Suzuki RF 600 R 1997

17.193 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki RF 600 R

Årgang:
1997
Motor:
599 ccm. 4-cylindret vandkølet rækkemotor med 16 ventiler og dobbelt overliggende kædetrukne knastaksler. Boring: 65,0 mm. Slaglængde: 45,2 mm. Kompressionsforhold: 12,0:1. 4 stk. 36 mm Mikuni slingshot CV-karburatorer.
"DOHC 16 STRAIGHT INTAKE"
Hestekræfter
Opgivet til 100 HK ved 10.600 o/m og 63 NM ved 9.800 o/m.

Målt til 88,3 HK på baghjulet ved Bikeshoppen i Viborg den 28. april 2007 (km 31.300)

Målt til Thy Træf den 10. august 2007 (km 32.600) - 85,47 HK på baghjulet

http://www.suzukicycles.org/RF-series/RF600R.shtml
Fælge
for: 3,50" alu sort 3 egers
bag: 4,50" alu sort 3 egers
Dæk
for: 120/70-17 ZR Metzeler ME Z4
bag: 160/60-17 ZR Metzeler ME Z4
Topfart
Opgivet til 230 km/t

Oplysninger fra test i Touring Nyt 1993:
0-60 1,7 sek.
0-80 2,4 sek.
0-100 3,5 sek.
0-120 4,8 sek.
0-150 7,3 sek.
0-200 16,4 sek.

Målt med stopur:
0-220 ca. 20 sek.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3885

-> http://www.rf-klubben.dk/diverse/manualer/RF600R-test.pdf
Tuning
Jet-kit, KN filter samt carbon Micron racerpotte "NOT FOR ROAD USE" (dyb lyd - lyder godt uden at "larme")
Styling
Speciallakering, stålarmerede slanger, små blinklys med mørkt glas, carbon Micron racerpotte (den originale udstødning har jeg til at ligge), pulverlakeret stel, carbon forskærmforlænger (beskytter køleren), MRA tonet kåbeglas, forhvilere bag fra RF 900, kædeskærm importeret fra USA
Ekstraudstyr
Anden termostat monteret for højere driftstemperatur (82 grader i stedet for 76,5 grader) samt hurtigere opvarmning (1 flowhul i stedet for 5).

Forgaffel og bremser fra en RF 900 (310 mm skiver og 4 stemplede calipere). 43 mm gaffelben.

Jeg har desuden monteret en olietemperaturmåler fra Moto Detail.

Forhjulsløfter og baghjulsløfter samt wire-lås og skivebremselås samt støvgarage.
Bemærkninger
Monteret fortandhjul fra RF 900 (15T mod 14T som standard). Bagtandhjul 42T i stedet for 43 T. Betyder at omdrejningstallet er faldet fra 5.200 o/m til 4.700 o/m i 6. gear ved 100 km/t.

Købt i april 2005. Dengang havde den kørt km 25.280. Jeg er cyklens 3. ejer.

Før havde jeg en Suzuki GS 500 fra 1998. Min store drøm har altid været en Suzuki RF 600 R - denne drøm blev så endelig realiseret

Efter min mening et perfekt mix mellem design og fart/effekt til en fornuftig pris

Se desuden mine biler ->

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=170073&ipc=522564

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=112016&ipc=348393

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=96390&ipc=301515
Kommentér på:
Suzuki RF 600 R
  •   1. nov 2012 Den står super flot. Er fordækket bredere pga rf 900 gaffel?

  •   8. jan 2012 Satme
    Velhoholdt!


  •   27. mar 2010 Hej Dreng
    Fantastisk at få kørt i dag - vi må lige få taget en længere tur når det bliver lidt mere sommer smiley


  •   25. mar 2010 WOW!
    Rigtig flot RF'er du har dig.
    - sikke meget du har gjort ud af den.

    Har givet dig en ekstra HØJ smiley


  •   7. apr 2009 Termostat..???
    Jamen det lyder da lovende... Har lige købt en ny original termostat til 450kr og det hjalp ikk en sk..
    Jeg kigger lige efter den..

    Edit: Det må være den som hedder 221305...???
    OEM nr. : 46x-12410-00


  •   6. apr 2009 En høj herfra
    Hvor har du fået den termostat fra...??? Mit mc-værksted har kun den originale...


  •   2. mar 2009 Fed
    lak der er på Høj her fra


  •   26. okt 2008 Gemmenført
    virkelig flot stykke arbejde du har lavet der,, stilren og gemmenført..

    x-høj herfra


  •   1. aug 2008 Flot cykel
    Hej Michael

    Det er godt nok end fed maskine du har dig der. Er det den originale staffering du har ned langs siden? - Jeg regner med at skulle skifte min lilla/pink ud, men det bliver jo nok bare noget folie istedet.

    VH Thomas O


  •   23. jun 2008 Sv. Hvad skete der
    Der skete det, at jeg kørte lidt uden for skive (nok lidt for stærkt). Da jeg kom til et kryds var der en bil der skulle til venstre, men det så jeg for sent. I panik prøvede jeg at komme forbi ham, inden han drejede, men det nåede jeg ikke, og ramte hans forende. Så det var lidt noget pis smiley


  •   9. jun 2008 heyy
    Flot gav høj


  •   6. jun 2008 Scanner
    Jeg skal lige tænke over at tage papirene med, nærte gang jeg besøger mine forældre. Jeg har nemlig ikke selv nogen scanner =)

    God weekend.


