{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CB750F [Tidl. motorcykel] 1981

1.293 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Niels S
Mand | 37 år | Oprettet: 13. maj 2006


Honda CB750F

Årgang:
1981
Motor:
Air cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valve per cylinder
748cc
Boringxslaglængde: 62 x 62 mm
Kompressionsratio: 9.1:1
Benzintilførsel: 4x 30mm keihin carbs
CDI tænding
5 gear
Vægt: 236kg
Sædehøjde: 790mm
Justerbare dæmpere for og bag
20 L tank
Hestekræfter
Hestekræfter: 79 v. 9000rpm
NM: 67 v. 7000rpm
Fælge
Alufælge tror jeg
Bremser for: 2x 276mm discs
Bremse bag: 1x300mm
Dæk
3.50x19 for
4.50x17 bag
Kan ikke huske mærket, men bagdækket skifter jeg snart (har ekstra fælge og dæk)
Topfart
210 km/t
Snurrer fint på en 4000 ved 80 km/t og ca. 6000 ved 120km/t
Benzinforbruget varierer mellem 16 og 20 km/l - Målt til 19 km/l med passager og oppakning, samt strid modvind (og grumsede karburatorer) ved 130 km på landevej.
Tuning
Tysk udstødning der ligner originalen og rasper godt. Den er nu generelt ret stille desværre.
Styling
Djævlebamsen jo
Ekstraudstyr
Honda saddeltasker
Bemærkninger
Min triumph kom til service og da motoren blev åbnet var diverse ting i ret ringe stand. Derfor røg den på G&G og to dage efter fik jeg byttetilbud med denne her.
Den har fået skiftet kobling for et par år siden, og har stået stille et år inden jeg fik den. Motoren skulle (jow deet) være opbygget af en tysk mekaniker, der vist også har malet den.
Selv har jeg tømt benzin af tank og karbs (+slam), skiftet en blæst sikring og tændrør samt batteri, fyldt ny benzin på og så starter den bare dejligt uden at skyde.
Eneste jeg skal have gjort er at få justeret tomgangen lidt ned (1500rpm er lidt maje).
Og så står lakken rigtig flot!

Nu stopper vi lige for en stund her ved mc nr 12...
Kommentér på:
Honda CB750F
Annonce