BMW R 1200 GS Mk. III, 30 års jubilæumsmodel [Tidl. motorcykel] 2010
3.005 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Kommentarer
BMW R 1200 GS Mk. III, 30 års jubilæumsmodel
Årgang:
2010
Motor:
2-cylindret boksermotor, 1170 ccm, boring 110 mm, slaglængde 73 mm, kompressionsforhold 12:1, dobbelte overliggende knastaksler med direkte ventilpåvirkning, 4 radialt monterede ventiler pr. cylinder, 80/20 % luft-/oliekøling, 6 gear
Hestekræfter
110 HK/83 kW v. 7.750 omdrejninger pr. minut, moment 120 Nm v. 6.000 RPM
Fælge
For: 2½" x 19", sortlakerede med rustfrie stålegre.
Bag: 4" x 17", sortlakerede med rustfrie stålegre.
Begge fælge har indbyggede dæktryksmålere.
Bag: 4" x 17", sortlakerede med rustfrie stålegre.
Begge fælge har indbyggede dæktryksmålere.
Dæk
For: 110/80-19
Bag: 150/70-17
Monteret med landevejsdæk med lidt grovmønster til jævne, faste grusveje. Ikke egnede til løst grus, sand eller sten - jeg taler af erfaring! (væltede et par gange på en bjergvej i Montenegro, som var belagt med et navdybt lag af løse, kartoffelstore sten. Så skal det jo gå galt).
Men ellers fine dæk til asfaltkørsel. Selv med fuldt læs kan man lægge den så langt ned at støvlerne skraber mod gulvet. Det er en sjov fornemmelse, når det begynder at snurre i støvlen.
Bag: 150/70-17
Monteret med landevejsdæk med lidt grovmønster til jævne, faste grusveje. Ikke egnede til løst grus, sand eller sten - jeg taler af erfaring! (væltede et par gange på en bjergvej i Montenegro, som var belagt med et navdybt lag af løse, kartoffelstore sten. Så skal det jo gå galt).
Men ellers fine dæk til asfaltkørsel. Selv med fuldt læs kan man lægge den så langt ned at støvlerne skraber mod gulvet. Det er en sjov fornemmelse, når det begynder at snurre i støvlen.
Topfart
>200 km/t.
Har dog ikke været over 165 km/t i følge GPS'en - endnu...
Har dog ikke været over 165 km/t i følge GPS'en - endnu...
Tuning
Motorstyring uberørt af menneskehånd fra fabrikken. Power Commander og sådan noget hører fremtidige eksperimenter til.
Styling
Ekstraudstyr
Styrtbøjle. Har reddet topstykket mindst en gang - og tilføjer lidt adventure til hvad der ellers er en asfaltorienteret dual purpose bike med off-road egenskaber.
Originale sidetasker (kan udvides med 10 liter i hver side med et smart greb) med vandtætte indertasker. OK, de er ganske udmærkede osv., men... Touratech aluminiumscontainere har mere stil, indrømmet. Bare trist man skal køre rundt med et stillads på bagstellet, når man ikke lige er på tur.
Original tanktaske (den lille model. Rummer alt det løse, man lige står og skal bruge undervejs. Eneste ulempe: Den sidder i vejen for tankdækslet, så den skal af hver gang man skal tanke).
Langturs enduro fodhvilere (er bredere og dermed mere komfortable end fabriksmonterede).
Stelbeskyttere ved fodhvilere (forhindrer at støvlernes slidpuder laver skrammer og ridser i malingen).
Inderskærm bag (fabrikat Wunderlich; forhindrer sprøjt på bagfjedersystem og ind i støvlerne bagfra. Hvis jeg kun måtte montere 1 stk. ekstraudstyr, skulle det være dette. Burde være standardudstyr).
ABS udvidet med stabilitetskontrol (reducerer tendenser til "smut" med baghjulet i sving).
Varme i håndtagene (hver en øre værd!).
Tågelygter; giver også godt lys foran i mørke.
Adventure vindskærm, røgfarvet (højden giver mere læ, men næste gang vil jeg have en klar skærm for den kan være svær at se igennem når det er mørkt).
GPS.
Dæktryksmålere (en del af on-board computer pakken).
Originale sidetasker (kan udvides med 10 liter i hver side med et smart greb) med vandtætte indertasker. OK, de er ganske udmærkede osv., men... Touratech aluminiumscontainere har mere stil, indrømmet. Bare trist man skal køre rundt med et stillads på bagstellet, når man ikke lige er på tur.
Original tanktaske (den lille model. Rummer alt det løse, man lige står og skal bruge undervejs. Eneste ulempe: Den sidder i vejen for tankdækslet, så den skal af hver gang man skal tanke).
Langturs enduro fodhvilere (er bredere og dermed mere komfortable end fabriksmonterede).
Stelbeskyttere ved fodhvilere (forhindrer at støvlernes slidpuder laver skrammer og ridser i malingen).
Inderskærm bag (fabrikat Wunderlich; forhindrer sprøjt på bagfjedersystem og ind i støvlerne bagfra. Hvis jeg kun måtte montere 1 stk. ekstraudstyr, skulle det være dette. Burde være standardudstyr).
ABS udvidet med stabilitetskontrol (reducerer tendenser til "smut" med baghjulet i sving).
Varme i håndtagene (hver en øre værd!).
Tågelygter; giver også godt lys foran i mørke.
Adventure vindskærm, røgfarvet (højden giver mere læ, men næste gang vil jeg have en klar skærm for den kan være svær at se igennem når det er mørkt).
GPS.
Dæktryksmålere (en del af on-board computer pakken).
Bemærkninger
Dette er den suverænt bedste motorcykel, jeg har både ejet og kørt. Den er adræt og kvik i trafikken, komfortabel så hele dage i sadlen ikke er noget problem. Du stiger af lige så frisk, som du steg på 10 timer tidligere.
Benzinøkonomien er OK uden at være en flagallé værd. Ved landevejskørsel kan man snildt klemme den et godt stykke over 20 km/l, mens den er noget mere tørstig ved motorvejshastigheder.
Motorcyklen er SOLGT pr. 1. oktober 2013.
Benzinøkonomien er OK uden at være en flagallé værd. Ved landevejskørsel kan man snildt klemme den et godt stykke over 20 km/l, mens den er noget mere tørstig ved motorvejshastigheder.
Motorcyklen er SOLGT pr. 1. oktober 2013.
BMW R 1200 GS Mk. III, 30 års jubilæumsmodel
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 71
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 9 Svar: 57
fantastisk go-anywhere maskine.. Høj herfra
Men det er jo desværre kun det "grå guld" der har råd til sådan en BMW.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 71
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Fin maskine