Ducati 175 TS [Tidl. motorcykel] 1959
2.849 visninger
|
Oprettet:
Ducati 175 TS
Årgang:
1959
Motor:
175,4ccm fra 62mm boring og 57,8mm slag. Luftkølet, 2 ventiler, enkelt overliggende knast drevet af aksel og tandhjul. (Köenigswelle) Kompression 7,0:1. Flerpladet vådkobling og 4 gear.
Er faktisk ikke med desmodromiske ventiler, men "tøjklemme" fjedre.
Er faktisk ikke med desmodromiske ventiler, men "tøjklemme" fjedre.
Hestekræfter
Omkring 10-12 ved 7500 omrd./min.
Fælge
Letmetal med ståleger.
Dæk
Originalt
2.50 - 18 foran
2.75 - 18 bagi
Meget gamle, svagt runde og lige til dæk-bunken..
Bliver monteret med Pirelli City Demon
2.75 - 18
3.00 - 18
2.50 - 18 foran
2.75 - 18 bagi
Meget gamle, svagt runde og lige til dæk-bunken..
Bliver monteret med Pirelli City Demon
2.75 - 18
3.00 - 18
Topfart
Skulle eftersigende kunne gå 130km/t. Men det må være med en meget lille italiener, med noget stramt lædertøj på, på vej hjem til Bolognese'n..
Gætter på omkring 110km/t
Gætter på omkring 110km/t
Tuning
-
Styling
Maaange års patina.
Ekstraudstyr
-
Bemærkninger
Købt som projekt, men kørte da de cirka 20 km hjem fra sælgeren uden bøvl. Vi køber en røvfuld flyttekasser, og så bliver alt ellers skruet fra hinanden, renset, malet, pudset, poloret, udskiftet eller repareret som krævet. Meen den skal nok bliver meget fin når vi er færdige.
Der er lidt disputs om hvorvidt den er en 175T, 175TS eller 175 Sport, men vi er endt på en TS efter en del internet-research. Vi regner dog med at lave den med rødt stel, og røde skærme som nu. Tanken bliver rød med den hvid og bronze staffering. Sædet skal trækkes om. Den beholder clip-on styret. Logoer og klistermærker kan faktisk fås i england, til alle modellerne af den.
Der er lidt disputs om hvorvidt den er en 175T, 175TS eller 175 Sport, men vi er endt på en TS efter en del internet-research. Vi regner dog med at lave den med rødt stel, og røde skærme som nu. Tanken bliver rød med den hvid og bronze staffering. Sædet skal trækkes om. Den beholder clip-on styret. Logoer og klistermærker kan faktisk fås i england, til alle modellerne af den.
Ducati 175 TS
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.420
- fra mc'ernes guldalder.
Gode billeder af klenodiet ...
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 240 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.162
Dejligt med så mange nærbilleder,så kan man rigtig se alle detaljer. De forstod sgu virkelig at lave mekanisk isenkram dengang.En af mine venner havde for år tilbage ,2 stk Guzzi Stornello ( 125 cc ) ,som han solgte for 10 K .........med DK papirer. Kan stadig blive dårlig ved tanken om at man ikke bare købte dem.....!!
KIM
feb 2008
Følger: 5 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 34
Ja det er da mekanik der er til at forstå og (reparere).
Tillykke med den.
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 609 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.552
En klassisk duc´ - det er et dejligt syn, tillykke med den!
mar 2004
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 13
Høj fra mig til din fine mc.
feb 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 7
Den er fandme flot..!
mar 2009
Følger: 36 Følgere: 37 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 213
den er godtnok fed
du må sku endelig sige til hvis du på et eller andet tidspunkt overvejer at skille dig af med den
mvh Jimmy
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 240 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.162
Det er da lige præcis hvad man forbinder med en Duc.
Sammen med Aprilla ,Bianci ,Guzzi og Moto Morini.........ja listen er lang.
Ikke så tit man ser disse små Italienere på gaden mere,men en gang vrimlede detr med dem.
Så ,held og lykke med renoveringen af en rigtig fin cykel.
KIM
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 68 MC-er: 12 Emner: 135 Svar: 706
må sige. ikke lige hvad jeg forbinder med en duc.
men hold da ferie hvor er den faktisk utrolig flot sin alder taget i betragning.