Honda Cb 400 Four Cafe Racer 1977
3.230 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Kommentarer
Honda Cb 400 Four Cafe Racer
Årgang:
1977
Motor:
En gammel, solid 408cc Honda motor.
Motoren skal shines totalt op, det der kan poleres bliver det og resten sort. Karburatorerne skal renoveres og der skal KN filtre på, og større dyser.
Motoren skal shines totalt op, det der kan poleres bliver det og resten sort. Karburatorerne skal renoveres og der skal KN filtre på, og større dyser.
Hestekræfter
37 hk
Fælge
Original trådfælge. Fælgene har været igennem den helt store renovering. Først er de blevet skilt helt ad, og de gamle eger blev smidt ud da de var ubrugelige! Nav og fælge er blevet sandblæst, og lakeret sorte. Jeg har selv flette dem med nye eget, hvilket gik ret godt trods det var første gang jeg prøvede det.
Dæk
Dunlop k82 3.5" foran og Dunlop k70 4" bag.
Planen var, at det skulle have været Firestone, men efter at have hørt så meget dårligt om dem, valgte jeg disse i stedet. Den høje profil er der stadig, de er dog lidt mere "rå" at se på end firstone, hvilket ikke gør noget efter min mening!
Planen var, at det skulle have været Firestone, men efter at have hørt så meget dårligt om dem, valgte jeg disse i stedet. Den høje profil er der stadig, de er dog lidt mere "rå" at se på end firstone, hvilket ikke gør noget efter min mening!
Topfart
160 siges det..
Tuning
Styling
Ikke noget endnu, men det skulle der gerne komme massere af senere!
Ekstraudstyr
Det kommer..
Bemærkninger
Et projekt jeg er gået I gang med sammen med min far. Jeg ved ingen ting om motorcykler og jeg har ikke noget kort, men har altid haft min hænder skruet godt sammen. Planen er at lige nu skal den komme til at køre ordentligt, så den kan synes og så skal jeg skille den totalt ad og lave den fedeste cafe racer.
28/05/2015: Er nu godt inde i projektet og cyklen er skilt ad. Hjulene er blevet totalt renoveret som det første, da der alligevel skulle nye dæk på. Jeg har fundet frem til en måde hvorpå, at lave et loop, ved at boltre det past på cyklen, så jeg bliver fri for at skære enden af. Lige pt. har jeg kastet mig ud i at skifte pakninger i motoren, hvilket er lidt mere udfordrerne end forventet! Jeg har allerede lært alt for meget om motorcykler, og sådan skal det bare fortsætte!
Kom gerne med forslag hvis i har nogle!
Vil selvfølgelig opdatere hen ad vejen!
28/05/2015: Er nu godt inde i projektet og cyklen er skilt ad. Hjulene er blevet totalt renoveret som det første, da der alligevel skulle nye dæk på. Jeg har fundet frem til en måde hvorpå, at lave et loop, ved at boltre det past på cyklen, så jeg bliver fri for at skære enden af. Lige pt. har jeg kastet mig ud i at skifte pakninger i motoren, hvilket er lidt mere udfordrerne end forventet! Jeg har allerede lært alt for meget om motorcykler, og sådan skal det bare fortsætte!
Kom gerne med forslag hvis i har nogle!
Vil selvfølgelig opdatere hen ad vejen!
Honda Cb 400 Four Cafe Racer
mar 2016
Følger: 24 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 33
Øv øv (:
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 179
mar 2016
Følger: 24 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 33
jeg står med et ligene projekt som dit med en cb 400 men står og mangler et komplet luft filter, så ville hører om du tilfældigvis har et liggene du vil sælge (:
Kenneth
jul 2013
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 226
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 179
jul 2013
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 226
jul 2013
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 226
Instrumenteringen, har du lavet den henover broen, kan se du har et stykke pap der på et af dine billeder.
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 179
- Den er faktisk bare skåret til, men endte med slet ikke at sette den på. Har den kun liggende nu, til et evt. syn
jul 2013
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 226
Forskærmen er det den originale bare skåret til?
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 179
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
har du tænkt dig at bruge din bagskræm eller bliver den erstattet af en anden?
kunne godt tænke mig at aftage den, da den tidligere ejer af min har skåret lige hidsigt nok til på min.
jul 2013
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 25 Svar: 226
Jeg studsede lidt over din forskærm. Er det den originale bare skåret til?
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Men det er de forskellige meninger der gør livet værd at leve!
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Ved fuskløsningen sidder de 2 miderste i læ, plus jo hurtigere du køre jo mere turbulens og mindre luft kan de få
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Sådan her ser de ud
http://www.discountbikespares.co.uk/ourshop/prod_1802070-HOSE-AIR-CLEANER-BOX-GS750.html
Fjerne man denne tragt og i stedet montere et filter direkte på karburatoren ja så kan man få problemer
På min egen har jeg lavet tragte der er næsten magen til de originale, og som passer inde i de nye k&n filtre der sidder på nu. Har indtil videre kun erfarret at den får alt for lidt over halv gas/fuld gas. På papiret der følger med filtrene står der at de anbefaler 15%større hoveddyse og at nålen også bør hæves. Det stemmer indtil videre nogenlunde overens med at jeg ska op i #115 dyser, og da jeg samtididigt har sat udstødning med fri udblæsning på, og portet toppen en smule ska jeg nok op i #120-125 dyse. Original er #102 dyser og jeg har prøvet 110 hvilket også er for lidt men bedre end før.
Racere i gamle dage kørte da også med åbne filtre ja endda uden men alle havde tragte da det er nødvendigt.
Min erfarring/mening
Bastholm prøv at kigge i den gamle filterkasse og se om der ikke sidder lignende plastik rør som i mit link.
Ang dyser kan du faktisk finde en del hos thansen... Bare prøv at søg. De koster 20kr pr. Stk hvis de ellers har dem der passer til dine karbs. Mine er mikuni
Kug på min blog der kan du se de tragte jeg har brugt
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 179
Og hvor finder jeg egentlig større dyser?
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
Ang filtre så behøver det jo ikke gå ud over hk at der sidder andre filtre på. Den ska bare dyses rigtigt om. Jeg er selv ved at køre min gs'er ind til åbne filtre. Det er værre med CV karburatore...
dec 2014
Følger: 3 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 179
Men jeg gør det alene af den grund, at jeg mener at det ser cool ud og vil passe til stilen
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
nov 2013
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 27
Glæd dig, det er så fedt at lavet sit helt eget.
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.236
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 519
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 39 Svar: 126
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 76
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 450
apr 2014
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
sep 2014
Følger: 45 Følgere: 87 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 483