{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha xj 550 1981

4.665 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Søren A
| 0 år | Oprettet: 19. maj 2004


Yamaha xj 550

Årgang:
1981
Motor:
Yamaha 550 yics 4 stempler med 2 ventiler til hver. Alt er standart. ( og det var vist den hurtigest 550 i 81 da den kom :)
Hestekræfter
ca 55
Fælge
Jeg er ikke helt sikker på at det er de originale, og jeg kan ikke rigtig finde disse fælge på andre Yamaha moddeller, så hvis der er nogen der kan se hvor de er fra så skriv.
Dæk
2x
Topfart
180 siges der... med mig .. ca 170 :)
Tuning
BSM 4 i 1 udstødning
Styling
Små blink. .. nye forlygter hjemme lavet lygte hus.
Anden bagende, hjemmelavet i alu.
Alt alu poleret, ( ventidæksel er dog poleret og malet )

Jeg vil have lavet en lille styrkåbe der går op og dækker instrumenterne , og lige går ned til den øverste kant af lygterne.
Ekstraudstyr
2 horn, olie temp. måler
Bemærkninger
Min første MC impoteret fra Tyskland: jeg regner med at jeg skal igang med et større resturerings arbejde, jeg er allerede igang med at polere alu dele. Og regner med at der bliver tid til en omlakering. OG det skal jeg selvfølgelig lave det hele selv ( det er lidt sjovere ).

9/2-2005 Der er lavet en del på mc'en her i vinter. se disse sider for lidt billeder ;)


http://www.sorenpa.dk/billeder/mctekst/mctekst.html
http://www.sorenpa.dk/billeder/mckab/mckab.html

Jeg har fundet frem til at det er en US moddel. Den kom med andre hjul kun 1 for bremse skive og uden olie køler. Dem kører der ikke mange af her hjemme.
Kommentér på:
Yamaha xj 550
  •   30. jan 2007 Hej
    Min bagende er købt i tyskland, ved desværre ikke hvor, jeg fik den i julegavde


  •   12. jul 2006 Høj bag
    Ja den står høj i forhold til din, kan jeg godt se, jeg har lige kikket på mine bag dæmpere, og kan se at det er koni dæmpere, hvor man kan stille hårdheden på fjerene ved hjælp af noget "gevind", og det er skruet helt op, det er nok årsagen til den høje bag ende.
    som sagt har jeg lige købt den så jeg må lige spørger om noget, den firkantet klods der siddder i mellen udstødning foran på motoren, hvad er det?


  •   24. aug 2004 Tak
    Tak skal du ha'. Med denne her udskrivning så har jeg desværre nok ikke råd til de store ombygninger. Du må hilse igen.
    Hilsen TH


  •   23. aug 2004 Tjaa. en lille smule
    Jo jeg har lige haft "alle" min udstødninger pilet af for at polere dem. Jeg har fået nye forlygter jsom jeg også har monteret.

    jeg har desvære ikke fået taget nogle billeder endnu, men det kommer.

    Jeg går og lægger planer for at lave en lille kåbe/vindskærm i alu der passer til de nye forlygter... men det er stadig på tegne brættet.

    Så lidt bliver det da til. smiley

    Det er da ellers en rigtig fin cykkel du har fået dig !! den kan jeg rigtig godt lide !!

    Mvh søren



  •   22. aug 2004 Hej Søren
    Har du fået pudset noget mere på den?
    Hilsen TH


  •   8. jun 2004 Hey
    Jow model nummeret er 4v8. Jeg mangler ikke lige nogle dele lige pt, men det kan da være at der dukkernoget op. Hvor meget har du til at ligge ?
    Det var en stører omgang med for gafflern, jeg har slebet lakken af med noget korn 150, også efter slebet med 400 så 800 og til sidst 1200 for at polere det på skive, og til sidst i skal jeg have det poleret i hånden ( da jeg mener at det giver det bedste resultat. )
    Man kan godt efterbahandle med noget voks for at beskytte det med det ændre ikke på resultatet. ( det har jeg være for doven til at gøre smiley

    Mvh søren


  •   8. jun 2004 Så er alt jo som det skal være
    Ups: det var lige optimistisk nok med 1 Euro pr. tændrør - pakken til 20 Euro har kun 10 styk, men det er stadigt billigt.

    Jeg har ikke set denne US model før, kun en custom udgave. Typenummeret må vel stadigt være 4v8 for at du har kunnet indregistrere den?

    Skulle du mangle nogle dele kan du evt. kontakte mig, da jeg har resterne af en slagtet 550'er jeg købte i Bremen til at ligge. Jeg har også en oliekøler, men tror ikke den passer på motorblokken. Men den må jo også kunne køre fint uden, når den er konstrueret til det.

    Jeg misunder dig iøvrigt cyklens fine stand. Hvorledes har du behandlet forgaflens standerrør? Skal man blot polere eller skal de tilsættes noget efterfølgende?

    vh Erik


  •   7. jun 2004 JOw det er en 550
    Grunden til den ene skive og olie køleren er at det er en us model. det blev lavet på denne måde, den kom også først til dk i 82. ( jeg har fundet en masse us klistermærker på den smiley ... og jeg syntes også at motoren minder mere en en 550 end 400 altså køre mæsigt :9 ... tak for hintet jeg vist ikke at louis havde sådan noget.
    Mvh søren


  •   7. jun 2004 XJ hvad-for-noget?
    Jeg mener at have set yamaha stafetter på www.louis.de De er iøvrigt ofte under halv pris af de danske forretninger og servicen er i top. F.eks. 20 NGK tændrør til 550'eren til 20 Euro.
    Hvad blev der af den anden skive foran og oliekøleren? Der står vel ikke 398 ccm på motorblokken og 4v7 på stellet? Så er det en (gisp) xj400. Det undrer mig at du har fået den indregistreret med kun een skive.


  •   6. jun 2004 Sort
    Den er helt klart federe i sort. Godt arbejde i øvrigt..


  •   2. jun 2004 Flot arbejde !
    Det pyntede sgu noget på den smiley
    Den er blevet rigtig flot !


    MVH
    Jimmy


  •   28. maj 2004 Hey
    Så er jeg kommet godt igang med den, jeg har fået poleret div. alu dele og så har jeg fået den lakeret i sort. ( sidste billede ). Jeg syntes selv at det er kommet til at se rigtigt godt ud. Det jeg mangler nu, det er faktisk motoren som skal poleres, men det kommer når der kommer tid. ( Som i også siger Sebastian og Tommy ).
    Jeg mangler også at finde nogle originale Yamaha mærker til tanken .... hvor kan man få sådan nogle ??
    Tak for kommentarerne smiley

    Mvh Søren


  •   24. maj 2004 Omlakering
    Så har jeg lige send tank og et par andre dele til lakeren.... håber jeg får dem til på torsdag så jeg kan komme til søby på den !! .. eller kommer der billeder her til weekenden


  •   23. maj 2004 Hej Søren
    Fin cykel. Din motorblok kan blive rigtig flot når du får den pudset op. God arbejdslyst.

    Hilsen TH


  •   19. maj 2004 Helt enig...
    ...i at det er lidt sjovere at lave det hele selv smiley
    Det er en stor tilfredsstillelse at fremstille eller istandsætte dele til ens egen MC, synes jeg.

    Glæder mig til at følge med i din istandsættelse og til at se det færdige resultat !

    MVH
    Jimmy


Annonce