Yamaha xj 550 1983
861 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Kommentarer
Yamaha xj 550
Årgang:
1983
Motor:
1983
Motor:
( taget fra MCS )
Make Model
Yamaha XJ 550
Year
1981
Engine
Air cooled, four stroke, transverse four cylinder. DOHC, 2 valves per cylinder.
Capacity
528
Bore x Stroke 57 X 51.8 mm
Compression Ratio 9.5:1
Induction
4x 28mm Mikuni carbs,
Ignition / Starting
Battery powered inductive,
Max Power
37 KW 50 PS @ 9000 rpm
Max Torque
41.9 Nm 4,3 m-kg @ 7500 rpm
Transmission / Drive
6 Speed / chain
Front Suspension
Telescopic coil spring forks, 137mm wheel travel,
Rear Suspension
Swinging arm with dual dampers adjustable for preload 80mmwheel travel
Front Brakes
2x 267mm discs
Rear Brakes
182mm Drum
Front Tyre
3.25-19
Rear Tyre
110/ 90-16
Wet-Weight
205 kg
Fuel Capacity
15 Litres (3.6L)
Consumption average
55 mp/g
Standing ¼ Mile
13.4 sec / 98 mp/h
Top Speed
111 mp/h
Motor:
( taget fra MCS )
Make Model
Yamaha XJ 550
Year
1981
Engine
Air cooled, four stroke, transverse four cylinder. DOHC, 2 valves per cylinder.
Capacity
528
Bore x Stroke 57 X 51.8 mm
Compression Ratio 9.5:1
Induction
4x 28mm Mikuni carbs,
Ignition / Starting
Battery powered inductive,
Max Power
37 KW 50 PS @ 9000 rpm
Max Torque
41.9 Nm 4,3 m-kg @ 7500 rpm
Transmission / Drive
6 Speed / chain
Front Suspension
Telescopic coil spring forks, 137mm wheel travel,
Rear Suspension
Swinging arm with dual dampers adjustable for preload 80mmwheel travel
Front Brakes
2x 267mm discs
Rear Brakes
182mm Drum
Front Tyre
3.25-19
Rear Tyre
110/ 90-16
Wet-Weight
205 kg
Fuel Capacity
15 Litres (3.6L)
Consumption average
55 mp/g
Standing ¼ Mile
13.4 sec / 98 mp/h
Top Speed
111 mp/h
Hestekræfter
Fælge
Dæk
Topfart
Tuning
Styling
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Nå, nu sluttede sæsonen for mig, så nu får min evigt foranderlige Yamaha Xj 550 endnu en ombygningstur. Jeg kørte mange kilometer grusveje i Sverige i år. Og det var sgu sjovt på den lille maskine, men der skal klart laves en del om for at køre den på denne måde.
Så denne gang, går jeg meget mere Offroad. Her er lidt billeder af maskinens pt sørgelige tilstand, men vent og se. Det skal nok blive godt. Grundlinjerne er super, man sidder godt på sædet, og styret har en god bredde og højde.
Senere på året skal jeg have sat noget solid affjedring på.
Så denne gang, går jeg meget mere Offroad. Her er lidt billeder af maskinens pt sørgelige tilstand, men vent og se. Det skal nok blive godt. Grundlinjerne er super, man sidder godt på sædet, og styret har en god bredde og højde.
Senere på året skal jeg have sat noget solid affjedring på.
Yamaha xj 550
feb 2010
Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 4 Emner: 25 Svar: 768
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 36 Svar: 382
jun 2010
Følgere: 26 MC-er: 1
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hvis det er en opbygning som skal følges, er et fotoalbum vejen.
Og det er lidt synd hvis resultatet bliver rigtig godt. at vi ikke alle får chancen for at nyde det..
Er ikke blind, og mener det kun af et godt hjerte
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 17 MC-er: 4 Svar: 355
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 59
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Fatter det ikke !!
Afvist fordi jeg vil se det færdige projekt.
Go fornøjelse i værkstedet vinteren over
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 84
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 686
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659