Harley Davidson Sportster, Ironhead 1972

2.138 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Harley Davidson Sportster, Ironhead

Årgang:
1972
Motor:
1000 ccm med elstart og kickstart. Boret op til 1100 ccm ifbm. renovering.

4 trins gearkasse med gearskift i højre side. DÉT ER OLD SCHOOL :D
Hestekræfter
Den er oplyst til omkring 60 HP, men om de alle sammen forsat er der vides ikke. Mon ikke et par heste er sluppet løs og løbet bort :)
Fælge
De originale forkromede trådfælge i hhv. 19" fortil og 18" bagpå.

Planer om at få dem pulverlakeret blank sorte. De er pt. ikke er super pæne tæt på, da kromen er begyndt at skalle af.
Dæk
100/90/19 foran

og

120/90/18 bagtil

Mrk. Barracuda og malet white wall.
Topfart
Den er oplyst til 180-200 km/t fra fabrikken ( det jo sportsmodellen, bob, bob), men det tør jeg simpelthen ikke, da alle skruerne så vil ryste ud, og maskinen formentlig springe i luften.

Den ligger dejlig stabilt på en 80-100 km/t.
Tuning
S&S Super E shorty kaburator og power wrap på forrørene.
Styling
Sort nummerplade må være styling #1 !!!

Malede white walls med white tyre paint (veteranimporten). Næste gang bliver sæt original WW dæk på nymalede fælge.

Power wrap på forrør.

Ironhead klistermærke på koblingssiden.

Gummibeskytter på forgaflen.

Styret er fra en HD fat bot, og man sidder SUPER med det.

Originalsædet stod DESVÆRRE ikke til at redde, så et nyt måtte til. Hjemmelavet beslag hertil lavet og malet.

Passagersæde kunne HELDIGVIS reddes, og er blevet polsteret om og nyt læder.

Baglygten udskiftet til ny original.

Ledningsarbejde. Ledningerne stak ud over det hele, så hvor der kunne skiftes ledninger, er det blevet + skjult efter bedste evne.

Den stod uden speedometer da jeg fik den, så fik lavet hjemmelavet speedo beslag og sat et fint lille speedo på. Jeg har nu kørt ca. 2000 km med den.

Old school håndtag på ny gasrulle.

Stort set alle skruer og bolte hele vejen rundt er skiftet + nye genvind hvor det trængte.

Hele cyklen malet i blank sort m. råhvid og speciel HD skrift på tanken. Igen med tanken på det gamle look.

Cylinderne malet med varmefast maling til 800 grader.

Af nye dele kan nævnes: batterikasse, generator, kobling (tak for hjælpen, du ved hvem du er), nye kabler hele vejen rundt + alle væsker skiftet (de trængte...).
Ekstraudstyr
Hjemmelavede hard bags sidetasker. Fandt et sæt gamle "no name" sidetasker på et loppemarked, og kunne godt lide formen og størrelsen på taskerne. Lædertasker er ikke mig og OEM taskerne koster DYRT!

Beslaget er skåret og svejset til + malet. Taskerne malet ens med cyklen og alle bolte/skruer i taskerne skiftet til rustfri stål skruer + ny gummi i bunden.

Benzinfilter til de værste maling-rester og utøj.

Dejlig høj original HD vindskærm, som passer til mine 195 cm. Hjemmelavet beslag.

Medbringende en lille værktøjskasse i den ene sidetaske med lidt strips, gaffatape, fastnøgler og tommeværktøj, så jeg lige kan humpe den hjem, ha ha!

Ellers kun lidt additiv i benzinen i ny og næ :)
Bemærkninger
Synet og godkendt som den står på billederne. Har veteranstatus.

Jeg købte cyklen i 2014 på sjælland (bor selv nær Aalborg), hvor den var i kosmetisk SUPER dårlig stand. Den var dog renoveret i motoren som eneste plus.

De sidste 2 år har jeg så gået cyklen igennem, som jeg har magtet.

Min plan var, at få cyklen til at fremstå så old school som mulig, dog uden at den var ombygget for meget eller helt ribbet. Det syntes jeg egentlig selv er lykkedes ret godt, og jeg er super glad for den.

Det er en motorcykel, som man nok ikke skal forvente står køreklar altid, men det er også derfor jeg købte den. Jeg elsker at skrue.

Det er ikke helt galt, hvis jeg siger, at der skrues ca. 60% af tiden og køres de sidste 40%, ha ha.

Den kører pt. på SAE 50 HD olie, hvilket jeg er udemærket tilfreds med.

Og JO, den pisser lige territorium af, når den har holdt og ventet på mig - RIGTIG god sæson alle sammen..
Kommentér på:
Harley Davidson Sportster, Ironhead
Annonce