Suzuki GT 750 B 1977
2.550 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GT 750 B
Årgang:
1977
Motor:
konstruktion = 3 cylindret række motor
volumen = 738cc
Diamenter = 70mm
Slaglængde = 63mm
Kompressions forhold = 6,7:1
Karburering = 3 X Mikuni 32mm vm
Motor type = 2 Takt
køling = 4,5L Vand (første japanske)
aluminiums blok og cylinder
total vægt= 84kg
2T olie = mineral oile, viscositet SAE 30 eller 20 W/40
Olieforbrug = ca 1014,5 km/l
Olietank = ca 1,5 l
gearkasse:
5 gear med indikator.
1 = 37/13 2,846 33,80
2 =32/18 1,778 54,23
3 =29/21 1,381 69,56
4 =27/24 1,125 85,71
5 =25/26 0,961 100
Gear olie = SAE 20 W/50. SAE 10 W/30
Bremsevæske = DOT 4
volumen = 738cc
Diamenter = 70mm
Slaglængde = 63mm
Kompressions forhold = 6,7:1
Karburering = 3 X Mikuni 32mm vm
Motor type = 2 Takt
køling = 4,5L Vand (første japanske)
aluminiums blok og cylinder
total vægt= 84kg
2T olie = mineral oile, viscositet SAE 30 eller 20 W/40
Olieforbrug = ca 1014,5 km/l
Olietank = ca 1,5 l
gearkasse:
5 gear med indikator.
1 = 37/13 2,846 33,80
2 =32/18 1,778 54,23
3 =29/21 1,381 69,56
4 =27/24 1,125 85,71
5 =25/26 0,961 100
Gear olie = SAE 20 W/50. SAE 10 W/30
Bremsevæske = DOT 4
Hestekræfter
70 DIN-Hk @ 6500 r/min
8,5 DIN Kgm / 83,3 Nm @ 5500 r/min
8,5 DIN Kgm / 83,3 Nm @ 5500 r/min
Fælge
bel's snowflake:
Tilsyneladende produceret i 70'erne som ekstraudstyr, og kunne fås både til Suzuki gt750, Honda cb750 og Kawazaki Z1.
Jeg ved ikke meget om dem men har set dem flere gange i Japanske youtube videoer.
De minder meget om de amerikanske kimtab fælge, bortset fra at dem her har trumbebremse bag på og ikke kræver tilpasning.
Tilsyneladende produceret i 70'erne som ekstraudstyr, og kunne fås både til Suzuki gt750, Honda cb750 og Kawazaki Z1.
Jeg ved ikke meget om dem men har set dem flere gange i Japanske youtube videoer.
De minder meget om de amerikanske kimtab fælge, bortset fra at dem her har trumbebremse bag på og ikke kræver tilpasning.
Dæk
Bagdæk:
4.00-18" 64H TL Arrowmax Streetsmart
Fordæk:
3.25-19" 54H TL Arrowmax Streetsmart
jeg kunne godt tænke mig et sæt --- Firestone Deluxe Champion “zig-zag”
indtil vidre har jeg fundet dem på:
http://veteranimporten.dk/daek-789/kanttraad-daek-820/firestone-833
4.00-18" 64H TL Arrowmax Streetsmart
Fordæk:
3.25-19" 54H TL Arrowmax Streetsmart
jeg kunne godt tænke mig et sæt --- Firestone Deluxe Champion “zig-zag”
indtil vidre har jeg fundet dem på:
http://veteranimporten.dk/daek-789/kanttraad-daek-820/firestone-833
Topfart
185-192 Km/t
400m = 13,3 sek = 160 km/t
400m = 13,3 sek = 160 km/t
Tuning
så vidt jeg ved er den ikke bearbejdet i skyllekanaler osv. og det er heller ikke noget jeg har planer om.
jeg vil gerne have en effektudstødning der synger og knalder, lidt mere.
HUSK! dette er ikke en "RD". Suzuki konstruerede GT serien med henblik på at bevidse at totakteren kunne være en pålidelig maskine som enhver nemt selv kunne vedligeholde.
den store bøffel blev lavet til de lange distancer og dens yngre konkurrent var Honda GL 1000.
jeg vil gerne have en effektudstødning der synger og knalder, lidt mere.
