{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Harley Davidson FXST 2000

3.835 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Steen L
| 68 år | Oprettet: 8. jan 2006


Harley Davidson FXST

Årgang:
2000
Motor:
Fathead Twincam B 88" 1450.00 ccm (88.48 cubic inches)
Boring og slaglængde ;95.3 x 101.6 mm
Hydrauliske ventilløftere og elektronisk tænding
Motoren har 1 CV karburator 2 kædetrukne knastaksler og balanceaksler og er fastmonteret i stellet.
(Motorer uden balanceaksler er gummiophængt)
I dag fås samme motortype som 1550 cc.
Det er selvfølgelig en 45 graders V-twin med 2 ventiler pr. cylinder ,hydrauliske ventilløftere og elektronisk tænding.
Hestekræfter
70(ca),men ,ved det ikke,den har nok.
Momentet er vigtigere ;-))
Standard er ;63.00 HP (46.0 kW)) @ 5300 RPM
Moment;106.00 Nm (10.8 kgf-m or 78.2 ft.lbs) @ 3200 RPM
Fælge
Egerfælge standard
Dæk
2 stk runde sorte gummiting
Topfart
Aner det ikke ,opgivet til 170.0 km/t standard
Tuning
Indmad i lyddæmperne fjernet ,K&N filter monteret i ændret luftfilterkasse ,karburator dysset om.
Den kører meget bedre,den lyder også meget bedre!

Styling
Standard,lige som jeg kan lide det .
Måske et andet sæde ville pynte,ellers har jeg ikke noget at klage over!
Ekstraudstyr
Forgaffel stabilisator,saddeltasker,små blinklys(blinklys er påkrævet i Japan)
Bemærkninger
HD FXST Softail Standard Kørt ca 18000 km ,hvoraf jeg har kørt de 10000,står i Japan
Godt med sejtræk ,god til kørsel på de smalle stejle bjergveje !
Heller ikke så ringe på landevejen og i byerne,man skal bare huske at holde sig i venstre side ;-)
5 gear,beltdrive til baghjul,kun elstart.
Bare tryk på knappen og nyd det !
Kommentér på:
Harley Davidson FXST
  •   10. nov 2010 wow
    sådan en skal jeg også have en dag.


  •   26. sep 2009 Solgt
    Softailen er nu solgt,kører formentlig stadig i Japan


  •   10. okt 2007 ja ja.
    En 95 inch er bare en 88 med større broring og en 103 er en 88 med større broring og længere slaglængde. :O)

    Den "nye" Twin-cam er bare med slaglængden fra 103 inch kittet. :O)

    Her kan man nemt se det:
    Fra 88 til 95 er der 7 inch forskel.
    Fra 95 inch til 103 er der 8 inch forskel.

    Prøv så at tage en standart 88 inch Twin-cam og læg så de 8 inch til som der er fra 95 til 103..... = 96 inch. Som den "nye" Twin-cam er. :O)

    For som sagt så er 95 inch bare en broring - men 103 er slaglængde og broring. (undtaget 2007 og frem - der er der kun tale om en broring da de har slaglængden)

    Lægger du de 7 inch til den "nye" Twin-cam så har du et 103 kit. Som er den "gamle" store motor.
    Det er bare billigere at opgradere de "nye" 2007 og frem til 103 inch end de "gamle" Twin-cam. Da man kun skal brore de nye op. Da de jo har de forøget slaglængde fra fabrikken. :O)

    Og lægger du de 7 inch til igen som 95 kittet består af (større broring) så har du det nye 110 inch kit. Den skal bunden dog fræses op for at de kan være der.
    110 inch = 1800 kubik. :O)



  •   4. okt 2007 Ok,Fenris
    Muligt at du har ret,jeg har kun set 88",95" og 103" som standard 'HD motor


  •   3. okt 2007 Kubik/Inch.
    Motor: Til det du har skrevet om den "nye" motor - under motor på din profil.
    Den fås som 96 inch = 1584.
    Det andet er et big bore kit på 95 inch = 1550.
    Og brore man 2007 (96) bliver den en 1690.
    Brore man den igen bliver den 110 inch = 1800.
    Og brore man den igen (113 inch) bliver den 1854.
    Og ændre man slaglængden igen (120 inch) bliver den til en 2 liter. :O)
    Det sidste kræver en ny bund fra Jims eller S&S eller andre. Jims har et kit som er Orginal HD - som de har lavet sammen med HD/SE.

    Den "nye" Twin cam er bare med bunden far 103 inch kit"et som standart. Den er blevet stroket.
    Man kan ændre alle Twin-cams til alle de nævente ting.
    Det eer bare dyre men alle de "gamle" pågrund af lejer, osv. Med undtagelse af Twin-cam 20006 dyna"s. De har alle de nye ting undtagen slaglængden. Stel, gerakasse, lejer, skiver, osv.


  •   16. maj 2006 Fed kværn
    HØJ her fra, den ser sku flot ud. Hvad står den dig i af penge :O)


  •   20. feb 2006 hey,.
    Lækkert med alle de hd`s der efterhånden er kommet ind på sigen, fedt folkhar fået øjnene op for det nu smiley

    Keep up yhe good work.

    Out
    Dansken.


  •   11. jan 2006 smagssag
    du har så endelig ret mht smag, jeg mener jo at originalt er frygtelig kedeligt, og er en hyldevare der er tilgængelig for enhver.
    har en stivsteller m evo og usd gaffel i tankerne et par år, men nu er jeg i modsætning til dig, nødt til at betale afgift, så det projekt må vist vente lidt endnu.


  •   9. jan 2006 Mountain bike
    Hej Steen.
    Ja, man må jo sige at det er en fed mountain bike du har.
    Dine billeder er ret spændende at se på. 10000 km. i østen må kunne give nogle gode historier. Velkommen til galleriet.
    God hjemmeside du har.
    M.v.h.
    Mogens E.

    P.S
    Er på vej ned efter noget musik med Michael Katon og det har du æren for. smiley


  •   8. jan 2006 jow jow
    der er nu ikke noget som kubik! og helst masser


  •   8. jan 2006 Velkommen
    Meeeget bedre smiley


Annonce