Yamaha BT1100 Bulldog - SOLGT [Tidl. motorcykel] 2003
4.101 visninger
|
Oprettet:
Yamaha BT1100 Bulldog - SOLGT
Årgang:
2003
Motor:
0 - 100 km/t på 4,9 sek.
Ca. 20 km/liter
2-cylindret luftkølet 4-takts V-motor, SOHC, 2 ventiler pr. cyl. Boring: 95 mm. Slaglængde: 75 mm. Slagvolumen: 1063 ccm.
Standard maks. effekt: 65 hk / 47,8 kW ved 5500 o/min. (60 på baghjulet, svarende til 70-72 motor-hk, efter motoroptimering/omdyssning og effektpotter)
Maks. drejningsmoment: 88 Nm ved 4500 o/min.
Kompressionsforhold: 8,3:1.
2 stk. 37 mm mikuni karburatorer.
5-trins gearkasse.
Flerpladet kobling i oliebad.
Kardantræk.
Dobbelt åben rørramme i stål. Medbærende motor. Kronrørsvinkel: 65°. Efterløb: 106 mm. Akselafstand: 1530 mm.
Affjedring for: hydraulisk teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Fjedervandring: 130 mm. Justerbar forspænding.
Affjedring bag: svinggaffel med monodæmper. Fjedervandring: 113 mm. Justerbar forspænding.
Bremser for: 2 stk. 298 mm skiver, 4 stemplede faste calipere (Brembo).
Bremse bag: 267 mm skive, 1 stemplet flydende caliper.
Totallængde: 2410 mm.
Sædehøjde: 812 mm.
Frihøjde: 145 mm.
Tankkapacitet/reserve: 20/5,8 liter.
Egenvægt: 230 kg.
Vægt/kraft forhold 3,54 kg/hk
Ca. 20 km/liter
2-cylindret luftkølet 4-takts V-motor, SOHC, 2 ventiler pr. cyl. Boring: 95 mm. Slaglængde: 75 mm. Slagvolumen: 1063 ccm.
Standard maks. effekt: 65 hk / 47,8 kW ved 5500 o/min. (60 på baghjulet, svarende til 70-72 motor-hk, efter motoroptimering/omdyssning og effektpotter)
Maks. drejningsmoment: 88 Nm ved 4500 o/min.
Kompressionsforhold: 8,3:1.
2 stk. 37 mm mikuni karburatorer.
5-trins gearkasse.
Flerpladet kobling i oliebad.
Kardantræk.
Dobbelt åben rørramme i stål. Medbærende motor. Kronrørsvinkel: 65°. Efterløb: 106 mm. Akselafstand: 1530 mm.
Affjedring for: hydraulisk teleskopgaffel med 43 mm gaffelben. Fjedervandring: 130 mm. Justerbar forspænding.
Affjedring bag: svinggaffel med monodæmper. Fjedervandring: 113 mm. Justerbar forspænding.
Bremser for: 2 stk. 298 mm skiver, 4 stemplede faste calipere (Brembo).
Bremse bag: 267 mm skive, 1 stemplet flydende caliper.
Totallængde: 2410 mm.
Sædehøjde: 812 mm.
Frihøjde: 145 mm.
Tankkapacitet/reserve: 20/5,8 liter.
Egenvægt: 230 kg.
Vægt/kraft forhold 3,54 kg/hk
Hestekræfter
ca. 72 hk med Leo Vince SBK Oval titanium effektpotter. :)
Havde den på testbænken og fik en glædelig bekræftelse. Cyklen er blevet motoroptimeret/omdysset af tidligere ejer, så den har ca. 60 heste på baghjulet, svarende til 70-72 motor-hk. Som standard har cyklen 64 motor-hk, svarende til ca. 50 hkpå baghjulet.
Havde kørt på et par stykker inden jeg købte min, og mente bestemt at den var friskere i optrækket, og det har testbænken så bekræftet.
Mange tak til Dyno-Testbænken-Troels fra BikX i Næstved for super service. Et besøg hos ham kan varmt anbefales. God no nonsense service.
