Yamaha VMax 1200 [Tidl. motorcykel] 1990
4.120 visninger
|
Oprettet:
Yamaha VMax 1200
Årgang:
1990
Motor:
- 1200ccm
- Vandkølet
- 70 graders V4
- Boring: 76,0 mm.
- Slaglænge: 66,0 mm.
- Full-Power
- Dobbelt overliggende knastaksler
- 4 Mikuni 35 mm karburatorer
- Kompressionsforhold: 10,5:1
- Maks. moment: 117,8 Nm ved 3000 o/min.
- Vægt/Kraftforhold: 1,91 kg pr. hk.
- Vandkølet
- 70 graders V4
- Boring: 76,0 mm.
- Slaglænge: 66,0 mm.
- Full-Power
- Dobbelt overliggende knastaksler
- 4 Mikuni 35 mm karburatorer
- Kompressionsforhold: 10,5:1
- Maks. moment: 117,8 Nm ved 3000 o/min.
- Vægt/Kraftforhold: 1,91 kg pr. hk.
Hestekræfter
- 145 HK (Opgivet)
- 118 på baghjulet (Rullet hos MP-Motorcykler i Odense)
- 118 på baghjulet (Rullet hos MP-Motorcykler i Odense)
Fælge
- Standard
Dæk
- Front: 110/90V 18 (Bridgestone)
- Bag: 150/90V 15 (Michellin)
- Dæktryk front: 624 lb
- Dæktryk bag: 626 lb
- Bag: 150/90V 15 (Michellin)
- Dæktryk front: 624 lb
- Dæktryk bag: 626 lb
Topfart
- 240 km/t
- 1/4 mile 10,94 sek
- 0-100 km/t 2,9 sek
- 0-140 km/t 5,5 sek
- 0-180 km/t 11,2 sek
- 1/4 mile 10,94 sek
- 0-100 km/t 2,9 sek
- 0-140 km/t 5,5 sek
- 0-180 km/t 11,2 sek
Tuning
- Standard dog med V-boost
Styling
- Dejlig original motorcykel (Ingen styling ønskes)
- Uoriginale sidespejle (Ønskes udskiftet)
- Uoriginale sidespejle (Ønskes udskiftet)
Ekstraudstyr
- GPS holder på styret
Bemærkninger
- Vægt med fuld tank: 283 kg.
- Minimum venderadius: 2.900 mm
- Længde: 2.300 mm
- Bredde: 795 mm
- Sædehøjde: 765 mm
- Minimum "ground clearance": 145 mm
- V-Boost beskrives her:
Indsugningskanalerne på 1. og 3., og 2. og 4. er forbundet til hinanden, med en ekstra kanal. Så længe motoren roterer under 6000 o/m er denne kanal blokeret af en butterfly-ventil, og cylinderne har som normalt en karburator til hver.
Når omdrejningstallet passerer 6000 o/m, begynder en servo-motor at åbne butterfly-ventilen. Ved 8000 o/m er ventilen helt åben, og hver cylinder fødes nu at af to karburatorer på en gang.
Ved høje omdrejninger står indsugnings-vakuummet og svinger, frem og tilbage i manifolden, mellem de to indsugningskanaler. Dette vakuum bliver til overtryk for den ene cylinder i det øjeblik indsugningsventilerne til den anden ventil lukker.
Trykket presser benzin/luft-blandningen ind i forbrændningskammeret. Altså en slags trykladning i stil med en kompressor. Sammen med de "mellemområde-orienterede" knastaksler giver V-boost-systemet Vmax-motoren masser af rå power ved alle omdrejningstal.
- Minimum venderadius: 2.900 mm
- Længde: 2.300 mm
- Bredde: 795 mm
- Sædehøjde: 765 mm
- Minimum "ground clearance": 145 mm
- V-Boost beskrives her:
Indsugningskanalerne på 1. og 3., og 2. og 4. er forbundet til hinanden, med en ekstra kanal. Så længe motoren roterer under 6000 o/m er denne kanal blokeret af en butterfly-ventil, og cylinderne har som normalt en karburator til hver.