  •   21. maj 2008 Flot Bike smiley
    HØJ smiley


  •   21. mar 2008 ..
    HejMichael
    Rigtig fed rfér du har der. Jeg har stadig den originale vinylliste siddende på, for ikke at ødelægge noget på cyklen. Og så har jeg bare sat noget matsort tape henover. Tapen er selvfølgelig skåret til så det passer. Det har har holdt i 1,5 år, så det er jo ganske godt. Resultatet var også godt, og man kunne ikke se, at det bare var tape


  •   12. mar 2008 Dejlig MC
    Tror da vist jeg har hørt den ind imellem i Skive... smiley


  •   20. feb 2008 takker
    og lige over, sku dejligt at se en cykel fra samme årg. der også er velholdt! man kan jo ikke se at de er ca 11 år gamle:D


  •   4. feb 2008 hejsa..
    okay, det lyder jo super godt, kan godt være man skal holde øjne og øre åbne efter sådan en maskine..

    ja det har du helt ret i, den står bare super flot med den lakkering, rigtig flot..


  •   2. feb 2008 Satme en fornuftig Cykel
    Hvordan køre den? er nemlig på jagt efter sådan en racer, den er nemlig rigtig fed smiley


  •   27. sep 2007 tak
    skal du have også en rigtig fin rf du har smiley


  •   23. sep 2007 Skod...
    Så tog du den første stemme...meeen det var heller ikke mig der trykkede på send udfordring, det var kæresten... Go undskyldning... Men jeg havde ikke lige læst alt det du havde lavet ved din, den er nu meget lækker alli'vel ;o)


  •   29. jun 2007 Hejsa
    Flot maskine du der har,en høj herfra mig....Mvh Claus


  •   28. maj 2007 Hej duellant...
    Tak, og i lige måde, ser godt ud din cykel der...
    Smider lige en høj.

    Mvh. Michael


  •   21. maj 2007 Hey
    Hej hej. Nej jeg har ikke købt den ved skive MC import. Jeg har købt den ved Harry Sigaard Skive MC... Hvor har du fået fat i kædeskærmen? Kannon fed...


  •   10. maj 2007 Hey...
    det er sgu også en fed cykel du har dig...lakken er super...det er sgu prikken .....en høj herfra....ses Lasse


  •   2. maj 2007 Takker
    For stemmen, den er også rigtig lækker, men tror ik det vil være ret fedt, at prøve min da det jo er en 250 ccm med drosling og du selv har en 600.. smiley


  •   3. apr 2007 hey
    hehe ja den blev orange med marmoa og guld, fed farve. og potterne har jeg selv lavet i rustfri tror de larmer 200db hihi men det lyder bare så iorden med 15000 omd griner folk glor som om de har set et spøgelse ...


  •   23. feb 2007 Skønt cykel du har der...
    Tak for din bemærkning på min bike..

    Faktisk er din profil/bike årsagen til at min kommer til at se ud som den gør - synes din bike ser rigtig cool ud smiley

    .. En ekstra høj fra mig..

    / Sonny


  •   4. jan 2007 Vandtemperatur
    Hej!

    Jeg har købt den på denne hjemmeside:
    http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=226_258&products_id=971

    Den er monteret direkte på køleslangen. Du kan også få en adapter til måling af olietemp inde på hjemmesiden.

    Jeg har kørt med det i en sæson og det virker uden problemer.


  •   17. dec 2006 kølervæske
    Hej Michael.

    Nu kender jeg ikke din mc, men på min har jeg aftapningsproppen lige under vandpumpen så hvis det var den ville jeg tape væsken af, lade hulet være åben og hælde en masse vand igennem indtil det der kommer ud forneden er helt rent.

    mht. type af kølervæske kender jeg bedst den som jeg selv handler med. Der findes sikkert mange gode væsker på markedet, men hvis du kører ind til Jørgen Toft i Skive og spørger efter Paraflu UP garanterer jeg at du får noget af det bedste (og måske også dyreste) på markedet.
    Paraflu er en kølervæske udviklet specielt til Fiat og Alfa-Romeo og den har et ekstra indhold af de additiver der skal beskytte alu-delene i motoren.

    Gert


  •   16. dec 2006 kølervæske
    hej Michael.

    Generelt er det ikke en god ide at blande forskellige typer væske.
    Der er 2 grundtyper væske på markedet. Etylen glycol og polypropylen glycol.
    Egenskaberne i de 2 typer er forsåvidt ens, men vægtfylden er forskellig så man kan ikke kontrollere frostsikrings evnen med en flydevægtmåler.

    De forskellige producenter har hver deres opskrit så hvis man blander dem sammen kan det ændre på formuleringen.

    Hvis du har urenheder i din væske foreslår jeg at du evt. skyller anlægget igennem og og påfylder ny væske, og husk endelig en væske der er til alu. motorer.

    Spørg endelig hvis du er i tvivl.

    Gert


  •   25. apr 2006 kølervæske
    Nej, hvis den ligger mellem 8 og 9 er den meget fin. Det perfekte, dvs. basisk er 8,4, men da der er forskel på vandværksvand er det svært at ramme selvom man er meget omhyggelig med at blande 50/50.

    Når man anbefaler at skifte hvert andet år er det med normalt km. forbrug. Det er ikke alderen der nedbryder additiverne men væskens vej rundt i systemet så selvom din væske er 15 mdr. gammel kan den være god nok for det.

    Desuden kan man ikke ramme helt nøjagtigt med lakmuspapir, men det giver en indkikation. De professionelle bruger en digital pH måler som dem man anvender til swimming pools og akvarier, men de koster en formue.

    Tag du det bare roligt denne sæson også, men skift evt. væsken samtidig med olie og filter når du stiller den væk for vinteren.

    God vind på landevejene.

    Gert


  •   5. mar 2006 Ang. Temp
    Du har helt ret. Det er ikke gradtallet som er det afgørende, men det reducerede antal sive/flow-huller.

    Hygge
    Claus


Annonce