Cyklen har omdrejningsbegrænser, så meget mere end 180 kmt skal man ikke regne med. Troels rullede af ved ca. 160 kmt, da han kunne se at hypperne begyndte at dale.
Havde den på testbænken og fik en glædelig bekræftelse. Cyklen er blevet motoroptimeret/omdysset af tidligere ejer, så den har ca. 60 heste på baghjulet, svarende til 70-72 motor-hk. Som standard har cyklen 64 motor-hk, svarende til ca. 50 hkpå baghjulet.
Havde kørt på et par stykker inden jeg købte min, og mente bestemt at den var friskere i optrækket, og det har testbænken så bekræftet.
Mange tak til Dyno-Testbænken-Troels fra BikX i Næstved for super service. Et besøg hos ham kan varmt anbefales. God no nonsense service.
Cyklen har omdrejningsbegrænser, så meget mere end 180 kmt skal man ikke regne med. Troels rullede af ved ca. 160 kmt, da han kunne se at hypperne begyndte at dale.
Fælge
120/70ZR17 på 3,00" forfælg.
170/60ZR17 på 4,50" bagfælg.
170/60ZR17 på 4,50" bagfælg.
Dæk
Michelin Pilot Road 3 for og bag.
Topfart
Tophastighed 174 km/t.
Tuning
Leo Vince SBK Oval titanium effektpotter.
Styling
Bellypan/bundkåbe fra TCP Aerodynamics monteret i vinters. Fandt en af de sidste hos producenten i Spanien.
Ekstraudstyr
Højt touringkåbeglas.
Varmehåndtag.
Givi toptaske.
Ctek vedligeholdelseslader.
Moto Detail tanktaske
Skivelås
Originale Yamaha potter haves.
Original værktøjstaske under sædet.
Original Yamaha owners manaul
Fuld servicebog.
Varmehåndtag.
Givi toptaske.
Ctek vedligeholdelseslader.
Moto Detail tanktaske
Skivelås
Originale Yamaha potter haves.
Original værktøjstaske under sædet.
Original Yamaha owners manaul
Fuld servicebog.
Bemærkninger
Solgt til Sonny! :) Tak for handelen, og god fornøjelse... ;)

Yamaha BT1100 Bulldog - SOLGT
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Jeg kan godt lide at den har brugsspor. Jeg anvender den selv som brugscykel, så den vaskes bare med regnvand når det slår mig.
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Der var en del stenslag på forgaffelbenene, men dem ville han udbedre inden salg, gjorde han det?
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Jo, det er den. Den havde et par småting, som jeg har udbedret. Og så en del brugsslid. Men den kører sgu godt, og han tog min gamle Yahama i bytte, så det var en super handel for mig.
Vh
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
En af mine venner var interesseret i den, og vi var ude at prøve den.
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Nej, den handler mere om at cruise. 88 nm ved 4500 rpm. Tøf tøf.
Super letkørt, og behagelig kørestilling. Jeg kigger mere landskab, end jeg sigter efter næste sving, du ved...
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
jeg troede dog at den havde mere end 65 hk.... men der er jo heller ikke en racer - så det betyder vel ikke det store.. velkomme til den i hvert fald.
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Fugtig i skidtet... Hm... XD
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
apr 2011
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 162 Svar: 1.089
Tillykke med den
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Motoren er en let modiferet udgave af den der sidder på deres 1100 dragstar. Den handler mere om moment end topfart. Meget mere end 150 kmt skal man ikke bede den om.
En oprejst cruiser om du vil. Jeg ser den selv som en offroader på steroider. Og så med kardan... Jeg elsker kardan....
Utrolig letkørt, med simpel og gennemprøvet teknologi.
Den har fået hårde anmeldelser, da den blev sammenlignet med div. streetfightere, og det er den bestemt ikke. Den er mere Labrador end Bulldog...
Det er perfekt til mig....
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
65 kh på 1100 ccm, det var da alligevel noget af en overraskelse..