{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ducati 907ie 1992

384 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

JesO
Mand | 58 år | Oprettet: 27. dec 2013


Ducati 907ie

Årgang:
1992
Motor:
V2 904cc 4-takts m/ overliggende tandrems drevne knastaksler, 2-ventilet desmodromisk styret.
Weber-Marelli elektronisk benzin indsprøjtning via 2 stk. 44mm spjældhuse.
6-trins gearkasse og kædetræk
Hestekræfter
90 hk v/ 8500 o/min
Fælge
For: 3,5x17, 3-egeret Brembo
Bag: 5,5x17, 3-egeret Brembo
Dæk
For: 120/70ZR17
Bag: 170/60ZR17

Der er nu monteret helt nye Pirelli Angel GT dæk.
Kan der sidde andet end Pirelli på en Ducati ??..
Topfart
Fabriksopgivelsen er 230 km/t
Tuning
Chippen i ECU-en er udskiftet med en optimerings chip fra svenske HEX Engineering, som er specialist i tuning og optimering af Ducati, der er med indsprøjtnings motorer.
Reelle ydelse og moment er ukendt, da den ikke har været på rullefelt.
Men motoren trækker/kører bedre, mere jævnt og roligere end med den originale chip.
Styling
Intet - Helt original...
Ekstraudstyr
Special syet komfortsæde og Øhlins justérbar bagdæmper.
Bemærkninger
Så blev jeg ejer af en Ducati 907ie. Denne klassiker er MEGET sjælden og bestemt ikke en motorcykel, som man ser hver dag. Og som også yderst sjældent kommer til salg.
Denne sortmetallic 907ie var jeg så heldig at få tilbudt som en del af en byttehandel. Og det kunne jeg ikke sige nej tak til.... :-)

Historie:
Disse superfine Ducati 907ie blev kun produceret i 1991 og 1992 i et samlet antal på verdensplan på 2303 stk. Heraf kun ca. 200 stk. i sortmetallic. Resten var lakeret i Ducati rød.
Langt hovedparten af disse 2303 stk. 907ie er solgt i USA.
Produktionen blev indstillet pga. de dårlige salgstal og i stedet blev Ducati Monster så udviklet og i stedet produceret på Borgo Panigale fabrikken.
De dårlige salgstal skyldes ikke denne specifikke Ducati model, som faktisk er en rigtigt fin, velkørende og velfungerende motorcykel, men fordi den er "sidste" aftapning af Ducati´s Paso modeller.
Paso modellerne blev introduceret i 1986 som 750 Paso og blev fulgt op af 906 Paso i 1988.
Begge modeller var fuldstændigt identiske, blot med forskellig motor. Begge modellerne led af elektriske problemer, dårlige køreegenskaber pga. en "underlig" størrelse 16" hjul/dæk, samt af utroligt dårligt kørende motorer, som blev fødet af en dobbelt Weber bil-karburator. Og denne karburator fungerede simpelthen så utroligt dårligt på en lille motorcykel motor..
Derfor fik Paso modellerne et så dårligt ry, at de var svære at sælge.
I et desperat forsøg på at genoprette sit renomé, lancerede Ducati i 1991 907ie modellen, hvor man monterede indsprøjtningsanlægget fra den legendariske 851 Superbike, samt 17" hjulene, bagsvingeren m/ affjedringen og Marzocchi M1R forgaflen, også fra 851 Superbike. Man undlod at videreføre Paso navnet og kaldte blot modellen 907ie, selv om dens udseende stort set er identisk med Paso modellerne.
Herved fik man en fantastisk og velkørende motorcykel, men det dårlige ry, som Paso-erne havde fået, blev desværre hængende ved 907-eren, hvorfor den fik en hurtig "død" pga. de fortsat manglende salgstal. Derfor blev den samlede produktion også kun de beskedne 2303 stk. på verdensplan over 2 år.


Kommentér på:
Ducati 907ie