Suzuki GS450 BRAT TRACKER [Tidl. motorcykel] 1983
3.517 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GS450 BRAT TRACKER
Årgang:
1983
Motor:
- Luftkølet, 4-takt, 4 ventilet parallel twin motor med 2 overliggende knastaksler
- 448 ccm
- Slagængde: 56,6 mm
- Boring: 71,0 mm
- Karburator: 2 x 34mm Mikuni CV/Vacuum
- Gear: 6
- 448 ccm
- Slagængde: 56,6 mm
- Boring: 71,0 mm
- Karburator: 2 x 34mm Mikuni CV/Vacuum
- Gear: 6
Hestekræfter
42,3 hk (31,1 kW) ved 9.000 omdrejninger
36,6 nm ved 7.500 omdrejninger
36,6 nm ved 7.500 omdrejninger
Fælge
Originale aluminiums stjernefælge
For: 3.00 - 18
Bag: 3.50 - 18
For: 3.00 - 18
Bag: 3.50 - 18
Dæk
Bridgestone
Topfart
160 km/t.
0-100: cirka 6 sekunder
0-100: cirka 6 sekunder
Tuning
- HH Slaschcut Lyddæmper
- 2 x BMC 50mm åbne luftfiltre
- Omdysning og justering af karburator:
Hoveddyse: std: 117,5 - nu: 135,0
Nål hævet 2 hak
- Synkroniseret efter ændringer
320mm justerbare bagfjedre fra RFY
Std. tørvægt: 175 kg.
Tørvægt nu: 158 kg.
Altså har den tabt cirka 17 kg.
- 2 x BMC 50mm åbne luftfiltre
- Omdysning og justering af karburator:
Hoveddyse: std: 117,5 - nu: 135,0
Nål hævet 2 hak
- Synkroniseret efter ændringer
320mm justerbare bagfjedre fra RFY
Std. tørvægt: 175 kg.
Tørvægt nu: 158 kg.
Altså har den tabt cirka 17 kg.
Styling
- Speciallavet forskærm som kommer fra en Honda GL500
- Styr i cross stil fra en Hyosung XRX 125
- XS speedometer m/odometer og LED indikator lys
- Bitwell Thruster håndtag
- Aluminiums greb slebet ned og fået klarlak
- Sorte forgaffel bælge
- Originale forrør tilpasset den nye udstødning og behandlet med varmbestandig malet og viklet i lyst "nature" heat wrap
- Tank er slebet ned med stålbørste på en boremaskine og er herefter behandlet med benzinfast klar lak
- Stel, forlygteholdere, bagsvinger, gaffelbroer og sædebund er pulverlakeret ved PS industrilakering
- Sædet er fra C Racer og er udført i ABS plast og kunst læder
- Stellet er afkortet, hvorefter rearloop er tilpasset og svejst på
- LED baglygten er fra P&W modellen Bates (e-godkendt)
- Motor er højtryksrenset og lakeret med sort varmefast maling, hvorefter køleribber er slebet og efterbehandlet med varmefast klar lak.
- De originale sideskjolde er erstattet af nogle speciallavede mesh sidedæksler
- Tændingslåsen er flyttet ned ved sidedækslet
- Nummerpladeholder specialfremstillet
- Nummerpladelys indbygget i små bolte monteret på holder
- Bobbins til baghjulsløfter
- Forbremsekaliber er blevet pakket om og malet med kaliberspray
- Nye bremseklodser foran og samt bremsebakke bagi
- Ventilerne er justeret
- Motorolie og oliefilter er skiftet
- Ledningsnettet er lettere renoveret med nye ledninger hist og her, samt ny krympefleks
- Forgaffel har fået nye pakdåser og 15W olie
- Nyt kædehjul foran og bag på
- Styr i cross stil fra en Hyosung XRX 125
- XS speedometer m/odometer og LED indikator lys
- Bitwell Thruster håndtag
- Aluminiums greb slebet ned og fået klarlak
- Sorte forgaffel bælge
- Originale forrør tilpasset den nye udstødning og behandlet med varmbestandig malet og viklet i lyst "nature" heat wrap
- Tank er slebet ned med stålbørste på en boremaskine og er herefter behandlet med benzinfast klar lak
- Stel, forlygteholdere, bagsvinger, gaffelbroer og sædebund er pulverlakeret ved PS industrilakering
- Sædet er fra C Racer og er udført i ABS plast og kunst læder
- Stellet er afkortet, hvorefter rearloop er tilpasset og svejst på
- LED baglygten er fra P&W modellen Bates (e-godkendt)
- Motor er højtryksrenset og lakeret med sort varmefast maling, hvorefter køleribber er slebet og efterbehandlet med varmefast klar lak.
- De originale sideskjolde er erstattet af nogle speciallavede mesh sidedæksler
- Tændingslåsen er flyttet ned ved sidedækslet
- Nummerpladeholder specialfremstillet
- Nummerpladelys indbygget i små bolte monteret på holder
- Bobbins til baghjulsløfter
- Forbremsekaliber er blevet pakket om og malet med kaliberspray
- Nye bremseklodser foran og samt bremsebakke bagi
- Ventilerne er justeret
- Motorolie og oliefilter er skiftet
- Ledningsnettet er lettere renoveret med nye ledninger hist og her, samt ny krympefleks
- Forgaffel har fået nye pakdåser og 15W olie
- Nyt kædehjul foran og bag på
Ekstraudstyr
N/A
Bemærkninger
Denne gamle lille Suzuki startede livet som en GS 450 E model. Den har ikke kørt mere end 29000 km, da den har været opbevaret i en lade i adskillige år. Jeg købte den i april måned 2015, med idéen om at det skulle være min hverdagspendler cykel. Men efterhånden som idéerne tog til blev den forhandlet til hvad jeg vil kategorisere som en brat tracker.
Utrolig underholdende at køre på efter omdysning og med den nedsatte vægt, samt det brede styr, for ikke at nævne den nu lidt stivere affjedring kontra den gyngetur originalopsætning tilbyder.
Synet som den står :)
NB: SE OMBYGNING I FOTOALBUM!
Utrolig underholdende at køre på efter omdysning og med den nedsatte vægt, samt det brede styr, for ikke at nævne den nu lidt stivere affjedring kontra den gyngetur originalopsætning tilbyder.
Synet som den står :)
NB: SE OMBYGNING I FOTOALBUM!

Suzuki GS450 BRAT TRACKER
apr 2016
Følger: 5 Følgere: 45 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 27
sep 2012
Følger: 48 Følgere: 24 Annoncer: 12 Emner: 14 Svar: 48
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 418
aug 2011
Følger: 19 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 8
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 194
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 76
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
apr 2006
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 4 Svar: 9
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 7
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.307
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
sep 2015
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
maj 2015
Følger: 32 Følgere: 48 MC-er: 5 Emner: 11 Svar: 69
maj 2012
Følger: 18 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 237
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 439