Honda CM400T 1984
631 visninger
|
Oprettet:
Honda CM400T
Årgang:
1984
Motor:
2-cyl tværliggende 4 takter
395 ccm, OHC, 3 ventiler pr. cyl.
Motoren er skiftet ud, før min tid, med en tilsvarende fra en tysk CB400N, så den har 6 gear i stedet for de originale 5.
395 ccm, OHC, 3 ventiler pr. cyl.
Motoren er skiftet ud, før min tid, med en tilsvarende fra en tysk CB400N, så den har 6 gear i stedet for de originale 5.
Hestekræfter
43 hk
Fælge
Originale Honda reverse ComStar fælge.
Bag: 16"
For: 18"
Bag: 16"
For: 18"
Dæk
Noget Dunlop
Bag: 4,6x16"
For: 3,5X18"
Bag: 4,6x16"
For: 3,5X18"
Topfart
Alder taget i betragtning, så vil jeg jeg skyde på noget der minder om 160 km/t.
Tuning
Ingen tuning. Kun lidt justering.
Ventiler slebet og justeret. Hvilket hævede kompressionen en del.
Inden ca. 160 PSI, efter ca. 185 PSI.
Knastkæde og balance kæde strammet op.
Nye koblingsfjedre.
Karburatorer synkroniseret med hjemmelavet værktøj,
Ventiler slebet og justeret. Hvilket hævede kompressionen en del.
Inden ca. 160 PSI, efter ca. 185 PSI.
Knastkæde og balance kæde strammet op.
Nye koblingsfjedre.
Karburatorer synkroniseret med hjemmelavet værktøj,
Styling
Afkortet blinklys foran.
Nyt lavere styr.
Ændring af bagende.
Nyt sæde betræk.
Nyt lavere styr.
Ændring af bagende.
Nyt sæde betræk.
Ekstraudstyr
Ikke noget vildt.
Bemærkninger
Cyklen er købt September 2015 og blev totalt adskilt ret hurtigt efter.
Den generelle stand var udmærket, den kørte fornuftigt, og der var ikke skruet meget på den de sidste godt 30 år.
Den er renoveret og genopbygget som et lille low budget hygge vinterprojekt sammen med min far.
Stort set hele cyklen og motor er blevet malet og krom blev pudset.
Nyt kædekit
Bremseslange udskiftet til stålarmeret.
Nyt lavere styr.
Ændring af placering af blink, baglygte, nummerplade
Nyt sæde betræk.
Alt er lavet hjemme i garagen.
Der kommer flere billeder når vejret er til det.
Lidt mere fra renoveringen: http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/32829-renovering_af_honda_cm400t
Den generelle stand var udmærket, den kørte fornuftigt, og der var ikke skruet meget på den de sidste godt 30 år.
Den er renoveret og genopbygget som et lille low budget hygge vinterprojekt sammen med min far.
Stort set hele cyklen og motor er blevet malet og krom blev pudset.
Nyt kædekit
Bremseslange udskiftet til stålarmeret.
Nyt lavere styr.
Ændring af placering af blink, baglygte, nummerplade
Nyt sæde betræk.
Alt er lavet hjemme i garagen.
Der kommer flere billeder når vejret er til det.
Lidt mere fra renoveringen: http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/32829-renovering_af_honda_cm400t

Honda CM400T
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 832
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 52
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 7
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 20
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 439
Afvist
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.233
Afvist
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
maj 2007
MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 27
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.869