Gas Gas EC 300 [Tidl. motorcykel] 2005
3.910 visninger
|
Oprettet:
Gas Gas EC 300
Årgang:
2005
Motor:
294,7 ccm totakt
72 x 72mm
Keihin PWK 38 mm
Vandkølet
6 gear
Kickstart
72 x 72mm
Keihin PWK 38 mm
Vandkølet
6 gear
Kickstart
Hestekræfter
Mindst 72 MCG/HK på hjulet, der er nemlig både Öhlinsdæmper bag og racerudstødning
Aner ikke hvad den har af HK, 50 måske??, men de kommer helt fra bunden. Modellen kaldes ofte en 3takter pga. den stort set kan køres som en 4 takts.
Aner ikke hvad den har af HK, 50 måske??, men de kommer helt fra bunden. Modellen kaldes ofte en 3takter pga. den stort set kan køres som en 4 takts.
Fælge
1,65 x 21" Excel
2,15 x 18" Excel
2,15 x 18" Excel
Dæk
Michelin S12 90/90 foran
130/80 bag
130/80 bag
Topfart
over 50 kmt.
Tuning
Komplet FMF (Gnarly forrør og Race shorttpot bag)
Udstødningsventilen er justeret så den kommer helt fra bunden.
Udstødningsventilen er justeret så den kommer helt fra bunden.
Styling
Mangler en rubik om vægt:
Maskinen vejer 102 kg. ved levering, med gadekit, kat. m.m.
Vægt nu 98 kg.
Maskinen vejer 102 kg. ved levering, med gadekit, kat. m.m.
Vægt nu 98 kg.
Ekstraudstyr
Mangler en rubrik omkring støddæmpere m.m.:
Marzocci Shiver 45mm USD fuld justerbare med udluftningsventil og en vandring på 295 mm
Gaflen har Öhlins indmad med fjedre passende til min vægt.
Öhlins fuld justerbar med 315mm vandring bag og en fjeder der passer til min vægt.
Nissin bremser
260mm for og 220mm bag
Sædehøjde 940mm
Frihøjde 340 mm
Marzocci Shiver 45mm USD fuld justerbare med udluftningsventil og en vandring på 295 mm
Gaflen har Öhlins indmad med fjedre passende til min vægt.
Öhlins fuld justerbar med 315mm vandring bag og en fjeder der passer til min vægt.
Nissin bremser
260mm for og 220mm bag
Sædehøjde 940mm
Frihøjde 340 mm
Bemærkninger
Sådan en 300ccm totakt er en ordentlig mundfuld på en endurobane hvor "less is more" normalt gælder.
I min vægtklasse er det dog rart med noget brugbar bund som de mindre totaktere ikke kan levere.
Problemet med de 300ccm er at de bliver total umulige når den kommer op og vræle i omdrejninger.
For at lave den mere kørbar og endnu hurtigere i det smalle spor skal den derfor drosles i toppen.
Det giver ikke mening for de fleste men dem der kører ved hvad jeg mener ;O).
Jeg har fået kontakt på styret hvor jeg kan styre tændingskurven så jeg har low og High.
Kører stort set altid i low medmindre jeg kører noget transport på asfalt eller i dybt sand.
Udstødningsventilen styrer hvornår motoren eksploderer i vræde og går amok.
På f.eks KTM styres det med fjedre af forskellige hårdheder for at vælge hvor effektkurven skal ligge.
På gasgas er det trykket i afgangen til forrøret der kan ændres ved at montere en CNCfræst box der udvider trykkamret så effektkurven forsinkes og udjævnes.
Mit Gnarly forrør yder også max bund og ikke rigtigt noget top så disse ting i kombination giver en afsindig nemt kørt enduromaskine der ikke giver lange arme med mindre man vil det.
I min vægtklasse er det dog rart med noget brugbar bund som de mindre totaktere ikke kan levere.
Problemet med de 300ccm er at de bliver total umulige når den kommer op og vræle i omdrejninger.
For at lave den mere kørbar og endnu hurtigere i det smalle spor skal den derfor drosles i toppen.
Det giver ikke mening for de fleste men dem der kører ved hvad jeg mener ;O).
Jeg har fået kontakt på styret hvor jeg kan styre tændingskurven så jeg har low og High.
Kører stort set altid i low medmindre jeg kører noget transport på asfalt eller i dybt sand.
Udstødningsventilen styrer hvornår motoren eksploderer i vræde og går amok.
