BMW G 650GS Sertao 2013
1.575 visninger
|
Oprettet:
BMW G 650GS Sertao
Årgang:
2013
Motor:
Vandkølet 1-cylindret firetaktsmotor, fire ventiler, dobbelte overliggende knastaksler, tørsumpsmøring
Slagvolumen 100 mm x 83 mm
Kapacitet 652 cc
Kompressionsforhold 11.5 : 1
Blandingsregulering/motorstyring Elektronisk indsprøjtning / digital motorstyring (BMS-K)
Emissionskontrol 3-vejskatalysator med lukket kredsløb, emissionsstandard EU3
Slagvolumen 100 mm x 83 mm
Kapacitet 652 cc
Kompressionsforhold 11.5 : 1
Blandingsregulering/motorstyring Elektronisk indsprøjtning / digital motorstyring (BMS-K)
Emissionskontrol 3-vejskatalysator med lukket kredsløb, emissionsstandard EU3
Hestekræfter
Nominel ydelse 35 kW (48 hp) ved 6 500 omdr./min
Maks. drejningsmoment 60 Nm ved 5 000 omdr./min
Maks. drejningsmoment 60 Nm ved 5 000 omdr./min
Fælge
Fælg, for 1,60 x 21"
Fælg, bag 3,00 x 17"
Fælg, bag 3,00 x 17"
Dæk
Dæk, for 90/90 R21 54S
Dæk, bag 130/80 R17 65S
Dæk, bag 130/80 R17 65S
Topfart
Ca. 170 km/h
Forbrug ved 90 km/t: 31,3 km/liter
Forbrug ved 120 km/t: 23,3 km/liter
Blyfri superbenzin, min. oktan 91
Den går ca. 24 ved blandet kørsel.
Forbrug ved 90 km/t: 31,3 km/liter
Forbrug ved 120 km/t: 23,3 km/liter
Blyfri superbenzin, min. oktan 91
Den går ca. 24 ved blandet kørsel.
Tuning
Variabel. Øger topfart, ved en let for overbøjet stilling. ;-)
Styling
Ekstraudstyr
Variabel taske, venstre
Variabel taske, højre
Tanktaske, vandtæt
Høj vindskærm
Opvarmede håndtag og multi-omskifter
Motorbeskyttelsesbøjle
Motorbeskyttelsesskjold
Strømudtag 12V
Variabel taske, højre
Tanktaske, vandtæt
Høj vindskærm
Opvarmede håndtag og multi-omskifter
Motorbeskyttelsesbøjle
Motorbeskyttelsesskjold
Strømudtag 12V
Bemærkninger
Købte cyklen hos Xpedit i Ølgod sommeren 2013 og har som sådan været fint tilfreds med den.
Har kørt ca. 5.000 km. på den i hver sæson. Det er lidt synd for den, når den nu er bygget til også at køre på grus, men har brugt den til asfalt.
Da har nok været en lille drøm om at komme væk fra asfalten, da jeg stod og kikkede på den i butikken…..
I de 3 første sæsoner har den stået udenfor og kloset op uden for sæsonen, inden døres.
Da jeg satte den ind efter 3 sæson, så den lidt træls ud. (Det nævner du lige næste gang du er til services med den.) Så da jeg var ved Xpedit i 2016, lavede forhandleren og jeg en reklamation på
den over for BMW. Garantien var gået (Der er 2 år, samme som på en vaskemaskine!), det viste jeg godt, men mente ikke, at det kunne være rigtig at et ”kvalitets mærke”, skulle ruste sådan.
Efter mange lange mails, med forhandler som mellem led, blev BMW enig om at den havde stået
fugtigt eller også havde jeg ikke vasket den rigtig. Det var så her jeg blande FDM ind i det.
De tog mållinger af laktykkelsen og konkludere, at den rustede pga. en for tynd lak.
BMW var stadig enig med sig selv om at det var mig der ikke kunne finde ud af at passe på den.
Xpedit i Ølgod tog måling af laktykkelsen på de cykler de har i butikken.
Han kom frem til de samme mål som FDM, og hans cykler var jo ikke rusten.
(En R1200GS til 200.000 med en laktykkelse på 10 til 20 my på stellet!)
Havde jeg brugt den som vinter cykel, så havde jeg kikket på og sagt ”ok det kunne den ikke holde til”, men jeg har ikke kørt på den om vinteren, ja den har stået uden for de 3 første sommer.
