Kawasaki Z750 2006

5.641 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kawasaki Z750

Årgang:
2006
Motor:
750 cccm Firecylindret rækkemotor.
Hestekræfter
110 hk.
Fælge
Ja det har den også.
Dæk
Metzeler Rennsport soft foran og medium bag.
Topfart
Har vist 255 på speedometret.
Tuning
DNA filter, PC3 og Micron Beta potte.
Styling
Org. Kawasaki sædeskal og org. tankpad.
Rizoma Fatbar, risers, barends og håndtag, alt i cool silver.
Ekstraudstyr
R&G cotton reels, Kawasaki mushrooms, Hel armerede slanger, Gilles rearsets, Hyperpro gaffelfjedre, Hyperpro racing bagdæmper.
Bemærkninger
Min femte mc. Har tidligere kørt cbr6, gsx6f, sv6½s og Aprilia Tuono.

Kawasaki`en er en meget underholdende motorcykel der kan det meste. Dens største fortrin må siges at være motoren, den trækker rent og kraftigt helt nede fra bunden og til toppen.
Og så lyder den helt fantastisk!
Hvis man kører lidt friskt til, kan det klart anbefales at opgradere affjedringen med nogle bedre komponenter. Bagdæmperen er nem at skifte og der findes et stort udvalg på markedet. Nogle vælger bare at skifte til en enhed fra en ZX6R, dette skulle efter sigende give en pæn forbedring.
Har man økonomisk mulighed for det; bør man skifte til en performance-enhed fra eks. Øhlins eller som i mit tilfælde; Hyperpro.
Forenden er straks sværere at gøre noget ved... Jeg har skiftet fjedrene til nogle progressive fra Hyperpro. Det har gjort gaflen anderledes, men ikke bedre :-(
Årsagen til dette, er at der er tale om en såkaldt "Damping-rod" forgaffel. Dette er den simpleste (og billigste) måde at kostruere en gaffel på. Skal der ske dramatiske forbedringer, skal gaflen eller mindst indmaden skiftes ud, således at man har sig en cartrigde gaffel. WP og Matris laver cartridge-kits til Z750, de koster mellem 3-4000,-.
På grund af den høje pris på kittene, er der efterhånden en del ejere her og i udlandet, der har valgt helt at skifte forgaffel. Man kan med fordel vælge en upside-down gaffel fra eks. en ZX636R eller en ZX10R. Sammen med et sæt broer fra en Z1000, skulle begge de gafler passe på den lille Kawa.
En bonus ved denne opgradering, er så at man slipper af med knallertbremserne og får sig et sæt lækre radial basser ;-)

Se iøvrigt www.zee750s.com
Kommentér på:
Kawasaki Z750
  •   1. aug 2007 Spejle
    Du mangler lige at skifte dine spejle. Har Rizoma Logic, men de kan ikke anbefales, du kan ikke se en skid i dem.


  •   13. maj 2007 Lækker Z-750'er! smiley
    Der nogle fine detaljer og lækre Rizoma stumper :)))

    En høj er sendt!

    God sommer

    MVH
    Jarno


  •   5. feb 2007 hej
    Hej Paw,

    Jeg kan ikke huske den eksakte pris for gaffelbroerne, men mener den øverste kostede 1500kr (uden riser osv. kun broen) og den nederste var den dyreste. Den var faktisk rigtig peberet! Tror vist at jeg gav 4000kr for den!! Men jeg ville ha den (alt passer over fra Z750, så det gør ombygningen noget nemmere) og havde søgt forgæves på eBay. Du skal højest sandsynlig også ha boret den nederste op for at kan bruge ZX10R gaflerne. Matthias H ved det vist, da han er ved at montere sådanne på hans Z1k.
    Kan se du har 06 modellen, så du skal sørge for at få den øverste gaffelbro fra den nyeste (05,06) Z1k, hvis du vælger at gøre det på den måde.