På f.eks KTM styres det med fjedre af forskellige hårdheder for at vælge hvor effektkurven skal ligge.
På gasgas er det trykket i afgangen til forrøret der kan ændres ved at montere en CNCfræst box der udvider trykkamret så effektkurven forsinkes og udjævnes.
Mit Gnarly forrør yder også max bund og ikke rigtigt noget top så disse ting i kombination giver en afsindig nemt kørt enduromaskine der ikke giver lange arme med mindre man vil det.

Gas Gas EC 300
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.454
Misforstå ikke.
Jeg forstår udemærket dit valg.
Da jeg stiftede familie måtte jeg undvære mc i 15 år fordi jeg valgte andet.
Da jeg efterhånden er et gammelt røvhul på 42 og knægten nu kører med mig på sin egen kan jeg tillade mig at prioritere mcerne højere.
Jeg var der jo da Jens med sine 2½ meter (mindst) kørte på den stakkels 175er til farmerdate og jo, den kan sagtens.
Det var ikke fordi den ikke kunne, det var mere det ar du har din 250er stående... og det gør det jo lidt øv.
Men, igen, det er ikke maskinen, men ham der kører den der er vigtigst! ;O)
Ringdingdingding...
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.454
At jeg finder dem er så meget sagt.
Jeg har pt. min klamme hånd på nogle stykker og 2 af dem skulle videre om et par uger, men de er vist stort set lovet væk allerede.
Gasserne gir en del maskine for pengene.
Kan rigtigt godt lide KTMerne, men disse er let 10k billigere i indkøb og for en lavbenet som mig passer Gassen faktisk ret godt.
mar 2007
Følger: 65 Følgere: 55 MC-er: 12 Emner: 91 Svar: 511
må jeg altså prøve på et tidspunkt, lyder godt, mht. syren, for nogle gange når jeg har kørt længe kan min ventre underarm nemlig også krampe lidt op. Lækker kværn, finder du dem bare på mobile.de?
MVH
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.454
Knægten har sådan en Yamaha, den ville jeg have svært ved at finde mig i, men hvad fanden, den er billig og måske du får glæde af den,. så er det jo super ;O)
Har også en ombygget og slanket LC4 til de ture hvor plade er nødvendig.
MC-trailer og en transporter gør det dog noget nemmere mht. manglende plade på de små.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.454
Syntes dog at det fede er hverdagskørslen, ikke så meget løb.
Er ikke så meget et konkurrencemenneske, er mere til det sociale og så selv køreoplevelsen/udviklingen.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.454
Ja, så ses vi helt sikkert.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.454
Rekluse...
Hmm, en religionssag.
Man kan fint køre uden, men når vi taler 4 taktere giver det en roligere bund på f.eks 450eren der godt kan være lidt vred at køre. Min 09er blev en helt anden efter monteringen af en Core EXP.
Mange mener at det er som at køre puch maxi, men det er ofte dem der ikke rigtigt har prøvet.
Man skal lære at køre med det som med så meget andet.
Man bruger gearkassen som man plejer men tænker slet ikke på koblingen.
Jeg kender flere der er endt med at køre rekluse selvom de længe har råbt op at det var til tøsedrenge.
Det gør mig til en bedre kører og jeg kan køre længere tid uden at blive træt. Armene syrer ikke så nemt og specielt kørsel på glatte skrænter/is er nemmere da man nemt får et godt flow. Kørsel i det helt smalle er også nemmere.
Mange omtaler en 300 totakt med rekluse som "the ultimate cheat".
Har ikke prøvet det på en totakt, men regner med at det er super.
Det er som nævnt ikke et must, men jeg anbefaler at prøve det.
Jeg kører sammen med 6 EXCere, en honda CR og en hel del Husqvarnaer der har rekluse.
Find en der har og byt maskine et par timer og prøv at holde den i 2. (gerne med en udveksling på ca 0,25) og kør teknisk, sten, vupti, stammer m.m. og du blir overrasket.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.454
?
Jeg kørte da også enduro sidste år.. og forrige...
enduroklub.dk
Mener du om jeg skal deltage i DM?
Var med til Sønderjysk sidste år, men udgik pga. manglende kondi.
Har planer om det, men hvem ved.
Skal du med til SuperCross til marts?
mar 2007
Følger: 65 Følgere: 55 MC-er: 12 Emner: 91 Svar: 511
rekluse: hvorfro kører du med denne, hvad er fordelene og ulemperne ved det? overvejer det selv