Honda X-11 Turbo 2001
6.069 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Kommentarer
Honda X-11 Turbo
Årgang:
2001
Motor:
1139 ccm. 16V, ændret til at køre med turbo, så JE-Turbostempler Compression 8,5:1
Men det er i princippet en blackbirdmotor med sprøjt og andre knaster for bedre mellemområde, - der er så kun sat en 5 trins gearkasse på den. En motorjournalist skrev tilbage v. dens præsentation en artikkel hvori der stod: ja den har 5 gear, men behøver kun 3! Siger vel lidt om hvor smidig motoren er, den har bedre mellemområde, men festen stopper også lidt før. ;-)
Men det er i princippet en blackbirdmotor med sprøjt og andre knaster for bedre mellemområde, - der er så kun sat en 5 trins gearkasse på den. En motorjournalist skrev tilbage v. dens præsentation en artikkel hvori der stod: ja den har 5 gear, men behøver kun 3! Siger vel lidt om hvor smidig motoren er, den har bedre mellemområde, men festen stopper også lidt før. ;-)
Hestekræfter
140 std. har lavet 242 med varevognsturbo. Mål nu, - gerne 250 bhk
Fælge
16 tommer fireblade forfælg på med scooterdæk, for at lave mere plads foran køler, så den kan sænkes noget mere samt give plads til en intercooler. Bag standard 17 tommerfælg
Dæk
16 tommer fireblade fælg med lavprofil scooterdæk meget mindre vægt... og lavere højde, for at give plads imellem fordæk og intercooler..
Bag, 17 tommer 180/55-17
Bag, 17 tommer 180/55-17
Topfart
std 245. hvis den får lidt flere omdrejninger end std. ja så er det intet problem og rykke 300 plus. ;-) Det er en han.
Tuning
JE-turbostempler (8,5:1)
større bundkar,
gt2871 turbo
Bleed valve til at justere ladetryk
Benzinpumpe fra en turbobil
bosch blow off valve
Audi Intercooler (fra 1.8t)
Større benzinpumpe (intank et eller andet fra en bil)
Benzintryksreg.
Større dyser (fra nissan s2000 - på vej giver 390cc v. 3 bar, hvor std. kun kan presses til 330)
Intercooler fra en audi a4 1,8 T (skulle kunne køle op til 300 hk)
Anden motorstyring skal indkøbes, - regner med det bliver en maxxecu af en slags.
Cop tændspoler fra cbr600rr og igniter fra vag 1,8t
Motomaster flame bremseskive.
mc er skrællet for unødig vægt.
større bundkar,
gt2871 turbo
Bleed valve til at justere ladetryk
Benzinpumpe fra en turbobil
bosch blow off valve
Audi Intercooler (fra 1.8t)
Større benzinpumpe (intank et eller andet fra en bil)
Benzintryksreg.
Større dyser (fra nissan s2000 - på vej giver 390cc v. 3 bar, hvor std. kun kan presses til 330)
Intercooler fra en audi a4 1,8 T (skulle kunne køle op til 300 hk)
Anden motorstyring skal indkøbes, - regner med det bliver en maxxecu af en slags.
Cop tændspoler fra cbr600rr og igniter fra vag 1,8t
Motomaster flame bremseskive.
mc er skrællet for unødig vægt.
Styling
Pug. speedfight upper fairing, honda blackbird soloseat. Lettere bagstel... maling med metal.
Indkøbt, komplet cbr600rr kåbe i Winning red lak
Indkøbt, komplet cbr600rr kåbe i Winning red lak
Ekstraudstyr
div. Måleudstyr, bl.a. Innovate Bredbåndslambda ecu bliver en Maxxecu Street.
Bemærkninger
Cyklen er købt som et projekt. tidligere kørt 5.9 på 201m.
Målet er at lave den konkurrencedygtig til supercompetition bike klassen med index 5.5 på 201m og 8,5 på 402m
Har man prøvet drag race på konkurrence plan så finder man ud af, det egentlig ikke er "let"... selvom mange folk mener det er let at køre hurtigt lige ud... ;-)
De fleste der møder op på drag banen finder nok ud af noget andet :-) Netop at det kræver sin mand og derfor er det netop også fedt når man kan være med.
Når man går og bygger noget selv, og det hele endelig lykkedes, man sætter sig et mål og roder med det.
Startede selv på en r1 turbo, med gadeopsætning... til springrace 08, kørte 8,3 tider og var sku lidt imponeret over gutterne der rundede de 200 km/t på 201m. Vinteren efter besluttede jeg mig for at se lidt på at bygge min r1 om til det, med at få den sænket, og forlænget, gearet lidt om, - fik også smidt noget quickshift på. I 2011 nåede jeg mit mål om at runde de 200 km/t til Allingåbro motorfestival: satte højeste hastighed i super gas klassen med 6,223 et og 203,77 km/t... i finalen kørte jeg så 6,113 Et og 199,98 km/t. Fantastisk... selvom jeg skulle have bremset for at vinde.
Cyklen blev solgt. og har nu ikke kørt siden i 11
Men ja, - nu er der så lagt i ovnen til at komme ud og køre lidt igen. Måske bliver det ikke dm. Men bare lidt hygge kørsel, til AMF, springrace, Mosten.... vi må se. Skal lige være færdig med at få den op og snurre først.
Målet er at lave den konkurrencedygtig til supercompetition bike klassen med index 5.5 på 201m og 8,5 på 402m
Har man prøvet drag race på konkurrence plan så finder man ud af, det egentlig ikke er "let"... selvom mange folk mener det er let at køre hurtigt lige ud... ;-)
De fleste der møder op på drag banen finder nok ud af noget andet :-) Netop at det kræver sin mand og derfor er det netop også fedt når man kan være med.
Når man går og bygger noget selv, og det hele endelig lykkedes, man sætter sig et mål og roder med det.
Startede selv på en r1 turbo, med gadeopsætning... til springrace 08, kørte 8,3 tider og var sku lidt imponeret over gutterne der rundede de 200 km/t på 201m. Vinteren efter besluttede jeg mig for at se lidt på at bygge min r1 om til det, med at få den sænket, og forlænget, gearet lidt om, - fik også smidt noget quickshift på. I 2011 nåede jeg mit mål om at runde de 200 km/t til Allingåbro motorfestival: satte højeste hastighed i super gas klassen med 6,223 et og 203,77 km/t... i finalen kørte jeg så 6,113 Et og 199,98 km/t. Fantastisk... selvom jeg skulle have bremset for at vinde.
Cyklen blev solgt. og har nu ikke kørt siden i 11
Men ja, - nu er der så lagt i ovnen til at komme ud og køre lidt igen. Måske bliver det ikke dm. Men bare lidt hygge kørsel, til AMF, springrace, Mosten.... vi må se. Skal lige være færdig med at få den op og snurre først.
Honda X-11 Turbo
okt 2004
Følger: 62 Følgere: 189 MC-er: 10 Emner: 18 Svar: 806
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
Jo tak, det er noget sjovere med V2 og så har jeg altid været vild med SP1 som du ved. Jeg vil tro den smider knap 130 med KN Filtre og PC.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 31 MC-er: 19 Svar: 8
apr 2011
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 9
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
http://www.motorcykelgalleri.dk/video/traef/10466-honda_x11_turbo_
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Og nu kommer den sku på banen igen, men jeg tror nu jeg vil holde mig fra 2 bars ladetryk, og mon ikke du overlever med 230-250 hk
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
Det er en X-11 som der står.
Den skal ind, skal den.