{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda NT647 Hawk GT 1990

915 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Paw L
Mand | 49 år | Oprettet: 27. okt 2009


Honda NT647 Hawk GT

Årgang:
1990
Motor:
647ccm, 79x66mm boring, 9.4:1 kompression (data fra instruktionsbog)

Mods: (nedenstående udgift ca. 5500kr)
Delkevic 225mm 'stubby' slipon potte
K&N engineering air flow filter
Dyno JetKit og tunet ind på Dyno rullefelt
Hestekræfter
57BHP (42KW ifølge CRM og Wikipedia)
47WHP (målt på baghjulet) og 49NM målt på Dyno rullefelt

NB:
Oprindeligt har en sådan cykel reelt ~32HK på baghjulet (ifølge TwoBrothersRacing alias TBR på stock cykel) De opnår ca. 48HK på baghjulet med deres full exhaust system og factory JetKit
Fælge
160/60 ZR17 & 110/70 ZR17 (bag & for respektivt)

NB: Org. bestykning 150/70 ZR17 & 110/80 ZR17
Dæk
Michelin Pilot Power

Får Bridgestone T30 EVO når de udkommer i foråret 2016
Topfart
180km/t (gæt)

NB:
Egen tørvægt 184kg og max. kapacitet 156kg
Tuning
Delkevic 225mm SS70 'Stubby' potte m. baffle monteret, med baffel ellers mister jeg resten af håret! Prøvede først uden, det tog kun ca. 15sek at vurdere at det var lige i overkanten. USA CA krav 'befaler' at ved 4300omdr må cyklen max støje 80dB SPL, så den sagde for lidt originalt :-)
Hernæst synes jeg det kunne være skægt at få dyset den ind, nu hvor cyklen er 25år gammel og sikkert aldrig er blevet det. Den har kørt ca. 8500miles, så den er lige kørt til. :-) Jeg monterede et K&N luftfilter og så kørte cyklen noget dårligere, tog ikke gassen så godt længere (var faktisk ret god originalt, langt bedre end min tidligere CBR600F4/PC35). Så kom den en tur på rullefelt, det gav en ret velkørende cykel, med en god respons og træk på kæden allerede ved 2000 omdr.
Styling
mini-blinkere, styrender, anden forgaffel med 2stk skiver, Delkevic 'stubby' potte
Ekstraudstyr
Se andre beskrivelser
Bemærkninger
Hvis der er nogen med gode ideer til tweaking, tuning eller andet af denne type mc, så hører jeg gerne fra dig.

Jeg har valgt at sætte priser på hvad jeg har haft af udgifter på performance ændringer, i tilfælde af andre som går med lignende tanker. Personligt synes jeg at Delkevic (gør kun i rustfrit mig bekendt) er et billigt alternativ til mange af de brands, som ganske vist kan være bedre 'tailored' til din cykel. Men grundet at Hawk'en er 25år gammel, så er udvalget ikke så stort.

Ang. den originale effektopgivelse tror jeg aldrig den har haft de kræfter, cyklen er vist fra dengang man tog et raflebæger og lod terningerne bestemme. Men den trækker og triller godt, så 'who cares'?
Kommentér på:
Honda NT647 Hawk GT
Annonce