Harley Davidson Sportster, Ironhead 1972
2.138 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
26 Kommentarer
Harley Davidson Sportster, Ironhead
Årgang:
1972
Motor:
1000 ccm med elstart og kickstart. Boret op til 1100 ccm ifbm. renovering.
4 trins gearkasse med gearskift i højre side. DÉT ER OLD SCHOOL :D
4 trins gearkasse med gearskift i højre side. DÉT ER OLD SCHOOL :D
Hestekræfter
Den er oplyst til omkring 60 HP, men om de alle sammen forsat er der vides ikke. Mon ikke et par heste er sluppet løs og løbet bort :)
Fælge
De originale forkromede trådfælge i hhv. 19" fortil og 18" bagpå.
Planer om at få dem pulverlakeret blank sorte. De er pt. ikke er super pæne tæt på, da kromen er begyndt at skalle af.
Planer om at få dem pulverlakeret blank sorte. De er pt. ikke er super pæne tæt på, da kromen er begyndt at skalle af.
Dæk
100/90/19 foran
og
120/90/18 bagtil
Mrk. Barracuda og malet white wall.
og
120/90/18 bagtil
Mrk. Barracuda og malet white wall.
Topfart
Den er oplyst til 180-200 km/t fra fabrikken ( det jo sportsmodellen, bob, bob), men det tør jeg simpelthen ikke, da alle skruerne så vil ryste ud, og maskinen formentlig springe i luften.
Den ligger dejlig stabilt på en 80-100 km/t.
Den ligger dejlig stabilt på en 80-100 km/t.
Tuning
S&S Super E shorty kaburator og power wrap på forrørene.
Styling
Sort nummerplade må være styling #1 !!!
Malede white walls med white tyre paint (veteranimporten). Næste gang bliver sæt original WW dæk på nymalede fælge.
Power wrap på forrør.
Ironhead klistermærke på koblingssiden.
Gummibeskytter på forgaflen.
Styret er fra en HD fat bot, og man sidder SUPER med det.
Originalsædet stod DESVÆRRE ikke til at redde, så et nyt måtte til. Hjemmelavet beslag hertil lavet og malet.
Passagersæde kunne HELDIGVIS reddes, og er blevet polsteret om og nyt læder.
Baglygten udskiftet til ny original.
Ledningsarbejde. Ledningerne stak ud over det hele, så hvor der kunne skiftes ledninger, er det blevet + skjult efter bedste evne.
Den stod uden speedometer da jeg fik den, så fik lavet hjemmelavet speedo beslag og sat et fint lille speedo på. Jeg har nu kørt ca. 2000 km med den.
Old school håndtag på ny gasrulle.
Stort set alle skruer og bolte hele vejen rundt er skiftet + nye genvind hvor det trængte.
Hele cyklen malet i blank sort m. råhvid og speciel HD skrift på tanken. Igen med tanken på det gamle look.
Cylinderne malet med varmefast maling til 800 grader.
Af nye dele kan nævnes: batterikasse, generator, kobling (tak for hjælpen, du ved hvem du er), nye kabler hele vejen rundt + alle væsker skiftet (de trængte...).
Malede white walls med white tyre paint (veteranimporten). Næste gang bliver sæt original WW dæk på nymalede fælge.
Power wrap på forrør.
Ironhead klistermærke på koblingssiden.
Gummibeskytter på forgaflen.
Styret er fra en HD fat bot, og man sidder SUPER med det.
Originalsædet stod DESVÆRRE ikke til at redde, så et nyt måtte til. Hjemmelavet beslag hertil lavet og malet.
Passagersæde kunne HELDIGVIS reddes, og er blevet polsteret om og nyt læder.
Baglygten udskiftet til ny original.
Ledningsarbejde. Ledningerne stak ud over det hele, så hvor der kunne skiftes ledninger, er det blevet + skjult efter bedste evne.
Den stod uden speedometer da jeg fik den, så fik lavet hjemmelavet speedo beslag og sat et fint lille speedo på. Jeg har nu kørt ca. 2000 km med den.
Old school håndtag på ny gasrulle.
Stort set alle skruer og bolte hele vejen rundt er skiftet + nye genvind hvor det trængte.
Hele cyklen malet i blank sort m. råhvid og speciel HD skrift på tanken. Igen med tanken på det gamle look.
Cylinderne malet med varmefast maling til 800 grader.
Af nye dele kan nævnes: batterikasse, generator, kobling (tak for hjælpen, du ved hvem du er), nye kabler hele vejen rundt + alle væsker skiftet (de trængte...).
Ekstraudstyr
Hjemmelavede hard bags sidetasker. Fandt et sæt gamle "no name" sidetasker på et loppemarked, og kunne godt lide formen og størrelsen på taskerne. Lædertasker er ikke mig og OEM taskerne koster DYRT!
