Kawasaki VN800 Classic [Tidl. motorcykel] 1996
3.924 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki VN800 Classic
Årgang:
1996
Motor:
2-cylindret, 4-takts vandkølet V-motor. 2 x 1 overliggende kædetrukken knastaksel. 4 ventiler pr. cylinder..
Kubik: 805 cm3
Boring/Slaglængde: 88/66,2 mm/mm.
Kubik: 805 cm3
Boring/Slaglængde: 88/66,2 mm/mm.
Hestekræfter
55 hk
Fælge
Stålfælge med Galvaniseret eger.
Dæk
Hjul Bag: 140/90 x 16 på 3.00\" fælg.
Hjul For: 130/90 x 16 på 2.50" fælg.
Hjul For: 130/90 x 16 på 2.50" fælg.
Topfart
170 km/h. I drømmene måske :-)
Tuning
Fjernet original luftsystem og ombygget med KN filter 1015 fra en ALFA SUD.
Ny Nål DNO106 samt umulitions tube og dyse.
Ny Nål DNO106 samt umulitions tube og dyse.
Styling
Bred styr
Rizoma sidespejle
Rizoma sidespejle
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Hade en FZN-6 til at starte med, men det blev til for meget skiften gear, så jeg byttede lige over med en VN800 classic. Det passer mig fint og bare tulle derudaf.
Har sidenhen bobbet den efter low budget princippet. Den er ikke færdig endnu, men foreløbig står den mig i små 4000 kr
Bobbet endnu en gang så vi smider lige 2000 kr oven i de foregående 4000 kr.
Nu bobbet næsten færdigt. Bedre maling til næste vinter projekt. Spray holder ikke til benzin. :-) Går nok på maling fra esbjer maskinemalje, det er da nogenlunde til at gøre selv.
Har sidenhen bobbet den efter low budget princippet. Den er ikke færdig endnu, men foreløbig står den mig i små 4000 kr
Bobbet endnu en gang så vi smider lige 2000 kr oven i de foregående 4000 kr.
Nu bobbet næsten færdigt. Bedre maling til næste vinter projekt. Spray holder ikke til benzin. :-) Går nok på maling fra esbjer maskinemalje, det er da nogenlunde til at gøre selv.

Kawasaki VN800 Classic
apr 2013
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 305
dec 2013
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 41
X herfra
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
mar 2012
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 8
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 8
Fed stil!
Høj herfra
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 4
Super flot Kawa....
Helt sikker høj!
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 325
Nu faldt ti øren. Det kan jeg godt se. Alt for skarp overgang mellem rundingerne front og bag og siderne på forskærmen. Skide godt Sune, jeg kunne godt se der var noget der manglede , måske det kan gøre det. Har du et foreslag til fronten af MCèn. Hvad med alt det chrome, måske jeg kunne male de to forgaflelben i bunden i samme farve eller en af farverne. De er afligevel ikke så pæne og det kunne måske fjerne lidt af det chrome look der præger fronten. Er heller ikke bleg for at male styr eller bremse og koblings greb og eventuelt bremse kaliberen ved forhjulet.
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
Korrekt - det kommer af navnet på den meget minimalistiske frisure "bebob"
Man fjerner ganske rigtigt alt overflødigt. Egentlig var det oprindeligt for at få maskinerne ned i vægt.
Efter 2. verdenskrig havde amerikanerne fået smag for de mere enkle engelske motorcykler, i stedet for de mere volumiøse harleyer. Og når man skulle ud og køre ræs var det en måde at "tune" cyklerne på - det var dyrt og besværligt at begynde at optimere motoren, men gratis at pille alt det overflødige vægt af.
Selve rundingen på forskærmen er ok, men i siderne (hvor rundingen slutter) er der en kantet overgang. Jeg ved ikke om du forstår hvad jeg mener:)
Men den skal du nok blive glad for.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.374
HØJ
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 325
Som jeg forstår det, er det et gammelt engelsk udtryk, som også blive flittigt brugt her hjemme, når man bliver klippet,
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 325
Er altid velkommen.
Jeg giver di fuldstændig ret, der er lidt drag over forenden og så mere bobbet fra tank og bagud. Men som sagt er det ikke et projekt der skal skydes meget mere i, så må det komme over tid.
andgående nummerpladen, så kan jeg godt lide den sider så langt bagud og læg her mærke til at det er det originale nummerpladelys som bliver brugt
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 23
altid plads til en lækker vn
jul 2006
Følger: 36 Følgere: 39 MC-er: 4 Emner: 266 Svar: 1.736
Hvis man må komme med forslag/konstruktiv kritik synes jeg der er lidt stilforvirring imellem for- og bagende. Bagenden er bobbet, imens forenden ikke er. Styr, håndtag og spejle er ikke "bobber" og er ikke dyre ting at skifte. Nr. pladen bør i min optik enten sidde fremme ved bagakselen - hvis den absolut skal være sidemonteret, ellers ville jeg sætte den på bagskærmen. Det stativ du har på nu er for klodset til cyklen - og alligevel ikke lovligt. Og så ser forskærmen lidt "kantet" ud.
Det var kritikken
aug 2009
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 333
gjort meget godt ;o)
En høj til dig....
apr 2011
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 9
høj på den
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 373
velkommen.