{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki GT 750 B 1977

2.550 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

DBJ1992
Mand | 33 år | Oprettet: 1. dec 2015


Suzuki GT 750 B

Årgang:
1977
Motor:
konstruktion = 3 cylindret række motor
volumen = 738cc
Diamenter = 70mm
Slaglængde = 63mm
Kompressions forhold = 6,7:1
Karburering = 3 X Mikuni 32mm vm
Motor type = 2 Takt
køling = 4,5L Vand (første japanske)
aluminiums blok og cylinder
total vægt= 84kg
2T olie = mineral oile, viscositet SAE 30 eller 20 W/40
Olieforbrug = ca 1014,5 km/l
Olietank = ca 1,5 l

gearkasse:
5 gear med indikator.

1 = 37/13 2,846 33,80
2 =32/18 1,778 54,23
3 =29/21 1,381 69,56
4 =27/24 1,125 85,71
5 =25/26 0,961 100

Gear olie = SAE 20 W/50. SAE 10 W/30

Bremsevæske = DOT 4
Hestekræfter
70 DIN-Hk @ 6500 r/min
8,5 DIN Kgm / 83,3 Nm @ 5500 r/min
Fælge
bel's snowflake:
Tilsyneladende produceret i 70'erne som ekstraudstyr, og kunne fås både til Suzuki gt750, Honda cb750 og Kawazaki Z1.
Jeg ved ikke meget om dem men har set dem flere gange i Japanske youtube videoer.

De minder meget om de amerikanske kimtab fælge, bortset fra at dem her har trumbebremse bag på og ikke kræver tilpasning.
Dæk
Bagdæk:
4.00-18" 64H TL Arrowmax Streetsmart
Fordæk:
3.25-19" 54H TL Arrowmax Streetsmart

jeg kunne godt tænke mig et sæt --- Firestone Deluxe Champion “zig-zag”
indtil vidre har jeg fundet dem på:
http://veteranimporten.dk/daek-789/kanttraad-daek-820/firestone-833
Topfart
185-192 Km/t
400m = 13,3 sek = 160 km/t
Tuning
så vidt jeg ved er den ikke bearbejdet i skyllekanaler osv. og det er heller ikke noget jeg har planer om.

jeg vil gerne have en effektudstødning der synger og knalder, lidt mere.

HUSK! dette er ikke en "RD". Suzuki konstruerede GT serien med henblik på at bevidse at totakteren kunne være en pålidelig maskine som enhver nemt selv kunne vedligeholde.

den store bøffel blev lavet til de lange distancer og dens yngre konkurrent var Honda GL 1000.
Styling
214-230 kg bestående af, patina og charme
Ekstraudstyr
de specielle fælge og en dunkful Castrol.
Bemærkninger
Idag er disse, både elsket og respekteret af mange, sansynligvis mest pga. De er så anderledes som de er.
Men der er også mange der husker dem som værende en stabil turrings cykel til fornuftige penge.

Størrelse:
Større end den ser ud på billeder!
L: (221 cm)
W: (86 cm)
H: (113 cm)

Den tidligere ejer, har fortalt den har stået stille et par år, der er derfor som man må forvente, nogle småting der skal Rettes op på, indtil vidre lader det dog ikke til at være noget alvorligt der skal laves.

Specefikations data indsamlet fra:

MC-Revyen. år 1977-1978

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gt750%2075.htm

http://jacques.masse.pagesperso-orange.fr/anglais/les_gt_750_3_eng.htm

http://www.aussiestreetbikes.com/forum/showthread.php?t=14454

Her er et link til et forum om reparationer af disse:

http://www.kettleclinic.co.uk/kcforum/viewforum.php?f=14&sid=0fa7cd4ae793c4f94e05a7f13bc4fc35

Her er et link til en flink Canadier (Ian R. Sandy), som har skruet en del i disse klenodier, og lavet nogle fine detaljerede artikler om hans opservationer, her kan også findes data fra rullefælt, både før og efter optimeringer:

http://www.oldjapanesebikes.com

her er en artikel om en der har kørt 22 dage gennem USA med konen bag på, de kørte i alt en strækning på 7,943 mil: http://www.motorcycleclassics.com/classic-japanese-motorcycles/22-days-1974-suzuki-gt750.aspx
Kommentér på:
Suzuki GT 750 B
Annonce