Honda BlitzKrieg Bobber VT 500 (SOLGT) [Tidl. motorcykel] 1983
14.166 visninger
|
Oprettet:
Honda BlitzKrieg Bobber VT 500 (SOLGT)
Årgang:
1983
Motor:
500ccm 52¤ V-twin .. overliggende knaster med kæde. 3 ventiler pr. top.
6 trins gearkasse.
Leger lidt med tanken om en African twin motor...
6 trins gearkasse.
Leger lidt med tanken om en African twin motor...
Hestekræfter
Standart 49hk nu 54hk
Fælge
Originale
Dæk
Bag: 160/70-16 (oem 130/90-16
For: 120/80-18 (oem 90/90-18
For: 120/80-18 (oem 90/90-18
Topfart
Opgivet til 175kmt
Hvem fuck har lyst at prøve???? :-D
Hvem fuck har lyst at prøve???? :-D
Tuning
Udstødning: Hjemmelavede ø42mm Rustfri DragPipes med ø38mm BackDraftere (skaber perfekt modstand i lav-mellem-området og frit-flow i toppen.
Luft: 45mm rør ført ud på siden og afsluttet med StylePro power filter.
Karburator modif og dysning efter www.carbjetkit.com anvisninger.
Luft: 45mm rør ført ud på siden og afsluttet med StylePro power filter.
Karburator modif og dysning efter www.carbjetkit.com anvisninger.
Styling
Skraldet for alt overflødigt skrammel. Ingen instrumenter, ure eller kontakter. Sænket 12.5cm bagi med fabrikerede ,,struts" som visuelt ser ud som den er svejst stivstellet men kan på 10min byttes ud med støddæmpere.
Gaffelbro fra en Harley V-rod og White Power Up-side-down gaffelrør fra en crosser. Håndlaved forgaffelbeskyttere i alu. Hjemmebagt forhjuls-aksel, bøsninger og kaliber-bracket i fræst alu.
150" bagdæk selvom alle siger der kun er plads til 130(vilje=vej)
Flat-fender og Old-school lygte med kasket fra Chop-it. Mini L.e.d baglygte på sidemonteret nr.pladeholder, lavet efter Hr. Betjents regelbog;-) Styret er hjemmeBagt i 28mm Rør som taper ind til 22mm ved bremse/koblings-greb.
Udstødningerne er et brugt, BUET Crossinox trappegelænder (rustfri/syrefast Ø42mm) , 2stk svetse-bøjninger præcist vinkel-slebet til, TIG-svetset og poleret:-) Ledningsnet for-enklet og skjult.
Hjemmegjort fremrykkersæt og pedaler. Bund-Plov svetset op i 0,9mm karroseri-plade skjuler batteriet. Rød Eloxered styr-ender, dækventiler, oliefilterbeskytter, div skruer og expansionsbeholder i ,,Noz-look". Rustfri bolte og polered detaljer er spredt ud over kværnen for at koplimentere lakken.. Temaet blev det tyske luftvåben så faver og malteser- detaljer er plukket fra koldkrigs 1975-85 G-19 fighter-jet.
BLITZKRIEG BOBBER
Gaffelbro fra en Harley V-rod og White Power Up-side-down gaffelrør fra en crosser. Håndlaved forgaffelbeskyttere i alu. Hjemmebagt forhjuls-aksel, bøsninger og kaliber-bracket i fræst alu.
150" bagdæk selvom alle siger der kun er plads til 130(vilje=vej)
Flat-fender og Old-school lygte med kasket fra Chop-it. Mini L.e.d baglygte på sidemonteret nr.pladeholder, lavet efter Hr. Betjents regelbog;-) Styret er hjemmeBagt i 28mm Rør som taper ind til 22mm ved bremse/koblings-greb.
Udstødningerne er et brugt, BUET Crossinox trappegelænder (rustfri/syrefast Ø42mm) , 2stk svetse-bøjninger præcist vinkel-slebet til, TIG-svetset og poleret:-) Ledningsnet for-enklet og skjult.
Hjemmegjort fremrykkersæt og pedaler. Bund-Plov svetset op i 0,9mm karroseri-plade skjuler batteriet. Rød Eloxered styr-ender, dækventiler, oliefilterbeskytter, div skruer og expansionsbeholder i ,,Noz-look". Rustfri bolte og polered detaljer er spredt ud over kværnen for at koplimentere lakken.. Temaet blev det tyske luftvåben så faver og malteser- detaljer er plukket fra koldkrigs 1975-85 G-19 fighter-jet.