HUSK! dette er ikke en "RD". Suzuki konstruerede GT serien med henblik på at bevidse at totakteren kunne være en pålidelig maskine som enhver nemt selv kunne vedligeholde.
den store bøffel blev lavet til de lange distancer og dens yngre konkurrent var Honda GL 1000.
Styling
214-230 kg bestående af, patina og charme
Ekstraudstyr
de specielle fælge og en dunkful Castrol.
Bemærkninger
Idag er disse, både elsket og respekteret af mange, sansynligvis mest pga. De er så anderledes som de er.
Men der er også mange der husker dem som værende en stabil turrings cykel til fornuftige penge.
Størrelse:
Større end den ser ud på billeder!
L: (221 cm)
W: (86 cm)
H: (113 cm)
Den tidligere ejer, har fortalt den har stået stille et par år, der er derfor som man må forvente, nogle småting der skal Rettes op på, indtil vidre lader det dog ikke til at være noget alvorligt der skal laves.
Specefikations data indsamlet fra:
MC-Revyen. år 1977-1978
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gt750%2075.htm
http://jacques.masse.pagesperso-orange.fr/anglais/les_gt_750_3_eng.htm
http://www.aussiestreetbikes.com/forum/showthread.php?t=14454
Her er et link til et forum om reparationer af disse:
http://www.kettleclinic.co.uk/kcforum/viewforum.php?f=14&sid=0fa7cd4ae793c4f94e05a7f13bc4fc35
Her er et link til en flink Canadier (Ian R. Sandy), som har skruet en del i disse klenodier, og lavet nogle fine detaljerede artikler om hans opservationer, her kan også findes data fra rullefælt, både før og efter optimeringer:
http://www.oldjapanesebikes.com
her er en artikel om en der har kørt 22 dage gennem USA med konen bag på, de kørte i alt en strækning på 7,943 mil: http://www.motorcycleclassics.com/classic-japanese-motorcycles/22-days-1974-suzuki-gt750.aspx
Men der er også mange der husker dem som værende en stabil turrings cykel til fornuftige penge.
Størrelse:
Større end den ser ud på billeder!
L: (221 cm)
W: (86 cm)
H: (113 cm)
Den tidligere ejer, har fortalt den har stået stille et par år, der er derfor som man må forvente, nogle småting der skal Rettes op på, indtil vidre lader det dog ikke til at være noget alvorligt der skal laves.
Specefikations data indsamlet fra:
MC-Revyen. år 1977-1978
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gt750%2075.htm
http://jacques.masse.pagesperso-orange.fr/anglais/les_gt_750_3_eng.htm
http://www.aussiestreetbikes.com/forum/showthread.php?t=14454
Her er et link til et forum om reparationer af disse:
http://www.kettleclinic.co.uk/kcforum/viewforum.php?f=14&sid=0fa7cd4ae793c4f94e05a7f13bc4fc35
Her er et link til en flink Canadier (Ian R. Sandy), som har skruet en del i disse klenodier, og lavet nogle fine detaljerede artikler om hans opservationer, her kan også findes data fra rullefælt, både før og efter optimeringer:
http://www.oldjapanesebikes.com
her er en artikel om en der har kørt 22 dage gennem USA med konen bag på, de kørte i alt en strækning på 7,943 mil: http://www.motorcycleclassics.com/classic-japanese-motorcycles/22-days-1974-suzuki-gt750.aspx

Suzuki GT 750 B
dec 2015
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 22
3-1 udstødninger er noget jeg har brugt lang tid på at prøve og forstå.
Det giver ikke nær så go mening som 3-3, da det er logisk at se hvordan de hæver kompressionen, og giver mere effekt.
Jeg fandt en artikel som jeg ikke længere kan finde, og den beskrev virkemåden, det sørgelige er at jeg blev ikke færdig med at analysere den! Den beskrev også noget med at det kun virker med 3 cyl 2-takt.
Den skulle gerne give mere bundtræk og bedre brændstof forbug. Jeg kan ikke bakke det op!
Men jeg ved at de kan spilde musik!
Gt 750:
http://youtu.be/r4o7XiV5AK8
Gt750:
https://www.facebook.com/yasushi.aoki.31/videos/290500254405043/
Gt380:
http://youtu.be/TiR6U-3cbCg
Gt380:
http://youtu.be/7NkEseYZVAA
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 34
dec 2015
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 22
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 238 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.155
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 20
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.154
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.422
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 52
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.308
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 52
sep 2007
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.972