{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki GPz600R/GPZ 600 R/ZX600A Solgt :-( 1985

4.097 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Morten M
Mand | 49 år | Oprettet: 30. mar 2006


Kawasaki GPz600R/GPZ 600 R/ZX600A Solgt :-(

Årgang:
1985
Motor:
4-cylinderet, 4-takts rækkemotor. Vandkølet. 2 overliggende knastaksler. 16 ventiler, 4 pr. cylinder. Slagvolume: 592 cm.
Hestekræfter
Maks effekt 75 hk. (55 kw.) ved 10.500 o/m. Maks drejningsmoment 52 nm (5,3 kpm) ved 9000 o/m.
Fælge
For Ø: 2.50" x 16"
Bag Ø: 2.75" x 16"
Dæk
For 110/90, Bridgestone BT45
bag 130/90, Bridgestone BT45
Topfart
216 km/t, 0-100 km/t på 4.3 sek, benzinøkonomi 16.4 km/l
Tuning
Det tror jeg nok, nu går det stærkt:
2006-04-12, KN luft filter monteret.
2009 - Laser udstødning. Udover lyden og en lille følelse af at ramme 200 hurtigere, har det ikke givet det store. Men lyden er osse glæden i sig selv :-)
Styling
Biken i sig selv er jo for vildt stylet :-) hehe.
2006-04-16, har udskiftet de bagerste blinklys med nogle mindre.
2006-04-19, har udskiftet de forreste blinklys med nogle mindre.
Ekstraudstyr
2005 - ingen
2007 - Garmin Streetpilot III. Har fast monteret den på styret. Perfekt til at finde vej, og se den ''RIGTIGE'' hastighed.
Bemærkninger
Min første cykel. Fik cyklen sent sidste år(2005), efter at have taget kørekortet sommeren igennem. Fik kortet i 30 års gave :-)

2005/2006 Vinter. Renovere forgafel og kronrør komplet. Alle bøsninger, o-ringe mm. bliver udskiftet. Forskellen er stor efter renoveringen. Langt bedre støddæmpning, og selv den jursterbare støddæmper anordning virker. Kørere dog altid med den hårdeste.

2006 Sommer. Får købt nye sideskjolde via en svensk hugger. De gamle var flækket og manglede nogle taps til at fastgøre dem til stellet.

2006/2007 Vinter. Får malet fælgene sorte. Nemt for rengøringen og passer bedre ind i cyklens harmoni. Gør dog den fejltagelse at ikke får renset bolthullerne til skiverne ordenligt. Dermed får jeg under monteringen af skiverne knækket en bolt. Surt PI* LOR* mm. Får boret den ud og sat en længere i. Må nok hellere få en ny fælg snarest.

2007 Sommer. Vælter på min første tur (til arbejde). Idi-Fjols. Knækker højre fodhviler, forbremse greb og flækker kåbeglas, samt ridser udstødning. Så et nyt kåbeglas i sort må på. Nu har jeg så senest fået købt en original brugt kåbe hjem, med originale staferinger på. 750,- inkl fragt. Super. Derudover er jeg på bane i Sturup, det var en fantastisk oplevelse, som gav træning i svingteknik som man aldrig kan træne sig til på almindelig vej. Kan kun anbefales.

2007/2008 Vinter. Ikke en vinter uden lidt små mekanik. Nye fjedre i forgaflen. Det betyder at gaflen ikke dykker ned til endestop under hårde opbremsninger. Ny højre fodhviler da den gamle var slidt på beslaget så den ikke sad lige. Godt med ebay.de, 4 stk originale fodhvilere inkl fragt til 250,- dkk. Vinterens store projekt var modifikation af nummerplade holder. Da jeg købte den var der ikke noget nummerplade lys, så derfor modifikationen. Samtidig kunne designet måske lettes lidt ved at skære noget af inderskærmen lidt af. Så her med gjort. Så årets reperations-dummert. Skulle lige skifte fjedre i den anordning der strammer knast kæden. Da dette skal spændes sammen knækker huset, så jeg må bestille et nyt hjem. Selvfølgelig i starte af marts. Det eneste posiktive var da at et nyt hus kun kostede 220,- dkk og var hjemme på 6 arbejdsdage.