Når omdrejningstallet passerer 6000 o/m, begynder en servo-motor at åbne butterfly-ventilen. Ved 8000 o/m er ventilen helt åben, og hver cylinder fødes nu at af to karburatorer på en gang.
Ved høje omdrejninger står indsugnings-vakuummet og svinger, frem og tilbage i manifolden, mellem de to indsugningskanaler. Dette vakuum bliver til overtryk for den ene cylinder i det øjeblik indsugningsventilerne til den anden ventil lukker.
Trykket presser benzin/luft-blandningen ind i forbrændningskammeret. Altså en slags trykladning i stil med en kompressor. Sammen med de "mellemområde-orienterede" knastaksler giver V-boost-systemet Vmax-motoren masser af rå power ved alle omdrejningstal.
Yamaha VMax 1200
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 6 Emner: 80 Svar: 166
Kan se du har en Vmax, ville bare informere dig om at der afholdes Nordisk Vmax Meet i frederiksund i år. datoen er d. 19-21 Juli. så hvis du har lyst til at deltage så
kan du se mere på Nordic Vmax Meets hjemmeside.
http://nordicvmaxmeet.com
Programmet for hele træffet ser sådan ud.
Thursday
10.00 Site is open for Early Birds
Take a local ride in the most wonderful part of Denmark, or take the train (45 min) to Copenhagen /Tivoli.
Food and drinks available on the site.
Friday
11.00 Food and bar open
12.00-18.00 Registration to lady trip Saturday (Info tent)
16.00-20.00 Bath area open
18.00 Whisky bar open
18.00-22.00 Dinner Buffet
20.30-21.00 Official opening in Valhalla
21.00-23.00 Live music in Valhalla - Bad Boys of Boggie
23.30-?? “Surprise Band” if more than 300 register before 01-04-2013
Saturday
07.30-10.00 Bath area open
07.30-10.00 Breakfast
09.00-11.00 Lady trip (we send all our Beautiful ladies on a Viking Long boat for an 2 hours raid in the local Fjord )
10.00-17.00 Area open for local visitors
10.00 Food and bar open
10.00-18.00 Viking marked
12.00-14.30 Ride out
15.30-17.30 Viking games – may the best country win
16.00-20.00 Bath area open
18.00 Whisky bar open
19.30-21.30 Galla dinner in Valhalla
20.00-21.00 Award presentations
22.00-24.00 Live music in Valhalla – Costum Copies
Sunday
07.30-10.00 Bath area open
07.30-10.00 Breakfast
12.00 Thank you for your participation in NVM 2013, hope to see you all in Norway next year
Kunne være fedt at møde dig på træffet. Der kommer Vmaxer fra hele Europa.
Mvh
Christian
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 4
VMax holder!!!
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 2
Tillykke med din VMAX fed kværn. Helt sikkert høj
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
den er sg flot mvh hans
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 44 MC-er: 1 Emner: 86 Svar: 504
altid fed velkommen til maxen de er for fede du bliver glad for den x-høj til dig...
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 474
,
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 144
Tilykke med din fine Max.. Den bliver du glad for.. Ja tanken rummer ikke så meget på sådan en kult kværn =0)
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 15 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 30
Ja, det skulle jo frem
Jeg er dog glad for endelig at kunne ansøge om medlemskab i V-motor-klubben
PS: 1,2L klassen (Hell yeah)
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
Jeg er glad for du selv fortalte om dit lille motorvejs-benzin-problem.. for ellers havde jeg
Konge øse og ja, jeg er lidt misundelig på at du er den første af os der kommer i "1 L klassen".
og se så at kom igang med planlægning af vores næste tur på mc.
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 15 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 30
Jamen du har 110% ret. - Motorvejen er ikke det smarteste sted at tage billeder. Sandheden er dog at jeg på turen hjem fra Odense kørte tør for benzin, og derfor var nødt til at gøre et kort stop...
Ja, tiden og benzinen flyder når man hygger sig
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 234
øhmm...
Fin maskine gode billeder, man havde nok valgt et lidt andet sted at holde og tage dem.. ;c)
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 15 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 30
Mange tak.
Ja, i min verden er det den ultimative 80´er cykel
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 75
Super fed cykel, man kun kun elske Vmax!