{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CBF 125 [Tidl. motorcykel] 2010

4.455 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Frederik P
Mand | 30 år | Oprettet: 1. jul 2013


Honda CBF 125

Årgang:
2010
Motor:
1 cylinder, 4-takters på 125cc
52,4mm boring
57,8mm slaglængde
Luftkølet
Enkel overliggende knastaksel
Med indsprøjtning, så ingen problemer med choker. ;)
Kompression: 9.2:1
El-starter
5 gear
13 liters tank.

RK 428KRO kædekit
Hestekræfter
11 Hestekræfter ved 8000rpm
11.2 Nm ved 6500rpm

Det siges at den skulle få et boost på omkring 20% oven i de 11,2 Nm efter monteringen af det nye udstødningssystem, og en enkel eller to hest yderligere, da den bedre kan komme af med luften.

Fælge
Standard 17'' mat sorte med 6 eger
Dæk
For: 90/90 - 17 M/C 46P - 1,75 bar - Heidenau K63
Bag: 100/80 - 17 M/C 55P - 2,00 bar - Continental ContiGo!

Topfart
120 km/t ifølge speedometeret.
116 km/t på GPS.
Holder reelt 90-100 km/t på landevejen under langt de fleste forhold, med undtagelsen af bakker og stiv modvind
Tuning
Komplett Takkoni udstødning i rustfrit stål
Styling
- Tankpad
- LED i instrumentbordet
- Nürburgring-klistermærke
Ekstraudstyr
- 12V udtag
- USB udtag
- Telefonholder
- Bagagenet
- Holder til montage af topbox. Dog ejer jeg ikke en topbox, og det har jeg overhovedet ingen planer om i den nærmeste fremtid.
Bemærkninger
Min første motorcykel, som jeg er super glad for.
Super sjov at køre på, og hvis man er heldig og kan finde en brugt, inden køreskolerne køber den, så har man en rigtig fed første cykel til det nye A1 kørekort, som både ser godt ud, og samtidig også kører super fedt.

Mit valg faldt på denne fremfor CBR125, da CBR'eren er for lille til mig. Jeg er 1,85m høj, og synes denne passer væsentligt bedre til mig.
CBR sædehøjde: 776mm
CBF sædehøjde: 792mm

Render omkring de 500-550km på en tank, så mellem 40-45 km/l rundt regnet.

Jeg har været på 2400 km tur rundt i Vesteuropa med den i sommeren 2015, 4 dage med 100 km/t på motorvejen klarede den helt perfekt. Kæden fik olie hver morgen, og jeg fyldte ellers bare lidt motorolie på motoren ved behov. Mangler du en dødpålidelig og billig motorcykel til A1 kortet, kan jeg kun anbefale CBF125. Den er simpelthen så alsidig at du ikke kan drømme om det. Den starter med det samme efter vinterhi, og den er den billigste NYE motorcykel med indsprøjtning man kan få (excl. div. MC-scootere).
___________
/////BLOG/////

D. 14/10-13 - 16.200 km
Så er kørekortet i hus, så jeg vil ud og trille! :-)

D. 24/02-14 - 18.750 km
Så kom der Komplet Takkoni udstødningssæt på. Klar til 1. Marts 2014

D. 19/03-14
Så har jeg rundet 505km på en tankfuld blyfri 95. Jeg har lige været nede og tanke 11,3 liter. 505 km/11,3 liter = 44,7 km/l. Og det er med den nye udstødning, dæk pumpet til fabrikskrav, samt masser af vrid i højre øre da det har blæst godt de sidste par dage.

D. 01/04-14 - 19.500 km
Så er der nye sutter på for og bag. Heidenau K63 90/90 for og 100/80 bag

D. 12/04-14 - 20.050 km
Nye bremseklodser foran: EBC kevlar.
Nyt tændrør: NGK CPR8EA-9
Olieskift: 1 liter Castrol Power1 4T 10W-30 påfyldt.

D. 28/08-14 - 24.100 km
Olieskift: 1 liter elf MOTO1 4T 10W-40 påfyldt.
Ny kæde: RK KRO428

D. 25/09-14 - 27.000 km
Ventiljustering - udført af Probike

D. 10/10-14 - 27.750 km
Nyt tændrør: NGK CPR8EA-9

D. 10-02-15 - 29.550 km
Nyt bagdæk: Heidenau K63 100/80

D. 15-02-15 - 29.550 km
Oliesi og centrifugaloliefilter renset. Nye pakninger monteret
Olieskift: 1L Silkolene COMP4 10w40 4T påfyldt

D. 30-03-15 - 29.650 km
Ventiler justeret
Koblingsskål udskiftet, den gamle var flækket i tandhjulet og gav en grim lyd.

D. 21-04-15 - 30650 km
Nyt tændrør: NGK CPR8EA-9
Luftfilter skiftet - OEM
Ny kæde: DID 428D

Juli 2015 - 33.850-36300 km
Europatour (skriv gerne til mig hvis du vil høre mere):
Danmark->Tyskland->Holland->Belgien->Luxemborg->Tyskland->Danmark.

D. 17-08-15 - 36950 km
Ventiler justeret

D. 04-11-15 - 40.000 km
40.000 rundet! Det har længe været en milepæl at se om den kunne holde så længe. Det kunne den så godt, og kører stadig som den dag jeg købte den.

SOLGT d. 9/1-16
Jeg har været så urimeligt glad for den her motorcykel, og selv i dag, et halvt år efter jeg har solgt den, savner jeg stadig at drøne rundt på den. Hvis du er på udkig efter noget økonomisk forsvarligt som samtidig er sjovt og har masser af karakter, så synes jeg du skal give CBF 125 en chance. :)


KM kørt v. køb (Juli 2013): 15.700 km.
KM kørt v. salg (Januar 2016): 40.150 km.
KM kørt total: 24.450 km.
Kommentér på:
Honda CBF 125
Annonce