BMW R1100S Boxercup Replika 2003
8.389 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Kommentarer
BMW R1100S Boxercup Replika
Årgang:
2003
Motor:
Luft- og oliekølet tocylindret boxermotor på 1085 ccm
99 mm slaglængde, 70,5 mm boring
Bosch indsprøjtning
BMW telelever / paralever sports-affjedring
Tørvægt 208 Kg
99 mm slaglængde, 70,5 mm boring
Bosch indsprøjtning
BMW telelever / paralever sports-affjedring
Tørvægt 208 Kg
Hestekræfter
98 BHP @ 7500 ( standard )
97 Nm @ 5750 ( standard )
97 Nm @ 5750 ( standard )
Fælge
3,5 " / 5,5 "
Dæk
Bridgestone ZR17M
120 / 70 - 180 / 55
120 / 70 - 180 / 55
Topfart
200+
Tuning
Modificeret udstødning og chip
Styling
BMW's egen
Skifter formentlig kåbeglas til et svagt tonet.
Har en plan om at flytte forreste blinklys op i sidespejlene, men det er ind til videre kun en plan.
Skifter formentlig kåbeglas til et svagt tonet.
Har en plan om at flytte forreste blinklys op i sidespejlene, men det er ind til videre kun en plan.
Ekstraudstyr
Taskeholdere, pt ikke monteret.
Bemærkninger
Jeg valgte primært BMW'en fordi jeg er for høj ( skandinavisk bygget ;) til italienske. Har tidligere kørt Laverda, men den var simpelthen for lille til mig.
Den kører fremragende, trækker som et lokomotiv ved alle omdrejninger, og så er den på trods af sin størrelse, utroligt nem at håndtere.
Den kører fremragende, trækker som et lokomotiv ved alle omdrejninger, og så er den på trods af sin størrelse, utroligt nem at håndtere.
BMW R1100S Boxercup Replika
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 10
pudsigt at finde en profil af den tidligere ejer af min cykel....jeg købte den i sommeren 2008....
apr 2008
Følger: 1 MC-er: 1
sådan som jeg ser det er det eneste der taler i mod en bmw prisen
alt andet er sku da for fedt
og ham med harlyen ja den går 200 sådan en har selv haft en fx lovrider 1340 men super e og en knast
tilgænglæ mangler der altid noget hvis man har forsøgt at køre så stærkt
så ikke mere amrikansk til mig
og nej ofroder kan man sku ikke kalde en s det er en fin afbaleaceret sport ture der med et enormt moment ikke behøver helt så mange hk for at man føler det bliver til noget
for hvem gider vride en japaner op på 9000-100000 omdrejninger for hestene er til stede så er en boxer sjovere
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
.......... http://www.motorcykelgalleri.dk/grupper/boxerbanden
Mvh.Dennis
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 7
og jeg får stadig denne "knallert" til at ligne en off-roader. Har set en del banerace, men ingen som lignede denne
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Nej, off-roader er den vist aldrig blevet kaldt før
Jeg vil nu sige, at jeg er da imponeret over at HD'en rent faktisk går så stærkt, det troede jeg ikke de gjorde, men sådan er der så meget....
jan 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 7
Hej Lars. Flot "knallert", selv om jeg ikke er til "off-roader" modeller. Du har sgu nok ret i din kommentar, alt over 110 km/t føles huritgt på min, og derfor kører jeg normalt heller ikke hurtigere. Jeg vil derfor rette det til ca. 200 km/t, for det er et faktum, at jeg kørte bag min egen "knallert" i bil, speedometeret viste 185 km/t, og ham som kørte på min Harlye vred den så lige i øret, og den trak lystigt & hurtigt fra. PS: Der er normalt ikke speedometer på en Harley - man kører det som man syntes er passende
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Mon ikke det er fordi kardan er noget dyrere at lave end kæde ?
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Anti dykket vænner man sig lynhurtigt til, og der er ingen tvivl om at affjedringen er fremragende og med nok justeringsmuligheder.
Jeg tror ikke selv på at kardan træk taber mere kraft end en kæde, det bliver trods alt brugt i alle biler
Ulempen er at det helt sikkert er mere transmission støj, og "klonkleri" ved lave omdrejninger, men det kan fjernes ved at dreje lidt med højrehånden
Forsikringen er latterlig billig, og det kan jeg nok takke de "60 årige for"...
Hvad angår den overordnede sports-feeling på bimmeren, så er der ingen tvivl om at komponenterne på eks Martin's Laverda Formula lugter meget mere af ræs end mine gør. Ikke fordi jeg tror mine er dårligere, de ser bare mere "touring" agtige ud !
Til sidst er der selvfølgelig finish og holdbarhed, som er uovertruffen på bimmeren.
Xpedit påstår eksempelvis at de aldrig har skiftet udstødning på en R110S, og kom de første ikke i 98 ?.
Hvis man ellers varmer den op først, og ikke lader den stå stille ved høje omdrejninger, så kan man ikke på nogen måde tage livet af den, og de fleste er enige om at 200K+ på klokken ikke er noget problem.
Iøvrigt tanker den "kun" 18 liter, resten af pladsen undeer tanken går til luftfilter og batteri.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
Ja en Beemer kan også være fin ... *S*
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
Ja, velkommen til. Den er sgu lækkker den BMW! Det er ikke lige det billede der popper frem, når jeg normalt tænker på BMW
Tanken ser mig noget stor ud - hvor mange tusinde litter kan du have i den?
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
tysker, lækker lyd!
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
Så dem dernede, de går ikke af vejen for en fight. Og så lyder sådan en djævel, faktisk pissegodt. når den kommer op af langsiden, kører de igen. Skal jeg sgu se det.....:-)
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Absolut et værdigt alternativ
dec 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Den er købt ved Xpedit i Ølgod i år, og jeg her ikke fortrudt det ét eneste sekund
Og tak for en god start Strada
Og du har ret Helmuth, den er også oliekølet, jeg var optaget af at der ikke skal vand på den
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 112
Du er velkommen her på siden flot bimmer !!!!
HB