km/t er den opgivet til.
Tuning
Ram Air
Full Akapovic udstødning
Powercommander
Full Akapovic udstødning
Powercommander
Styling
Rizoma håndtag, greb, væskebeholdere, nummerpladeholder, blinklys, spejle, crashpads, opløftere. Sædeskal.
Ekstraudstyr
Har ikke fuldt overblik endnu, men en del udstyr er der smidt på maskinen.
Bemærkninger
En super maskine med masser af power og gode køreegenskaber. En maskine, der i bund og grund nok hører mere til banen end på gaden. :) Billeder og tekst skal nok blive opdateret når sæsonen nærmer sig. Så håber i lige bærer over med den manglende info indtil videre.

Yamaha YZF R 6
apr 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
Tak for alle hilsnerne drenge. Og beklager hvis info er lidt forkerte. Og jeres betragtninger er taget til efterretning ang. data på maskinen, da i uden tvivl er væsentlige mere erfarne motorcyklister end jeg.:)
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Fedt med 290 på toppen, så har der ikke været nogen grund til at bygge en R1er, der skrives nemlig kun 294 på papiret, og for at det kan opnåes, skal der helst være rygvind og hjemve.
Men fed mc med lidt bedre billeder "MC GALLERI"
NB! Lidt fakta:
Væskekølet, 4-takt, 4 cylindret række motor, 16 ventiler, DOHC
Slagvolume 599 cc
Boring & slaglængde 67 x 42,5 mm
Kompression: 13,1:1
Motoreffekt:
Med direct air: 99,6 kW (135 Hk) ved 14.500 omdrejninger.
Uden direct air: 94,9 kW (129 Hk) ved 14.500 omdrejninger.
Moment:
Med direct air: 69,1 Nm (7,05 kg-m) ved 11.000 omdrejninger.
Uden direct air: 65,8 Nm (6,71 kg-m) ved 11.000 omdrejninger.
Toppen 270 km/t
0-100 3,1 sek
Denne ressource kunne være foretaget inden optagelse ? Det er måske et impulskøb ? da kan jeg fortælle dig, du har ikke købt katten i sækken.
Mvh. Villy
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 88
Tillykke med din fede r6ér !. Den fedeste r6ér til dato i de rigtige farver i mine øjne, har selv haft en fra 00 i fire år super maskine. Men 290 på papiret, nu hved jeg ikke hvorfor et papir men mc revyen skriver 270 km/t. og 3,1 sek. 0-100 km/t.
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.205
Fed bike!
Helt klart én af de 600'erede jeg gerne ville prøve og eje.
Ang. indsugning, kan det så ikke være Yamahas elektroniske indsugningstragte han har tænkt på? Eller er de ikke på 600'eren?
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
er der HELT sikkert :-).
Og ja du kan roligt være tilfreds . Det ER nogle superfede maskiner.
apr 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
Jeg er også godt tilfreds med den special front eller ej.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
Tror jeg så ikke har HELT ret i sine udtalelser :-). Men fuck det . Det ER en fed bike uanset hvad.
Og det skal måske siges at i forhold til 06-07 modellen så ER indsugningen anderledes. Men dog ikke specialbygget.
De siger sku så meget lort de forhandlere
apr 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
Jeg håber da indsugningen er specialbygget, da det var hvad forhandleren forklarede mig ved købet. Der kan selvfølgelig være sket en misforståelse, da jeg ikke er helt kompetent i udstyr, tuning m.m.
Men nu må vi se når jeg får nærlæst papirerne.
Iøvrigt en rigtig fed banecykel du har:)
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
Så skal jeg bare lære at benytte den optimalt også
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
Specialbygget bagsæde hedder forøvrigt en sædeskal :-). Og er ikke et bagsæde
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
Det siger sig selv :-).
Men jeg er godt nok nysgerrig på den front du skriver er specialbygget. Det er ikke noget jeg før har hørt om nemlig.
Og jeg vil beskedent sige at jeg ellers nok har hørt en DEL om netop R6 2006-2010 modellen.
Kig endelig forbi min/e . Den ene har virkelig fået den store tur på ekstraudstyrssiden. Dog ikke gejl som din men optimering til banen.
apr 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
Hej Chris
Beklager jeg ikke lige har helt styr på specifikationerne og udstyret endnu. Jeg skal nok lige optimere beskrivelsen af maskinen ved lejlighed. Der skal ifølge salgspapirerne være smidt ekstra udstyr på den for 35.000 kr. Og det skal nok blive beskrevet nærmere når jeg får nærstuderet papirerne.
Der kommer ligeledes billeder af udstyret når jeg lige får den ud fra vinterhi.
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.886
Super mc du holder dig.
Men special indbygget indsugning i front ?. Hvad mener du lige med det .
Og Mht udstyr så mangler du liiiige lidt før du kan skrive "Stort set alt der kan købes." Der kan SATME købes meget til dem nemlig .
apr 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
Hej Martin
Tak
Jeg skal også have taget nogle nye billeder ligeså snart vejret er blevet bedre og den kan komme ud fra værelset.
Og ja billederne gør slet ikke at maskinen kommer til sin ret.
jul 2007
Følger: 27 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 210
... men så fin en maskine fortjener nogle bedre billeder...