{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BMW R1100S 1999

1.511 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Simon P
Mand | 34 år | Oprettet: 21. sep 2006


BMW R1100S

Årgang:
1999
Motor:
4-takts boxer-motor, 2 cylindre, luftkølet
Bosch Motronic indsprøjtningssystem
99 x 70,5 mm = 1085 ccm
Kompression: 11,3:1
4 ventiler pr. cylinder
Vådsumpsmøring
Hydraulisk tørkobling, single disc.
6-trins gearkasse og naturligvis kardantræk
Hestekræfter
98 HK (72 kW) v. 7500 omdr./min.
97 NM (71 ft lb) v. 5750 omdr./min.
Fælge
Front: 3.50 x 17"
Bag: 5.00 x 17"

Dæk
Michelin Radial

Front: 120/70 ZR17
Bag: 180/55 ZR17

BMW anbefaler 170 på baghjulet når man kører med 5.00" bagfælg. Tidligere ejer har ved en misforståelse fået monteret 180 og det kører jeg fortsat med. Den kører og styrer helt fint, men da jeg ikke har kørt den med 170 kan jeg ikke udtale mig om forskellen - omend jeg forestiller mig, at det kun har ganske marginal betydning, når man ikke kører baneræs til daglig.
Topfart
Et sted mellem 220 og 230 km/t vil jeg tro.
Tuning
NIL
Styling
Bagerste blinklys er af skiftet til en mindre model i carbonlook. Dog ikke af undertegnede.
Rustfrit gitter foran oliekøleren.
Ekstraudstyr
TomTom Rider 400 GPS monteret med RAM
SW Motech Quick Lock tanktaske med indbygget 12v udtag
Originale BMW Touring sidetasker
Varmehåndtag
ThrottleMeister styrender m. fartholder
Carbonhugger fra Ilmberger Carbonparts
Forskærmsforlænger fra Ilmberger Carbonparts
MRA kåbeglas, lidt højere end det originale
Bemærkninger
Købt i marts 2015 med 45.000 km på tælleren.
Undertegnede har nu kørt de første par tusind km på den, og jeg er særdeles godt tilfreds.
Min første boxermotor efter en fortid præget af R4, og jeg har haft nemt ved at vænne mig til at køre boxer.
Momentet i sådan en motor er bare alletiders og på trods af den relativt lave topfart har man konstant en følelse af, at motoren har rigeligt med overskud.

I min optik en af de flotteste og mest bemærkelsesværdige motorcykler, BMW Motorrad til dato har produceret.

En model som denne kan varmt anbefales. God til lange ture og dejlig sportslig karakter, når man ønsker det. Relativt lav tørvægt på 'kun' 208 kg for en så komfortabel sportstourer.

Jeg har tidligere prøvet BMW-boxere og konstateret at den kontante motorgang kombineret med tilpas grove gearkasser ikke var noget for mig, men med denne BMW er mine fordomme gjort til skamme. Virkelig velafbalanceret motorcykel, en stor fornøjelse at køre såvel på korte som lange ture.
- og at den kva det høje drejningsmoment så er fuldstændig ligeglad med, om man kører alene eller 2 mand + oppakning er jo bare en bonus.

Kommentarer og spørgsmål er velkomne.
Kommentér på:
BMW R1100S
Annonce