{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki GSX1100EFG 1988

1.487 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Bruno A
Mand | 59 år | Oprettet: 15. aug 2007


Suzuki GSX1100EFG

Årgang:
1988
Motor:
1135cc 4-cylindret TSCC/DOHC rækkemotor
Hestekræfter
124
Fælge
alu
Dæk
110/90-V16 for og 140/80-V17 bag (originalt 130/90-V17)
Topfart
243 km/t
Tuning
Ingen
Styling
Ekstraudstyr
Touringkåbeglas, Givi sidetasker og topbox
Bemærkninger
Har været i mit eje siden den blev registreret første gang i 88, og har været en trofast ven gennem alle disse år...de eneste problemer jeg har haft med den, har været selvforskyldte (irrede ledninger o.lign. i en periode, hvor jeg ikke havde så god mulighed for at være god ved den).
Nu er den imidlertid blevet restaureret og kan langt om længe ALTID komme i garage herhjemme! :-D
Kommentér på:
Suzuki GSX1100EFG
  •   2. aug 2014 Update!

    Der er sket lidt af hvert, siden jeg fik maskinen på gaden igen. Jeg har udover de mere almindelige ture taget en del ferieture til Østeuropa, men de mest interessante har helt klart været de to til Kaukasus, jeg tog sidste år og i år.
    Det har ikke været uden visse tilløb, da jeg måtte ændre planer gentagne gange - men i år lykkedes det i modsætning til sidste år at komme gennem Rusland - via Vladikavkaz og Rostov - og hele vejen tværs gennem Ukraine til Polen og endelig Sverige... en samlet rute på næsten 12.000 km på maskinen alene, plus turen med biltog fra Hamborg til Wien, samt færgen mellem Gdynia og Karlskrona.

    Starteren stod af i Tbilisi, men med lokal hjælp var den kørende igen to dage efter. Og så begyndte batteriet at svigte i Polen, men det lykkedes dog at holde den gående resten af vejen hjem.
    Udover dette, har den endnu engang kørt til den helt store guldmedalje, og selv om jeg har - og altid har haft - stor tillid til netop denne model, formår den stadig at imponere både jeg selv og andre med de voldsomme strabadser, den gang på gang klarer sig igennem uden at kny. Høje temperaturer, høje hastigheder, tung bagage, ekstremt dårlige veje - den har ædt alt, hvad diverse eksotiske og knap så optimale ruter har budt den. smiley

    Jeg har en nærmest kronisk mangel på tid, også når det gælder klargøring af motorcyklen til denne slags ture... så mit cruise control-projekt blev lige knap gjort færdigt, om end de forskellige komponenter blev monteret inden afgang.
    Så jeg har kørt turen på "traditionel" vis, med deraf følgende hård hud i håndfladen og på tommelfingeren, når gassen skal holdes stramt over f.eks. de 500 km på den meget dårlige vej mellem den russiske grænse og Kherson øst for Odessa.
    Av av! smiley
    Men da jeg kom hjem, fik jeg endelig gjort denne færdig og testet den (betjeningsarmen, der som resten af cruise control-sættet er beregnet til biler, stod sin prøve på turen der bød på ret meget regn ind imellem - og har vist sig vandtæt og stadig funktionsdygtig).

    Anyway, det er ret lækkert blot at kunne vippe armen, og så har man frie hænder - om jeg så må sige - til at slippe gashåndtaget, eller bare holde lige så løst som i venstre side.
    Sættet er et Lite-On AP 500, der så vidt jeg husker koster ca. 2.500,- incl. moms - så hvis andre går med tanker om at installere et sådant sæt, kan dette varmt anbefales!
    Servomotoren skal man jo lige finde pladsen til; jeg er så heldig at køre med K&N filtre, så den sædvanlige filterboks og plenumkammeret mangler... så jeg har masser af plads lige bag karburatorerne, som jo må siges at være et perfekt sted at montere servomotoren - beskyttet mod vejrlig og med kablet lige hvor det skal være.


  •   29. okt 2013 Hey. Jeg kan ikke lige finde fakturaen, og kan ikke huske hvor jeg købte det... men det hedder ihvertfald MRA, det fabrikat - prøv at søge på dét. c",)

  •   25. okt 2013 Hej. Den kan jeg lige svare på. Til en 1100EF kan den skaffes på mandp.co.uk.
    Jeg har selv købt en der. Med og uden flip. 7,8 på truspilot, dertil kan jeg sige at leveringstiden kan være lidt lang, men den kom. Find din cykel og gå ind under "bodywork", så bør den findes der.


  •   24. okt 2013 hej jeg mangler en Touringkåbeglas li som du har og har søgt over hele internet men kan ikke finde et kan du gi mig op hverhen du har købt dit
    mvh Gudmundur


  •   22. okt 2013 Hej Bruno tak for dit indlæg til mig smiley
    Jeg er selv superglad for min GSX og den kører fantastisk og med masser af overskud, jeg syntes dog at den er for blød i affjedringen det vil jeg prøve at kikke på her i vinter smiley Jeg er blevet oplyst om at det ikke er en original kåbe/tank/sæde der er på min, men at det skulle være en ef model, den er dog en årgång 1988, men det må være model 1987, det er jo lidt vigtigt når jeg skal bestille reservedele, din ser rigtig godt ud og dejligt at høre du ikke har nævne værdige problemer med den.
    Mvh Henrik


  •   22. okt 2013 Jeg har ikke kørt hele dens liv med samme motor; der blev lagt en anden i da jeg restaurerede den i 2010 - men den har rundet ca. 110.000 km nu. c",)

  •   1. okt 2013 Super historie....hvor mange km har den kørt nu?
    Mvh MC


  •   17. sep 2011 ...
    den er måske lige så gammel som mig smiley

    får en høj smiley


  •   17. sep 2011 Ja, det...
    ...har du nok ret i. Jeg får taget nogle flere og skifter de mørkeste ud inden længe.
    Men tak for de pæne ord om maskinen. smiley


  • Erik A
    Erik A Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
      17. sep 2011 Velkommen
    Det er lidt mørke billeder du har taget af din maskine. Vis den fra den lyse side så vi rigtigt kan bedømme den, for den ser ud til at være lækker.


Annonce