{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki Z900 1976

3.636 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

morten l
Mand | 57 år | Oprettet: 9. aug 2011


Kawasaki Z900

Årgang:
1976
Motor:
GPZ 1100, komplet renoveret, 1207 ccm, afvejet, specielle cab´s, portet, flowet, fedt USA racing cams, og andet guf ..
Hestekræfter
ved det ikke, men mange :-). det burde være over 140 basser
Fælge
2 x 17" hjul.. men jeg skal ha´en OEM fælg fra en RC8´er, den er fed og faktisk ikke så dyr ..
Dæk
efter behov
Topfart
det kommer jeg aldrig til at teste
Tuning
Bygget af mig, og et svensk tuningsfirma. Den skulle ha´de samme moment som en harlye siger de i sverige .. lad os se !!
Styling
Jeg er gode venner med ham der har tegnet Harry Potter bøgerne, og han laver lakeringen her til vinter .. fedt ..
Ekstraudstyr
Fork: den kommer til at ha´et hydralisk system, med justerbar rebound & compression, og hele den progressive skala blive styret hydraulisk, så dem kan køre med linære fjedre. Enzo subtanks, til at styre den progressive skala på airspring. Shock. Jeg har en ven i Japan som laver dem til mig. twin shocks med justerbar high & low speed, og rebound compression,
Bemærkninger
stellet har gennemgået en masse, og er snart klar til lakering eller teflon behandling. Jeg skal ud og finde en passende bagskærm, noget i stil med en GS´er bagskærm, bare ikke i plast .hmm .er lidt på bar´bund lige Pt men det ..
Kommentér på:
Kawasaki Z900
  •   6. mar 2014 jeg må desværre nok indrømme af jeg har kommet til at smide den ud ... det var en dag fanden tog ved mig og NU skulle der BARE ryddes ud og op smiley



  •   1. apr 2012 Piston
    wow ! .. Jeg har haft noget udstødningsystem fra Youshimura på en CRF 250 Honda ... Damm det virkede .. Det var det ENESTE rigtig seriøse system som kunne give træk over hele kurven .. de andre systemer fjernede bare et sted og gav et andet, og levede hul i kurven .. Youshi virkede bare smiley


  •   1. apr 2012 Piston
    Mine Yoshimura, som jeg har i min z 1000, var jeg heldig at finde i USA for nogle år tilbage, - men de laves jo ikke mere smiley Har bare været heldig, og de kører sku godt ;-))


  •   1. apr 2012 smil
    Tak for det Hans Henrik !! .. Jeg er lidt grøn i de der gamle kawa´motore, med det dér hjælper .. Jeg har stadig gemt min gamle 900 motor.. af samme grund..

    Jeg var lige inde og studere dine billeder, og motor renovering .. Det er sgu godt nok super lækkert det du går og laver ... Hovr har du egentlig fået fat i de stempler til din ??


  •   31. mar 2012 Krumtap
    Sådan gøres det ;-))
    http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=17490


  •   2. sep 2011 smiley
    ja ! det frygtede jeg du ville sige.. ha ha ha .. Jeg var nu ikke lige klar over ingana ville lave det .. fedt .. tak tak ..


  •   1. sep 2011 smil
    okay .. så 1207 cc da .. ha ha .. Ja jeg har godt fået det at vide flere steder fra at jeg skal værne om min gamle 900 krumtap .. Jeg er jo bare en gammel cross kører idiot, som næsten kan alle reservedels numrene i hovedet på en CR 250 fra 1993 .. .-) .. De var en som sagde at jeg skulle ha´den 900 tap, i min Gpz motor og at dem godt kan ligge dér .. ?!?!? er det sandt ! .. og hvem kan skiftee plejlstænger på sådan en krabat ? .Jeg har en som kan afveje dem digitalt når den er lavet, men mere ved jeg ikke ..


  •   1. sep 2011 Motor
    13207 cc. godt gået, det må være nogle ordentlige huller ;-)))
    Tag endelig ikke fejl af z-1 900 krumtap, - den er den letteste af dem alle og mere omdr. villig - mærkeligt det er dem de vil bruge når det skal gå rigtigt stærkt smiley
    Sådan en krumtap kan man godt renovere her i lille DK smiley


  •   1. sep 2011 Gpz motoren
    den var jo fin nok, med papire og testbænk resultater and all, Den var bygget i sverige for 15 år siden, og havde kun været startet siden. Efter jeg fik den i, og var ude og køre, syntes jeg faktisk ikke den trak som jeg gerne ville. Ikke når man tænker på at den er 13207 cc. ikke bund nok, De var nok et godt arbejde de havde lavet, men den skulle for meget op i omdrejninger før den rykkede rigtigt, Så jeg tog den fra hinanden, og tjekkede alt ( og ændrede nogle ting. Det er nogle USA Cam´s som bla. er justerbare, og det kan jo også gøre en del. nu har jeg ændret lidt, og den skulle ha´noget mere bund. Og ja, den skal vel i bænk engang. Før kunne den næsken ikke trække starterne rundt, da den var overkomprimeret, ( og det tager jo også bund ) men nu skulle moroten ihvertfald være klar .. fedt !!


  •   1. sep 2011 videre
    stellet vred sig, affjedringen gik i bund bagtil når den blev fyret af,.. Men jeg fik ordnet mange ting, og fandt de ting jeg skulle bruge til min opradering. Som regel når jeg bygger en cykel om, tager jeg først og laver alt det mekaniske, motor, styreegenskaber, geometri osv, tage ud og test kører det, og derefter bliver cyklen splittet totalt ad, og så kan al det visuelle komme .. Det er sådan en gammel fremgangs måde jeg har fra jeg byggen crossere om for folk. Så får man lidt mere en bare bling bling ..


  •   1. sep 2011 motor
    ja. jeg ved godt at lidt af det classic ryger med en Gpz moror . Men der var flere ting til det. 900 motoren holdt ikke meget mere end 14 dage, så brugte den en hel liter olie på at køre fra stevns og til Mørkøv. efter jeg åbnede den og ville i gang med en komplet reno, fandt jeg ud af hvor slidt den var. Jeg ville renovere krumtappen også, men det var ret omfattende, og der var ikke mange som kunne gøre jobbet. Jeg tjekkede overalt på nettet om jeg kunne købe en ny krumtap, men nej, og jeg gider ikke at køre på en cykel, hvor motoren rumler fordi rullelegerne er slidte og krumtappen er i dårlig balance.. ikke godt nok ! .Jeg købte Gpz, motoren fra en Rickmann kawa fra tyskland for 13.000 kr. Den var komplet renoveret og tunet ( med nye store kaburatore ) af et svensk tuningsfirma for 45.000 Sw kr. det var der papire på. Den havde ikke kørt meget mere end 500 km efter den omgang. så det var jo meget fedt. Det eneste problen jeg nu har er at kaburatorene er større så bensinhanen er vejen, så jeg skal ha´bygget en anden een, hvor jeg kan lukke den ved siden af kab´sene. Jeg HAR været ude og køre på den med Gpz´en, og der er godt nok noget mere guf i den en de gamle falmede 82 heste ..


  •   1. sep 2011 Vinterprojekt
    Der er noget at gå i gang med, - men den mister alt det classic. når du har kasseret din z900 motor,
    Et er hvad man tror; - men få den på rullen, så får vi se ;-))
    Syntes ikke det ligner en GPZ1100UT motor, den har fuldelektronisk tænding smiley


  •   1. sep 2011 Den må jeg følge
    Glæder mig til at se flere billedere


Annonce