Geely grand puma 2005
7.862 visninger
|
Oprettet:
Geely grand puma
Årgang:
2005
Motor:
150ccm. luftkølet, 2 ventiler, stødstænger.
Hestekræfter
Hele 12 stk.
Fælge
18" stjerne,alu.
Dæk
Standard.
Topfart
Rystende 110km.t.
Tuning
Kn. filter 36 tands bagtandhjul.
Styling
Non yet, men vil sætte et laverda styr på.
Ekstraudstyr
Topboks.
Bemærkninger
En lille cykel, der skal bruges hele året.
alt fungerer fint.
Ungerne sidder godt bagpå.
alt fungerer fint.
Ungerne sidder godt bagpå.

Geely grand puma
sep 2004
Følger: 1
Gearing
Jeg har prøvet mig lidt frem med at ændre Pumaens gearing. Den originale er foran 15 og bag 41 tænder, allerede efter 1000 km. fik jeg et 36 tands bagpå som jeg var helt tilfreds med, men har nu givet den en ekstra tand foran også. Indtil videre er jeg mere end yderst tilfreds, motor omdrejninger er kommet hørbart længere ned, intervallerne mellem gearskift er også blevet meget bedre, og virker langt mere harmonisk. Meget hurtigt fik jeg fornemmelsen af, at det var den helt rigtige gearing. Er spændt på hvor meget der kan hentes på benzin økonomien, sikkert en del.
Uden at have målt det, tror jeg at optrækket er det samme, måske bedre. Tophastighed ? i medvind er der nok lidt at hente, i modvind og stigning kan der geares ned, PS. min vægt 82 kg.
Original min gearing
Foran 15 16 = 6,6 %
Baghjul 41 36 = 12,1 %
Har skrevet lidt om det her. http://www.gyr.frac.dk/geely/kede/kede.htm
Hilsen Lars
PS. er du medlem af geely gruppen
http://uk.groups.yahoo.com/group/Geely/
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 143
Jeg er blevet irettesat.. jeg har forstået at den er kunstig lavt gearet. Og det er da fint at, det ikke er nødvendig, at gøre andet end at geare den.. Det eneste jeg siger er at: Hvis man Geare en Mc kan du få en højere topfart, men det går ud over accellerationen. Det er Fakta.. Men dermed ikke sagt at det er et problem på Geelyen. Håber du forstår, ellers kan vi jo oprette et emne i Forummet, det kan være der er nogen der kan forklare det bedre end mig, der.
MVH/
Uffe
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 143
jeg ved godt der er tale om en 4-takts. men der skulle da også være mulighed for at skrue den lidt op, er der ikke? jeg vil da tro, en mekaniker vil vide hvad der kunne gøres for at få lidt mere ud af den. Men det er jo også lige meget hvis det er nok at geare den. Man skal jo bare huske at det man vinder i topfart, det mister man i acelleration, hvis man kun gearer den.
Det der minder mig om Knallerten og gamle dage var jo, at den var gearet 2 tænder.
MVH
Uffe
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 1.489
Puma'en er kunstigt lavt gearet, da max fart for MC i Kina er 90-100 km/t. Med standard gearingen kører den (ægte) 95 km/t - men de 12 heste kan godt række til 110 km/t med den rette gearing. Mht tuning af motoren er det nu ik så let som på knallerterne i gamle dage, da der er tale om en 4-takt. Det vil nok kræve et "Big Bore-kit" med tilhørende knast-aksel og evt anden udstødning - jeg tror slet ikke det findes til denne MC...
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 143
jeg mener ikke det hjælper en skid at geare alene. der skal pilles lidt ved motoren også, jeg er sikker på at fabrikanten har fundet den gearing der passe bedst til det antal heste som udyret har..Det her minder mig lidt om de gamle dage, hvor knallerter var mit eneste alternativ for at komme rundt, der blev der sku osse pillet lidt ved ting og sager på den. Det var tider.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 1.489
Jeg fik skiftet til et 16T (15T er standard) hos min forhandler. Det er et JT-tandhjul og kan fås osse på www.bikealert.com
Se også www.jtsprockets.com
Og velkommen til...
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 308
Er det ham i skørping.. impotøren... du har snakket med.. for prøv at kontakte ham .. ved de har haft nogen andre til bagtandhjulet... det er dog ikke nogen der kommer fra kina, men nogen han selv har fået lavet her i dk.
jo, der er en del vibrationer.. men sørg for at køre den forsigtigt til .. For ellers bliver der ekstra mange vibrationer ..
Men ja, det er ikke til at undgå rystelser.. i og med at det er en 1 cyl .. og den skal have så mange omdrejninger .. for at den er noget ved.
Og motoren er sat på stellet på en gammeldags måde.. Så der er ikke sådan nogle vibrationsdæmper noget imellem .. (ved ik lige hvad de kaldes :P)
- Jan
okt 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Det har jeg prøvet, han har kun standard.
Havde du ikke mange rystelser fra motoren ved høje omdrejninger ?
dec 2003
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 308
Jeg købte et andet bagtandhjul til den geely jeg havde, ved forhandleren(Ham i skørping) ..
Jeg tog det dog hurtigt af igen, da den blev alt for følsom over for vind, vægt og bakker ..
men prøv at høre din forhandler efter det.. han har sikkert nogle..
- Jan
okt 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
De kommer jeg må lige ud og søge , kan ikke huske nr. i hovedet, kan ikke se hvilke jeg vil ligge ind.
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 451
Billeder....husk på det er et galleri herinde.
okt 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Er der en der kan give et praj?
hvor køber jeg et større fortandhjul?
så knægten og jeg kan køre 80 km.t. uden at de 12 kinesiske
hypheste skal hvirvles rundt med 7000 omd.i min. ?
okt 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Ja jeg prøver at komme ind med denne "luksus" mc.
Jeg vil gerne finde nogen at udveksle erfaringer med .
jeg kan sku ikke se hvilke billeder jeg prøver at ligge ind , så det må lidge vente lidt, jeg kan ikke rigtig huske alle nr. i hovedet ok ?