2008 Sommer. Nu er sommeren kommet (onsdag den 12 marts, jeg har fået reservedelene) og jeg er ude og køre på vejene.
2008 Sommerferien blev dyr. Efter længere tids overvejelser fik jeg nu endelig taget mig sammen. Overvejelserne har gået på bagstøddæmperens manglende fjedring. Da den originale støddæmper ikke er renoverbar, var der ikke så meget andet at gøre end at bestille en ny. Jeg har længe søgt efter noget brugt, men det er umuligt at finde. Jeg har derfor investeret i en Wilberts 640 dæmper. Dette har givet fjedringen tilbage, og nu må jeg ud og køre nogle kilometer så jeg kan få prøvet denne. Derudover har jeg skiftet pakdåser ved geartandhjul og geararm, så nu er der ikke noget olie spild herfra :-) "Ny" hæk kåbe blev det osse til, der var ridser på den gamle, købt på ebay til 7,5 euro eksl. fragt :-)

2009 Forår (18/04-09). Endelig kom det. Cyklen er kommet op af kælderen og samlet til årets udfordringer. Den sene debut skyldes en alt for sen opstart af vinterens renoveringer. Jeg har dette år fået renoveret mine Sito udstødningerne. De har fået en gang maling samt nye rustfri folier svejset på. Det har pyntet at få ridserne væk fra styrtet i foråret 2007. Geararmen er osse blevet renoveret. Jeg er forholdsvis høj 192 cm, og dermed har jeg behov for at geararmen peger lidt nedaf pga. længden på mine ben. Dette var dog ikke muligt da støttebenet kunne kambolere med geararmen hvis denne var jursteret for langt ned. Det er nu løst ved at rykke geararmen 10 mm ud. Samtidig er bøsning i kædehusskjold udskiftet. Det har givet en geararm der næsten er slørfri, og ikke mindst en meget dejlig fornemmelse når man skifter gear. For føste gang nogensinde har jeg jursteret ventiler. (fik hjælp af en kammerat). Jeg har på ebay.de købt plov, forfælg og oliekøler. Alle dele er blevet monteret. Fælgen har jeg malet her i vinterpausen og resultatet ser udemærket ud. Det bliver spændende og se hvordan det holder. Viser fælgen sig at være OK, så skal den pulverlakeres til næste vinter. Jeg har lavet nogle mdifikationer ved nummerpladen, så den er kommet mere fri, og bagskærmen ikke lukker udsynet ind under bagskærmen. Dette giver et mere luftigt look, og efter min mening et osse mere cool look. Så er der vel ikke mere at skrive end, Vi ses på vejen :-)

2009 Sommer. Mine renoverede Sito udstødninger holder ikke i malingen. Jeg har ellers fulgt alle producentens forskrifter, maletid, hærdetemp og tid, men alligevel ruster de. Jeg beslutter derfor at købe en brugt Laser 4i1 udstødning. Den lyder osse meget bedre, selvom der er lidt 'råbehjern' over den. Lyden ved 4-6 k rpm kan ingen dog tage fra den ;-)

2010 Forår. Så skete det igen. Jeg fik kastet mig ud i et kæmpe projekt. Projektet denne vinter var at nedsætte støjen fra knastkæden, udelukkende ved kold tilstand. Så i dec måned gik jeg lystigt igang med at skille motor ad. Skille delen var hurtigt overstået. Så fulgte en lang periode med at måle knastkæde slør, lejepanner i krumptap/plejlstænger mm. Efter udmåling og efterfølgende spekulationer blev reservedele bestilt, og efter ankomst i midt feb begyndte samling. Dette forløb rimeligt smertefrit med lidt problematikker under samle-delen. Maskinen startede første gang efter samling, og har kørt lige siden, med et enkelt lille uheld. Svinghjul var ikke ordentligt spændt, og bolt løsnede sig under en tur til Sverige. Dog ikke noget der ikke kunne klares med en 17 mm og en 8 mm og noget loctite. Alt sammen kunne skaffes i det lokale byggemarked. Men værst af alt er, at kæde støjen i kold tilstand ikke er væk. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere, har udskiftet knastkæde, 3 stk glidere til knastkæde og knastkæde spændingsanordning. Der er efter min mening ikke mere der kan have indflydelse på denne støj, så jeg har accepteret at denne maskine skal åbenbart bare lyde sådan når den er kold :-( Jeg fatter det ikke. Men jeg er igen på vejen, smilet er stort, og de små snoet veje er de sjoveste på denne maskine ;-)

2011 april. Maskinen er solgt og kommet tilbage til Jylland. Der hvor jeg også købte den. ;-)

hygge.....
Kommentér på:
Kawasaki GPz600R/GPZ 600 R/ZX600A Solgt :-(
Annonce