BLITZKRIEG BOBBER
Ekstraudstyr
Nyre-grus
Bemærkninger
Byggetid 8 måneder (ca 500 timer). Har selv lavet alt.. Bukket, valset, tilpasset, slebet, svejst, lakeret, poleret og samlet :-)
Meeen: Tak til Jacob Hansen for at tig-svetse mine pipes og rose mig for min tilskæring :-D
og tak til Martin Rasmussen for at lave en længere federe forhjuls-aksel og for at tilpasse
Harleybro og Honda aksel:-)
Meeen: Tak til Jacob Hansen for at tig-svetse mine pipes og rose mig for min tilskæring :-D
og tak til Martin Rasmussen for at lave en længere federe forhjuls-aksel og for at tilpasse
Harleybro og Honda aksel:-)
Honda BlitzKrieg Bobber VT 500 (SOLGT)
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
er nødtil lige at spørge om du ikke har skåret den bageste del at stellet væk.
et syns manden OK med det
feb 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
Nu er jeg gået i gang med at hive den fra hinanden, men har et par spørgsmål hvor har du gemt dit batteri kan se du skriver om det men kan ikke rigtigt se det, hvor har du købt din bagskærm vil gerne ha noget ligende
på forhånd tak
Torben
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
feb 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
Hvis jeg får spørgsmål omkring stivstel må jeg så kontakte dig på et senere tidspunkt??
VH Torben
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
feb 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
Virkelig lækker cykel er den stadig til salg??
VH Torben
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.347
Godt og harmonisk projekt, tillykke, du har bestået.
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
Virkelig unik. One of a kind.
Alt er som nyt, nyrenoveret eller bare NYT.
Byd hvad du vil give.
Jeg foreslår udgangspunktet 30.000.-
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
Jeg har peppet, tunet og boltet vanvittige dele på Cross/Enduro kværne men var ude af sporten med en skulderskade fra maj måned sidste år til for en måned siden.
Tiden sku jo bruges fornuftigt og har altid godt ville ha en RockerKværn
Jeg havde ingen begrænsninger da jeg ikke anede at der var regler og normer for Chopper/Bobber byggeri der skulle opfyldes og overholdes..
Der var 2 gamle Rocker-Rockere der stod i sommer og lurede på den og den ene vendte sig mod mig og sagde ,,Det er en dødssynd at montere plov på en bobber! Det sku ikke normalt at bruge farve-Eloxered tingel-tangel og....En Old School bobber med upside-down, bølget bremseskive, LED lys og stjernefælge... FORBUDT FORBUDT FORBUDT..... MEN JEG KAN LI DET.. MUHohahaharr"
æææH TAK tror jeg nok..
Hehehe... NEJ man køre sku nok ikke til Frankrig eller Nord Kap. Tilgengæld lære man hurtig at styre udenom bump og huller i vejen og jeg har tit rullet 3-400km på en dag uden de store Røv-problemer
Jeg er til gengæld ved at samle stumper til et nyt projekt..
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 1
Den får lige en ekstra høj
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
Mht fremrykkersæt, sidder det langt fra de originale beslag.. Selve opbygningen af fodhvilere/bremse-gearpedal er vist lettest at sende på en tegning og med nærbilleder:-) Det er super enkelt lavet (hvis man har adgang til svejseværk, søjleboremaskine og vinkelsliber) og er lavet for at få et simpelt, strømligned look uden kæmpe beslag og bolte og l@rt.. Hehe
jul 2009
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 7
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 35
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
Jo ser du.. Hele det cirkus omkring sidemonteret nummerplade, stammer fra et ganske fornuftigt (når nu man skal ha det store blikskilt siddende) EU-direktiv hvor man beskriver hvordan en nummerplade fremover skal monteres..
Dette er så blevet omskrevet, forkortet og fejlformuleret i vildskab.. og dette benyttes så som undskyldning for at staten kan udskrive dumme-bøder i flæng:-)
I EU-direktivet står bla. beskrevet at nummerpladen ikke må sidde på siden af motorcyklen, fordi den skal kunne læses bagfra.. Det har tidligere været brugt nede sydpå, at man bare skrued lortet på sidden af scootere og lign. i langsgående retning og ikke bagud..
Det er en mistolkning at den ikke må sidde forskudt i forhold til midten af mcén.
Den skal bare monteres så den kan ses 30grader fra hver side (altså baghjul og lign. må ikke dække for den.
Jeg har lavet min holder selv så den når langt nok bagud men man kan bla på Ebay.de købe EU-godkendte sideforskudte holdere.
Der er selvfølgelig andre krav så som at den skal sidde min. 20cm og max 120cm over vejbanen. den må max vippe 25grader og skal sidde PARRALELT MED BAGAXLEN.. og den må ikke rage ud over mcéns bredeste punkt (styret) og den må ikke sidde til fare for mc-isten eller andre trafikanter..
Så vi skal alle lære at sige ,,SIDE-FORSKUDT" montering
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 35
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2
Kig forbi min custom Honda.
apr 2011
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 9
Kig forbi min en tur.
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 3 Annoncer: 2 Emner: 1 Svar: 4
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Svar: 1
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 1 Svar: 198