Det burte den kunne holde til.
Jeg fandt en model magen til hos Frankies mc i Randers, det var det samme, den var fra 2013 og havde kørt 1300 km.
Så nu er jeg bl.a. her for at høre, om der er andre der har samme oplevelse med BMW?
Har kørt ca. 5.000 km. på den i hver sæson. Det er lidt synd for den, når den nu er bygget til også at køre på grus, men har brugt den til asfalt.
Da har nok været en lille drøm om at komme væk fra asfalten, da jeg stod og kikkede på den i butikken…..
I de 3 første sæsoner har den stået udenfor og kloset op uden for sæsonen, inden døres.
Da jeg satte den ind efter 3 sæson, så den lidt træls ud. (Det nævner du lige næste gang du er til services med den.) Så da jeg var ved Xpedit i 2016, lavede forhandleren og jeg en reklamation på
den over for BMW. Garantien var gået (Der er 2 år, samme som på en vaskemaskine!), det viste jeg godt, men mente ikke, at det kunne være rigtig at et ”kvalitets mærke”, skulle ruste sådan.
Efter mange lange mails, med forhandler som mellem led, blev BMW enig om at den havde stået
fugtigt eller også havde jeg ikke vasket den rigtig. Det var så her jeg blande FDM ind i det.
De tog mållinger af laktykkelsen og konkludere, at den rustede pga. en for tynd lak.
BMW var stadig enig med sig selv om at det var mig der ikke kunne finde ud af at passe på den.
Xpedit i Ølgod tog måling af laktykkelsen på de cykler de har i butikken.
Han kom frem til de samme mål som FDM, og hans cykler var jo ikke rusten.
(En R1200GS til 200.000 med en laktykkelse på 10 til 20 my på stellet!)
Havde jeg brugt den som vinter cykel, så havde jeg kikket på og sagt ”ok det kunne den ikke holde til”, men jeg har ikke kørt på den om vinteren, ja den har stået uden for de 3 første sommer.
Det burte den kunne holde til.
Jeg fandt en model magen til hos Frankies mc i Randers, det var det samme, den var fra 2013 og havde kørt 1300 km.
Så nu er jeg bl.a. her for at høre, om der er andre der har samme oplevelse med BMW?
BMW G 650GS Sertao
nov 2017
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 1
Min kommentar om at de har ret, var ment rent teoretisk. Den skulle ikke have været behandlet som en motorcykel, men som noget biligt Kinesisk.
>Jesper
Hvis det ikke havde været for den cykel i Randers og FDMs konklusion, så ville jeg stadig gå rundt og tro at det var mig der ikke kunne passe på mine ting.
Efter jeg viser FDM testen til Xpedit i Ølgod, laver han samme test. Hvor han måler samme tykkelse på den Sertao, de har som demo, også mellem 10 og 12 my.
Han måler også på de andre maskiner i butikken, hvor han fortæller mig at en R1200GS ham samme laktykkelse som min Sertao.
Det er til at blive lidt skør af det her, der er nogen der kan passe på deres cykler.
Der køre Sertaoer rundt, der ikke er rusten. Så en eller anden forskel må der jo være.
Havde jeg brugt den som vinter cykel, eller kørt op og ned af stranden på den,
så havde jeg kigget på den og sagt "OK, det kunne den ikke holde til."
Ja pas!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.530
Som skrevet før ser den slet ikke sådan ud. Kunne da være interessant at se hvad laktykkelsen er på min, evt for at fastslå at de har sænket kvaliteten.
sep 2014
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 26
nov 2017
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 1
Hvis jeg havde købt en kineser, så ville jeg passe den som du har gjort.
Min erfaring fra en MZ og en MuZ er at de kan holde til den måde jeg passede dem på. MuZ brugt som vinter cykel.
Har overtaget denne, som LocalRider har ejet.
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/76274-yamaha_dt_175
Som heller ikke kan ses, den har været brugt som vinter cykel.
sep 2014
Følger: 45 Følgere: 42 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 26
Mvh Martin
nov 2017
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 1
det gir ikke mening at spare der!?
En bil har omkring 130 my på.
Er er plads til grunder når de vælger 10 - 20 my på cyklen?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 84 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.844
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.530
Men velkommen alligevel
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 32
dec 2007
Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.240