Beslaget er skåret og svejset til + malet. Taskerne malet ens med cyklen og alle bolte/skruer i taskerne skiftet til rustfri stål skruer + ny gummi i bunden.
Benzinfilter til de værste maling-rester og utøj.
Dejlig høj original HD vindskærm, som passer til mine 195 cm. Hjemmelavet beslag.
Medbringende en lille værktøjskasse i den ene sidetaske med lidt strips, gaffatape, fastnøgler og tommeværktøj, så jeg lige kan humpe den hjem, ha ha!
Ellers kun lidt additiv i benzinen i ny og næ :)
Beslaget er skåret og svejset til + malet. Taskerne malet ens med cyklen og alle bolte/skruer i taskerne skiftet til rustfri stål skruer + ny gummi i bunden.
Benzinfilter til de værste maling-rester og utøj.
Dejlig høj original HD vindskærm, som passer til mine 195 cm. Hjemmelavet beslag.
Medbringende en lille værktøjskasse i den ene sidetaske med lidt strips, gaffatape, fastnøgler og tommeværktøj, så jeg lige kan humpe den hjem, ha ha!
Ellers kun lidt additiv i benzinen i ny og næ :)
Bemærkninger
Synet og godkendt som den står på billederne. Har veteranstatus.
Jeg købte cyklen i 2014 på sjælland (bor selv nær Aalborg), hvor den var i kosmetisk SUPER dårlig stand. Den var dog renoveret i motoren som eneste plus.
De sidste 2 år har jeg så gået cyklen igennem, som jeg har magtet.
Min plan var, at få cyklen til at fremstå så old school som mulig, dog uden at den var ombygget for meget eller helt ribbet. Det syntes jeg egentlig selv er lykkedes ret godt, og jeg er super glad for den.
Det er en motorcykel, som man nok ikke skal forvente står køreklar altid, men det er også derfor jeg købte den. Jeg elsker at skrue.
Det er ikke helt galt, hvis jeg siger, at der skrues ca. 60% af tiden og køres de sidste 40%, ha ha.
Den kører pt. på SAE 50 HD olie, hvilket jeg er udemærket tilfreds med.
Og JO, den pisser lige territorium af, når den har holdt og ventet på mig - RIGTIG god sæson alle sammen..
Jeg købte cyklen i 2014 på sjælland (bor selv nær Aalborg), hvor den var i kosmetisk SUPER dårlig stand. Den var dog renoveret i motoren som eneste plus.
De sidste 2 år har jeg så gået cyklen igennem, som jeg har magtet.
Min plan var, at få cyklen til at fremstå så old school som mulig, dog uden at den var ombygget for meget eller helt ribbet. Det syntes jeg egentlig selv er lykkedes ret godt, og jeg er super glad for den.
Det er en motorcykel, som man nok ikke skal forvente står køreklar altid, men det er også derfor jeg købte den. Jeg elsker at skrue.
Det er ikke helt galt, hvis jeg siger, at der skrues ca. 60% af tiden og køres de sidste 40%, ha ha.
Den kører pt. på SAE 50 HD olie, hvilket jeg er udemærket tilfreds med.
Og JO, den pisser lige territorium af, når den har holdt og ventet på mig - RIGTIG god sæson alle sammen..
Harley Davidson Sportster, Ironhead
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 493 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Der er jo sket meget siden.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Tro faktisk godt jeg ved hvad mærke det er.... ??
Nu må vi se - kan jo være de passe fint ind i dit svenske te-tema MC, hvis du forstår. B)??
apr 2016
Følger: 5 Følgere: 45 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 27
Det er et velgørenhedsevent, der støtter forskning i Prostatakræft. Du kan læse mere om det her: www.gentlemansride.com og du kan holde dig opdateret her: https://www.facebook.com/events/497899170416829/
Det kører over hele verden (mere end 40.000 deltagere) på samme dag - nemlig den 25. september 2016 - nu også i Aarhus for første gang i historien. Indtil videre er vi 68 deltagere - og ca. 100 der overvejer Se mere på Aros Classics & Cafe Racers facebookside
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Kender ikke til Gentlemens Ride i Århus. Hvor og hvornår ? Bor jo tæt på - Aalborg.
apr 2016
Følger: 5 Følgere: 45 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 27
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
Er SUPER glad for den
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Har desværre ikke flere x-høj, ellers var der givet sådan en.
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 477
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.467
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 1 Svar: 20
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 52
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 920
sep 2006
Følger: 20 Følgere: 7 Emner: 91 Svar: 1.894
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.173
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 52
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 3 Emner: 57 Svar: 642
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
mar 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 9
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 52