{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha VMax 1200 [Tidl. motorcykel] 1990

4.120 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Allan R
Mand | 41 år | Oprettet: 16. apr 2007


Yamaha VMax 1200

Årgang:
1990
Motor:
- 1200ccm
- Vandkølet
- 70 graders V4
- Boring: 76,0 mm.
- Slaglænge: 66,0 mm.
- Full-Power
- Dobbelt overliggende knastaksler
- 4 Mikuni 35 mm karburatorer
- Kompressionsforhold: 10,5:1
- Maks. moment: 117,8 Nm ved 3000 o/min.
- Vægt/Kraftforhold: 1,91 kg pr. hk.
Hestekræfter
- 145 HK (Opgivet)
- 118 på baghjulet (Rullet hos MP-Motorcykler i Odense)
Fælge
- Standard
Dæk
- Front: 110/90V 18 (Bridgestone)
- Bag: 150/90V 15 (Michellin)
- Dæktryk front: 624 lb
- Dæktryk bag: 626 lb
Topfart
- 240 km/t
- 1/4 mile 10,94 sek
- 0-100 km/t 2,9 sek
- 0-140 km/t 5,5 sek
- 0-180 km/t 11,2 sek
Tuning
- Standard dog med V-boost
Styling
- Dejlig original motorcykel (Ingen styling ønskes)
- Uoriginale sidespejle (Ønskes udskiftet)
Ekstraudstyr
- GPS holder på styret
Bemærkninger
- Vægt med fuld tank: 283 kg.
- Minimum venderadius: 2.900 mm
- Længde: 2.300 mm
- Bredde: 795 mm
- Sædehøjde: 765 mm
- Minimum "ground clearance": 145 mm

- V-Boost beskrives her:
Indsugningskanalerne på 1. og 3., og 2. og 4. er forbundet til hinanden, med en ekstra kanal. Så længe motoren roterer under 6000 o/m er denne kanal blokeret af en butterfly-ventil, og cylinderne har som normalt en karburator til hver.
Når omdrejningstallet passerer 6000 o/m, begynder en servo-motor at åbne butterfly-ventilen. Ved 8000 o/m er ventilen helt åben, og hver cylinder fødes nu at af to karburatorer på en gang.
Ved høje omdrejninger står indsugnings-vakuummet og svinger, frem og tilbage i manifolden, mellem de to indsugningskanaler. Dette vakuum bliver til overtryk for den ene cylinder i det øjeblik indsugningsventilerne til den anden ventil lukker.
Trykket presser benzin/luft-blandningen ind i forbrændningskammeret. Altså en slags trykladning i stil med en kompressor. Sammen med de "mellemområde-orienterede" knastaksler giver V-boost-systemet Vmax-motoren masser af rå power ved alle omdrejningstal.
Kommentér på:
Yamaha VMax 1200
  •   12. jun 2013 Hej

    Kan se du har en Vmax, ville bare informere dig om at der afholdes Nordisk Vmax Meet i frederiksund i år. datoen er d. 19-21 Juli. så hvis du har lyst til at deltage så
    kan du se mere på Nordic Vmax Meets hjemmeside.

    http://nordicvmaxmeet.com

    Programmet for hele træffet ser sådan ud.


    Thursday

    10.00 Site is open for Early Birds

    Take a local ride in the most wonderful part of Denmark, or take the train (45 min) to Copenhagen /Tivoli.

    Food and drinks available on the site.

    Friday

    11.00 Food and bar open

    12.00-18.00 Registration to lady trip Saturday (Info tent)

    16.00-20.00 Bath area open

    18.00 Whisky bar open

    18.00-22.00 Dinner Buffet

    20.30-21.00 Official opening in Valhalla

    21.00-23.00 Live music in Valhalla - Bad Boys of Boggie

    23.30-?? “Surprise Band” if more than 300 register before 01-04-2013



    Saturday

    07.30-10.00 Bath area open

    07.30-10.00 Breakfast

    09.00-11.00 Lady trip (we send all our Beautiful ladies on a Viking Long boat for an 2 hours raid in the local Fjord )

    10.00-17.00 Area open for local visitors

    10.00 Food and bar open

    10.00-18.00 Viking marked

    12.00-14.30 Ride out

    15.30-17.30 Viking games – may the best country win

    16.00-20.00 Bath area open

    18.00 Whisky bar open

    19.30-21.30 Galla dinner in Valhalla

    20.00-21.00 Award presentations

    22.00-24.00 Live music in Valhalla – Costum Copies



    Sunday

    07.30-10.00 Bath area open

    07.30-10.00 Breakfast

    12.00 Thank you for your participation in NVM 2013, hope to see you all in Norway next year

    Kunne være fedt at møde dig på træffet. Der kommer Vmaxer fra hele Europa.

    Mvh
    Christian


  •   3. aug 2011 Velkommen til.
    VMax holder!!!


  •   30. jul 2011 Ha Ha Ha Ha-----> fin historie
    Tillykke med din VMAX fed kværn. Helt sikkert høj


  •   29. jul 2011 høj
    den er sg flot mvh hans


  •   29. jul 2011 hey
    altid fed velkommen til maxen de er for fede du bliver glad for den x-høj til dig...


  •   29. jul 2011 Høj her oppe fra
    ,


  •   29. jul 2011 velkommen
    Tilykke med din fine Max.. Den bliver du glad for.. Ja tanken rummer ikke så meget på sådan en kult kværn =0)


  •   29. jul 2011 Alex -
    Ja, det skulle jo frem smiley
    Jeg er dog glad for endelig at kunne ansøge om medlemskab i V-motor-klubben smiley
    PS: 1,2L klassen (Hell yeah)


  •   29. jul 2011 Velkommen brormand
    Jeg er glad for du selv fortalte om dit lille motorvejs-benzin-problem.. for ellers havde jeg smiley

    Konge øse og ja, jeg er lidt misundelig på at du er den første af os der kommer i "1 L klassen".

    og se så at kom igang med planlægning af vores næste tur på mc.


  •   29. jul 2011 Flemmin [Grindsted]
    Jamen du har 110% ret. - Motorvejen er ikke det smarteste sted at tage billeder. Sandheden er dog at jeg på turen hjem fra Odense kørte tør for benzin, og derfor var nødt til at gøre et kort stop...
    Ja, tiden og benzinen flyder når man hygger sig smiley


  •   29. jul 2011 billeder
    øhmm...

    Fin maskine gode billeder, man havde nok valgt et lidt andet sted at holde og tage dem.. ;c)


  •   29. jul 2011 Niels A
    Mange tak.
    Ja, i min verden er det den ultimative 80´er cykel smiley


  •   29. jul 2011 Velkommen
    Super fed cykel, man kun kun elske Vmax!


Annonce