{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha XS 750-2D 1977

2.868 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Mathias G
Mand | 37 år | Oprettet: 21. mar 2014


Yamaha XS 750-2D

Årgang:
1977
Motor:
4 stroke, luftkølet "DOHC"
1T5
3-cylinder på række.
747 cc
Electrisk- and kick-starter
Hestekræfter
64.00 HP (46.7 kW)) @ 7500 RPM, men det kan den nok ikke levere længere.
Fælge
Er blevet renset ned med Nitromors, stålbørste, dremel, højtryksspoling og efterfølgende blevet spray-"malet" med Foliatec Matsort Foliespray.
Dæk
Front: 3,25 H 19
Bag: 4,00 H 18
Standard dæk: Metzeler Lasertec
Topfart
189.0 km/h

har dog ikke haft den oppe på mere end 130/140 km/t. (ingen vindskærm = no fun)
Tuning
Ingen. Nærmere den anden vej. Efter "shorty"-udstødningen er kommet på, synes jeg, at den har mistet en smule kraft. Nu er den "originale" udstødning kommet på igen. Blev træt af at vække alle i lejlighederne omkring mig, når jeg startede den op om morgenen.
Styling
12" "Shorty" Satin Black Muffler
Titanium Fiberglass Header Wrap
Mini Round Black & Smoke Aluminum Turn Signals
Mini Rectangle Aluminum & Smoke Turn Signals
Stainless Steel Tie Wraps
Retro Black "Solid" Barrel Style Grips
3" Rotational Folding Bar-end Black Mirror
SEAT FOAM, 80mm + artificial leather
Headlight brackets/holder, 31-36 mm, chrome
Clip on/Cafe handlebars, FEHLING 36mm
Yamaha Tank Decals til tanken
"XS 750" vinylprint til sidedæksler
LED TAIL LIGHT, OLD-STYLE, BLACK WITH RED LENS
60 mm MiniSpeedometer km/h - Chrome Mini - White face .Bleu background light
Afmontering af tachometer (den lækker alligevel ved motoren)
Nye dæk


Kommende ændringer:
Vintage OEM Style Fork Boots aka: Gaiters
Oberon Streetfighter styrende sidespejl - Ø75mm (de gamle fald af på hhv. Møn og Storebæltsbroen)
Passagerhåndtag på sædet
Matsort vinylbetræk for forskærmen (i stedet for aluminiumsfarven)
Ekstraudstyr
Så ovenstående.
Bemærkninger
Købt for 1,5 år siden.
Motoren blev gennemset af en god ven, der har styr på det, og væskerne blev skiftet m.m.
Jeg er selv bare universitetsstuderende, men har formået at klare "stylingen" selv. Det er jo ikke gennemført, som man kunne gøre det, men jeg er indtil videre ganske tilfreds med det selv.
Jeg har gået efter et "cafe-racer"-look af den mere rå stil.
Den blev væltet omkuld her i sidste efterår. En eller anden morfar har nok puffet til den på parkeringspladsen, men jeg kan kun gætte, da jeg fandt den væltet efter arbejde.
Derfor skal den lige have ordnet instrumenterne, og når der også er kommet nye dæk på (har dem liggende) kan den komme ud på vejene til endnu en sæson.

I fremtiden er planen af få "jettet" carburatorerne om (eventuelt andre carburatorer) og få sat K&N luftfilte på. Tanken skal have en holdbar løsning og skal males af en professionel autolakør - jeg tænker sølvgrå eller noget derhenad. Der skal en anden udstødningspotte på, da den nuværende larmer en tand for meget (jeg bor i byen). Støddæmperne trænger også til at blive skiftet og fjerene i forgaflerne kan også godt trænge til fornyelse.

Jeg er dog ret usikker på om det er en XS 750-2D eller -E eller hvad det er, men fra registreringspapirerne, står der, at den er solgt første gang i 1979.

Den står netop skilt ad, da den skal have skiltet dæk på hjulene. Samtidigt kan jeg også lige fixe fælgene. De skal renses ned til metallet og have pålagt Foliatec Folie Spray Mat-sort. Bagklodserne trængte også til et skift.

Alt er samlet igen og den er kørende i den nye sæson. Det er skøønt! :)
Der er billig i forsikring, gratis og super let mht. parkering i københavn (indtil videre) og også ganske økonomisk at køre på. Rigtig godt alternativ til en bil, når man nu ikke har råd til sådan en. Og så er det jo også pisse sjovt at køre!
Kommentér på:
Yamaha XS 750-2D
Annonce