MZ ES 150 Sport 1963
4.469 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Kommentarer
MZ ES 150 Sport
Årgang:
1963
Motor:
143 ccm,, 4 gear, 10 HK ved 5500 omdrejninger, smøring olie:benzin 1:33
Hestekræfter
10 HK ved 5500 omdrejninger
Fælge
Dæk
Topfart
95 km/t (reelt nok nærmere 85 km/t, og marchhastigheden er nede på ca 75 km/t)
Tuning
Det gør man bare ikke!
Men, jeg fik renoveret motoren ved Ole Bentzen, og han har (desværre) givet den en ekstra skyllekanal.
Men, jeg fik renoveret motoren ved Ole Bentzen, og han har (desværre) givet den en ekstra skyllekanal.
Styling
Der er forsøgt at ramme farverne fra en 'Sport' fra samme årgang, og det er sådan set lykkedes godt nok. Især fordi MZ ikke selv havde meget styr på farverne - De måtte bruge hvad de kunne få. Men fordelingen! Den skulle have haft 'Runde' afgrænsninger mellem rødt og beige, og de er blevet helt lige.
Nu er der kommet forkromede dæksler på støddæmperne. 4 dages leveringstid, og noget der ligner 80 EURO for ialt 8 dæksler.
Nu er der kommet forkromede dæksler på støddæmperne. 4 dages leveringstid, og noget der ligner 80 EURO for ialt 8 dæksler.
Ekstraudstyr
Scooterskærme, sidebagagebærere og vindskærm
Bemærkninger
Pris fra ny 2290 incl. moms.
Jeg tror det er den ældste 150 MZ herhjemme. Der er en bunke 150/1, men rene ES 150 er sjældne. Jeg har siden fundet ud af, at det er den ældste indregistererede 150 cc MZ, og at den iøvrigt er indregisteret på min 9 års fødselsdag!
Motoren starter på første tråd når du har sat tænding på - Gamle totaktere skal trædes igennem en gang uden tænding før man starter dem. Jeg har haft vældigt svært ved at få dynamoen til at virke - Det er lidt TRÆLS, men jeg laver et nyt ledningsnet denne vinter - Det plejer at hjælpe. Udstødningsrøret er uoriginalt og i rustfrit stål. Den lyder af mere end godt er! Ved hjælp af de dygtige mennesker herinde har jeg fundet ud af, at en god efterligning kan fås for 160 EUR
Siden har jeg fået en 'Kurze cigarre' udstødning. Den ser meget mere rigtig ud, men larmer også...
Ledningsnettet er blevet udskiftet for store dele - Det hjalp. Der er et elektronisk 6 V relæ på. De originale er over mit niveau at holde styr på.
Dette år gav jeg mig, og satte en Powerdynamo på - 12V, 100 watt. Nu kører den uden en eneste fejltænder - Det er sådan set rigtigt godt. Og kan startes med lys på for den sags skyld.
Jeg tror det er den ældste 150 MZ herhjemme. Der er en bunke 150/1, men rene ES 150 er sjældne. Jeg har siden fundet ud af, at det er den ældste indregistererede 150 cc MZ, og at den iøvrigt er indregisteret på min 9 års fødselsdag!
Motoren starter på første tråd når du har sat tænding på - Gamle totaktere skal trædes igennem en gang uden tænding før man starter dem. Jeg har haft vældigt svært ved at få dynamoen til at virke - Det er lidt TRÆLS, men jeg laver et nyt ledningsnet denne vinter - Det plejer at hjælpe. Udstødningsrøret er uoriginalt og i rustfrit stål. Den lyder af mere end godt er! Ved hjælp af de dygtige mennesker herinde har jeg fundet ud af, at en god efterligning kan fås for 160 EUR
Siden har jeg fået en 'Kurze cigarre' udstødning. Den ser meget mere rigtig ud, men larmer også...
Ledningsnettet er blevet udskiftet for store dele - Det hjalp. Der er et elektronisk 6 V relæ på. De originale er over mit niveau at holde styr på.
Dette år gav jeg mig, og satte en Powerdynamo på - 12V, 100 watt. Nu kører den uden en eneste fejltænder - Det er sådan set rigtigt godt. Og kan startes med lys på for den sags skyld.
MZ ES 150 Sport
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
KIM
aug 2016
Følger: 11 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 1
Tusind tak for din kommentar, fik squ helt kuldegysninger da jeg læste den.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 60
den er da super sjælden den model der - stort tillykke med den,
mvh
Gut
dec 2007
Følger: 2 MC-er: 3 Svar: 1
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
Det er da bare en rigtig fin model du har!
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
En vanske ægte klassiker.
Kig gerne forbi min Heinkel.
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 1
Havde selv en ES175/2 fra 1968 i topstand, men den blev stjålet og brændt. En indvandrerbande kedede sig....
Jeg døjede også med dynamoen, indtil jeg fandt en vikling, der var næsten knækket. En klat loddetin og et elektronisk laderelæ + nye spadestik overalt = nul problemer.
Savner apparatet. Hyg dig med 63'eren!
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
Og ja ,det må da være den ældste ESèr her i landet.
Desværre har jeg ikke flere x høje.......så den må "nøjes" med en høj.
Så ; stort velkommen herfra.
KIM
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 477