Yamaha TDR 125 1994
2.608 visninger
|
Oprettet:
Yamaha TDR 125
Årgang:
1994
Motor:
Motor: 1-cylindret, 2-takts vandkølet..
Kubik: 124 cm3
Boring/Slaglængde: 56/50,7 mm/mm.
Karburator: 1 stk. Dell'Orto Ø 28 mm.
Ydelse: 31 hk (22,1 kw) ved 9500 o/m
Moment: 19,7 Nm ved 9500 o/m
Vægt/Kraftforhold: 3,67 kg pr hk.
Tophastighed: 135 km/h
Acceleration (0 - 100): 8,0 sek
Brænstof forbrug: 18,0 km/lit
Kubik: 124 cm3
Boring/Slaglængde: 56/50,7 mm/mm.
Karburator: 1 stk. Dell'Orto Ø 28 mm.
Ydelse: 31 hk (22,1 kw) ved 9500 o/m
Moment: 19,7 Nm ved 9500 o/m
Vægt/Kraftforhold: 3,67 kg pr hk.
Tophastighed: 135 km/h
Acceleration (0 - 100): 8,0 sek
Brænstof forbrug: 18,0 km/lit
Hestekræfter
31 hestekræfter som den udnytter nogenlunde.
Trækker rigtig godt fra 8000 omdrejninger og op.
Ærligt så ligger jeg altid mest på 90 km/t ved 8000 omdrejninger, da den ligger på et roligt og fint tempo, og skulle der være trang til overhaling så er vi også ved de omdrejninger hvor den trækker allerbedst :-)
Trækker rigtig godt fra 8000 omdrejninger og op.
Ærligt så ligger jeg altid mest på 90 km/t ved 8000 omdrejninger, da den ligger på et roligt og fint tempo, og skulle der være trang til overhaling så er vi også ved de omdrejninger hvor den trækker allerbedst :-)
Fælge
Hjul For: 100/90 x 19 på 1.60" fælg.
Hjul Bag: 130/80 x 18 på 1.85" fælg.
Hjul Bag: 130/80 x 18 på 1.85" fælg.
Dæk
Ærligt så har jeg ikke tjekket mærket.
Topfart
135 er testet men meget mere skal man heller ikke forvente, og det var oppe i nogle omdrejninger som du bare ikke ville ligge og køre med til daglig, og det er også derfor at den mest bruges til landevejs kørsel :-)
Tuning
Ingenting, vil ikke ødelægge dens benzinforbrug =)
Den er opgivet til 18 km/l men det kan uden tvivl gøres meget bedre.
Den er opgivet til 18 km/l men det kan uden tvivl gøres meget bedre.
Styling
Nye blinklys
Ekstraudstyr
Ingenting
Bemærkninger
Rigtig fin motorcykel til landevejs kørsel.
Den ligger rigtig stabilt og rigtig dejligt ved omkring 7000-8000 omdrejninger ved 90 km/t.
Skulle det være brug for overhaling med den fart, så ligger vi også ved 8000 omdrejninger hvor den trækker bedst, og det er derfor ikke et problem at overhale på landevejene.
De første billeder er skudt klokken lort om natten ikke langt væk fra Køge af, hvor jeg afhentede maskinen en weekend nat.
Afhentede den som sagt i Køge og tog turen ind over København ved Strøget, Hovedbanegården, Istedgade osv.. for lige at teste den derinde, og derefter så gik turen hjem af motorvejen og hen over Hillerød og 20 km hjem derfra. Den klarede det glimrende.
Den ligger rigtig stabilt og rigtig dejligt ved omkring 7000-8000 omdrejninger ved 90 km/t.
Skulle det være brug for overhaling med den fart, så ligger vi også ved 8000 omdrejninger hvor den trækker bedst, og det er derfor ikke et problem at overhale på landevejene.
De første billeder er skudt klokken lort om natten ikke langt væk fra Køge af, hvor jeg afhentede maskinen en weekend nat.
Afhentede den som sagt i Køge og tog turen ind over København ved Strøget, Hovedbanegården, Istedgade osv.. for lige at teste den derinde, og derefter så gik turen hjem af motorvejen og hen over Hillerød og 20 km hjem derfra. Den klarede det glimrende.

Yamaha TDR 125
apr 2011
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 9
Kig forbi min en tur. Og velkommen.
jan 2013
Følger: 15 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 76
Til lykke med den....
mar 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 90
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 117