{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BSA A10 Golden Flash 1954

3.570 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

- Hoff -
Mand | 31 år | Oprettet: 31. jan 2011


BSA A10 Golden Flash

Årgang:
1954
Motor:
-A7 motor
500ccm
Større topstykke fra anden BSA
Amal 376 karburator - Monobloc
Hestekræfter
Nok flere end den burde have
Fælge
Grå
Dæk
Sorte og runde.
Topfart
Fint træk op til en 110 stykker. Topfarten vides ikke, men har været oppe på 140 for en kort stund. (ifl speedometer)

Der er ingen tvivl om at denne maskine kan køre dobbelt så hurtigt som den er bygget til ;)
Tuning
Andet topstykke
Størrere karburator Amal Monobloc
Styling
Std. dog med sprødt styr.
Kan egentlig godt lide den som den er nu.
Ekstraudstyr
Intet
Bemærkninger
En ægte Beeza, der kører som var den stjålet og buldrer som tordenen!

Den har været afmeldt siden 1975 og bærer præg herefter, dog er der et minimum af rust så jeg er godt tilfreds.

Motoren er blevet udskiftet i 1966 med en mindre A7 500ccm motor, dog er topstykket størrere og karburatoren ligeledes.

Tag godt imod den!
Kommentér på:
BSA A10 Golden Flash
  •   28. apr 2018 Lyder sgu godt, det gjorde den ihvertfald sidst jeg så/hørte den...hva siger du til et kig mere på min Tri-bird? Den mangler en kyndig hånd og en kold pils har jeg jo altid...slå på tråden hvis du en dag får tid/lyst til at skrue for fornøjelsens skyld eller bare en pils, har købt et lig af en side vogn siden sidst, så det er det sidste nye jeg leger med...
    Mvh


  •   20. okt 2014 Topstykket ligner det på min Road Rocket (A 10er). Målte du diam på indsugsventilerne?Hvis du er heldig har du m[ske et Big valve Head.
    Ellers er det nok fra A7 SS eller A10 Super Rocket. En høj til din basse


  •   10. mar 2013 Puha, så skal du eskimo up for at holde varmen. Selvom det ser pænt ud i dag, så snyder det sgu. Tror bare jeg ser om jeg kan finde noget jeg ikke har skruet på hondaen endnu.

  •   9. mar 2013 Hvis du en dag befinder dig på den rigtige side af vandet, så kan vi sagtens kører efter is eller andet godt. Men lad det nu lige blive ordenligt vejr først. Det er sgu ikke en fornøjelse at kører motorcykel endnu.

    Jeg venter også stadig på armeret bremseslanger til begge cykler.


  •   9. mar 2013 Hvad pokker har kunne lokke dig til Holstebro, er der noget spændende derover?

  •   9. mar 2013 Haha, ja der var noget jeg havde set før. Tænkte ellers hvad for en tosse kender jeg i Jylland, som ved hvordan Sindshvile ser ud.

    Der er da røget et par motorcykler under broen siden sidst jeg har set dig.


  •   9. mar 2013 Når du nu kender både min motorcykel og værksted, så syntes jeg lidt at jeg burde vide hvor du kendte det fra.

    Både ja og nej, jeg mangler et par små ting endnu, den er stort set samlet færdig, men sæsonstart bliver på min kawasaki.


  •   16. feb 2013 Ja det er jo noget af det smarte at delene kan mixes og fungere fremragende. På en plunger som din er motorblokken beregnet til at gearkassen skrues fast på blokken, på svingstels som en Shooting Star skrues gearkassen kun fast i stellet. Der har vist aldrig været lavet A7 plungere med alutop, så jeg vil tro du har en blok fra en std. A7 med plunger-stel og cylinder og topstykke fra en Shooting Star

  •   16. feb 2013 Dejlig vinter opgave som man godt kan blive lidt misundlig på , tillykke

  •   16. feb 2013 Joo der kan være noget om det. Dog har jeg slået motor nr. Op og den skulle være fra en A7 std. Så topstykket er nok tilføjet senere. Det er lidt af en hybrid jeg har erhvervet mig, men den lader til at gå fint. Specielt efter ventilerne blev justeret.

  •   16. feb 2013 Velkommen til. Mon ikke forklaringen på topstykket er at motoren kommer fra en A7 Shooting Star, den har jo alu-topstykke som standard ?

x