BMW R1100S 1999
1.511 visninger
|
Oprettet:
BMW R1100S
Årgang:
1999
Motor:
4-takts boxer-motor, 2 cylindre, luftkølet
Bosch Motronic indsprøjtningssystem
99 x 70,5 mm = 1085 ccm
Kompression: 11,3:1
4 ventiler pr. cylinder
Vådsumpsmøring
Hydraulisk tørkobling, single disc.
6-trins gearkasse og naturligvis kardantræk
Bosch Motronic indsprøjtningssystem
99 x 70,5 mm = 1085 ccm
Kompression: 11,3:1
4 ventiler pr. cylinder
Vådsumpsmøring
Hydraulisk tørkobling, single disc.
6-trins gearkasse og naturligvis kardantræk
Hestekræfter
98 HK (72 kW) v. 7500 omdr./min.
97 NM (71 ft lb) v. 5750 omdr./min.
97 NM (71 ft lb) v. 5750 omdr./min.
Fælge
Front: 3.50 x 17"
Bag: 5.00 x 17"
Bag: 5.00 x 17"
Dæk
Michelin Radial
Front: 120/70 ZR17
Bag: 180/55 ZR17
BMW anbefaler 170 på baghjulet når man kører med 5.00" bagfælg. Tidligere ejer har ved en misforståelse fået monteret 180 og det kører jeg fortsat med. Den kører og styrer helt fint, men da jeg ikke har kørt den med 170 kan jeg ikke udtale mig om forskellen - omend jeg forestiller mig, at det kun har ganske marginal betydning, når man ikke kører baneræs til daglig.
Front: 120/70 ZR17
Bag: 180/55 ZR17
BMW anbefaler 170 på baghjulet når man kører med 5.00" bagfælg. Tidligere ejer har ved en misforståelse fået monteret 180 og det kører jeg fortsat med. Den kører og styrer helt fint, men da jeg ikke har kørt den med 170 kan jeg ikke udtale mig om forskellen - omend jeg forestiller mig, at det kun har ganske marginal betydning, når man ikke kører baneræs til daglig.
Topfart
Et sted mellem 220 og 230 km/t vil jeg tro.
Tuning
NIL
Styling
Bagerste blinklys er af skiftet til en mindre model i carbonlook. Dog ikke af undertegnede.
Rustfrit gitter foran oliekøleren.
Rustfrit gitter foran oliekøleren.
Ekstraudstyr
TomTom Rider 400 GPS monteret med RAM
SW Motech Quick Lock tanktaske med indbygget 12v udtag
Originale BMW Touring sidetasker
Varmehåndtag
ThrottleMeister styrender m. fartholder
Carbonhugger fra Ilmberger Carbonparts
Forskærmsforlænger fra Ilmberger Carbonparts
MRA kåbeglas, lidt højere end det originale
SW Motech Quick Lock tanktaske med indbygget 12v udtag
Originale BMW Touring sidetasker
Varmehåndtag
ThrottleMeister styrender m. fartholder
Carbonhugger fra Ilmberger Carbonparts
Forskærmsforlænger fra Ilmberger Carbonparts
MRA kåbeglas, lidt højere end det originale
Bemærkninger
Købt i marts 2015 med 45.000 km på tælleren.
Undertegnede har nu kørt de første par tusind km på den, og jeg er særdeles godt tilfreds.
Min første boxermotor efter en fortid præget af R4, og jeg har haft nemt ved at vænne mig til at køre boxer.
Momentet i sådan en motor er bare alletiders og på trods af den relativt lave topfart har man konstant en følelse af, at motoren har rigeligt med overskud.
I min optik en af de flotteste og mest bemærkelsesværdige motorcykler, BMW Motorrad til dato har produceret.
En model som denne kan varmt anbefales. God til lange ture og dejlig sportslig karakter, når man ønsker det. Relativt lav tørvægt på 'kun' 208 kg for en så komfortabel sportstourer.
Jeg har tidligere prøvet BMW-boxere og konstateret at den kontante motorgang kombineret med tilpas grove gearkasser ikke var noget for mig, men med denne BMW er mine fordomme gjort til skamme. Virkelig velafbalanceret motorcykel, en stor fornøjelse at køre såvel på korte som lange ture.
- og at den kva det høje drejningsmoment så er fuldstændig ligeglad med, om man kører alene eller 2 mand + oppakning er jo bare en bonus.
Kommentarer og spørgsmål er velkomne.
Undertegnede har nu kørt de første par tusind km på den, og jeg er særdeles godt tilfreds.
Min første boxermotor efter en fortid præget af R4, og jeg har haft nemt ved at vænne mig til at køre boxer.
Momentet i sådan en motor er bare alletiders og på trods af den relativt lave topfart har man konstant en følelse af, at motoren har rigeligt med overskud.
I min optik en af de flotteste og mest bemærkelsesværdige motorcykler, BMW Motorrad til dato har produceret.
En model som denne kan varmt anbefales. God til lange ture og dejlig sportslig karakter, når man ønsker det. Relativt lav tørvægt på 'kun' 208 kg for en så komfortabel sportstourer.
Jeg har tidligere prøvet BMW-boxere og konstateret at den kontante motorgang kombineret med tilpas grove gearkasser ikke var noget for mig, men med denne BMW er mine fordomme gjort til skamme. Virkelig velafbalanceret motorcykel, en stor fornøjelse at køre såvel på korte som lange ture.
- og at den kva det høje drejningsmoment så er fuldstændig ligeglad med, om man kører alene eller 2 mand + oppakning er jo bare en bonus.
Kommentarer og spørgsmål er velkomne.

BMW R1100S
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.553
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 47
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1
Fin:)
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 76
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 57
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 439
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
apr 2007
Følger: 24 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 280
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 194
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 23
feb 2015
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.422
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 84
nov 2011
Følger: 18 Følgere: 36 MC-er: 5 Svar: 28
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 564
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 256
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.501
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.204
jun 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 67