    Om du kan bruge Z750 forhjulet er bare et spørgsmål om at fuske ordentligt smiley Jeg var heldig med at Z750 akslen kunne sættes i fra den "forkerte" side på gixxer gaflerne, så jeg behøvede kun at lave den bøsning, som er i fotoalbumet. Ja, og så afstandsbøsninger til at centrere forhjulet, men der kan man bare bruge dem fra Z750'eren og slibe/dreje dem på mål (eller få nye drejet).

    Håber det var svar på dine spørgsmål. Ellers spørger du bare igen smiley

    - Henrik


  •   26. dec 2006 Rizoma

    Ser geil ud det Rizoma styr og håndtag!!


  •   26. nov 2006 Farve kode
    Ok tak for svar smiley jeg skal ha en plov og en bagskærm larkeret og det bliver ikke med en lakstift, jeg vil prøve at kontakte Kawasaki vedr maling ha ha det koster nok kun 1000+moms for en liter

    mvh
    Claus


  •   26. nov 2006 Det kan
    Jeg desværre ikke hjælpe dig med. Kawasaki vil ikke ud med farvekoder der kan bruges af autolakere... Har selv prøvet det, da jeg fik et ærgeligt stenslag i sommers. Jeg købte en original lakstift og fik et ok resultat. Jeg mener også Kawasaki sælger malingen...


  •   25. nov 2006 Farve kode
    Hej Paw kanon fin kawa du har, jeg har en magen til i samme farve men står lige og mangler en farve kode, måske du kan hjælpe mig.

    Mvh
    Claus


  •   15. aug 2006 Takker.
    Hej Henrik.

    Mange tak for dit svar smiley
    Jeg er lidt i vildrede over hvad jeg skal gøre (noget skal der gøres) lige nu...
    Jeg vender tilbage med flere (u)kvalificerede spørgsmål når jeg har sikret mig en passende gaffel.

    - Paw


  •   14. aug 2006 hiya
    Hej Paw,
    Jeg har forsøgt mig med en hjemmeside ( http://www.zukifreaks.dk), men navnet på siden og mine evner til at lave sådan en er ringe, hehe.

    Selvfølgelig vil jeg gerne fortælle, hvordan jeg har lavet det. Men jeg vil nu alligevel starte med at sige at det er nemmere med en forende fra en anden Kawasaki (ZX6R,ZX10R), da der skal bearbejdes i gaffelbro (Z1000) for at få andre mærker til at passe. De forskellige mc producenter bruger ikk samme ydre-bens diameter selvom det er fra samme producent.

    Jeg har brugt forgaflerne fra en Suzuki GSXR1000k5 og gaffelbro'er fra en Z1000 '05 (Er vigtigt man ikk vælger fra den første årgang pga imobilizer). Denne løsning er lidt dyr, men man får den fordel at alt passer, såsom tændingslås, kronrørsakslen og styr.
    For at kan bruge Z1000 broerne skal man ha bearbejdet i den nederste. Hul diamteren er på ø52, men skal bores op til ø54 for at Suzuki benene kan gå i. Der er nogen, der ikke er for vilde med at fjerne materiale i gaffelbroerne, men jeg har ikke haft problemer med styretøjet og der er også rigeligt materiale tilbage.
    Jeg har brugt den org. Z750 aksel og hjul. Når man bruger Z1000 broerne passer skiverne også i kalibrene.
    Så alt i alt er det sværeste at få lavet broen og 3 bøsninger, hvis man laver det på min måde.

    - Henrik

    PS.: Skriv bare løs, hvis der er mere du vil spørge om smiley


  •   16. jul 2006 ..
    Velkommen til en broder.

    Selv glad for min, sjov cykel til leg og spas.

    Ja, den ryster da lidt - Men de har osse været nævnt i alle test, det må man vel så bare leve med - Men egentlig ikke rigtig noget jeg tænker over!


  •   15. jul 2006 Tak for din kommentar
    Jeg har jo kun haft den i en måneds tid, men indtil videre er jeg da glad for den. Den lille bikini kåbe der sidder på virker rigtig godt. Jeg kan snildt køre 180 uden at være presset, men jeg kommer selvfølgelig også lige fra en Tuono smiley


Annonce