Ducati Monster 1000"S" 2006
1.790 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Kommentarer
Ducati Monster 1000"S"
Årgang:
2006
Motor:
1000cc luft & oliekølet to-cyl. V motor med desmodromiske ventiler, to tændrør pr. cylinder, og elektronisk benzin indsprøjtning.
6 gear, og tør kobling.
For ikke at leve med "on - Off" gasgivning, har jeg installeret et såkaldt "slow-action" gashåndtag, med lavere udveksling, således at en lille åbning af gassen, ikke som før, resulterer i voldsom fremdrift, især i bykørsel.
6 gear, og tør kobling.
For ikke at leve med "on - Off" gasgivning, har jeg installeret et såkaldt "slow-action" gashåndtag, med lavere udveksling, således at en lille åbning af gassen, ikke som før, resulterer i voldsom fremdrift, især i bykørsel.
Hestekræfter
Pt. 92 Hk.
Fælge
Originale støbte 3. egrede fælge, 17in. og 19in.
Dæk
Pirelli "Scorpion" med mønster
Topfart
Ca. 200 Kmt.
Cyklen accelererer som en "Raket", og trækker hårdt i alle gear.
Cyklen accelererer som en "Raket", og trækker hårdt i alle gear.
Tuning
"Remapping", nøje indstillinger af tænding, indsprøjtning og brændstofmængde i forhånd til belastning, temperatur og lufttryk.
"Arrow" performance potter.
"Arrow" performance potter.
Styling
Ingen styling som sådan, men visse "overflødige dele" afmonteret.
Cyklen vejer p.t. 172 Kg.
Cyklen vejer p.t. 172 Kg.
Ekstraudstyr
LED Blinklys, LED stoplys, Halogen lygte.
Bagagebærer...
Bagagebærer...
Bemærkninger
Da jeg er en høj og "stor" person (193cm. & 120Kg.) - har jeg ændret kraftigt på kørestillingen, bl.a. fordi megen af min kørsel foregår i Tyskland, Polen, Tjekiet, og Italen, altså forholdsvis lange stræk.
Nye sænkede alu.fodhvilere, styr "risere" & et uoriginalt styr som sidder noget højere, og er med tilbagetrukne håndtag.
I forbindelse med den lille styr-kåbe giver det en behagelig siddestilling, med forbavsende lidt vind "buffing"!
Cyklen skal bl.a. benyttes som en særpræget "rejse Enduro" med påsatte canvas tasker, og de noget grovere (højhastigheds dæk) tillader små udflugter på jord & grus
Nye sænkede alu.fodhvilere, styr "risere" & et uoriginalt styr som sidder noget højere, og er med tilbagetrukne håndtag.
I forbindelse med den lille styr-kåbe giver det en behagelig siddestilling, med forbavsende lidt vind "buffing"!
Cyklen skal bl.a. benyttes som en særpræget "rejse Enduro" med påsatte canvas tasker, og de noget grovere (højhastigheds dæk) tillader små udflugter på jord & grus
Ducati Monster 1000"S"
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Har du papir på hk remapping? Jeg har selv en 2005 model 1000s og er lidt nysgerrig omkring ydelsen? Min har en ukendt fortid i Italien, men har "popper" ikke ved påløb og trækker jævnt, så jeg formoder den er blevet justeret også.
Den står jo opgivet til 84hk, mens 1000S2R står til 95hk. Jeg har kørt begge maskiner og kan ikke mærke den store forskel, på trods af 1000S2R har katalysator og dermed i teorien mere restriktiv udstødning.
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 MC-er: 7 Emner: 55 Svar: 277
sep 2018
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 2
apr 2017
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 13
sep 2018
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 62
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 76
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.670
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 342
aug 2011
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 4
sep 2012
Følger: 145 Følgere: 20 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 82
jun 2019
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 36
mar 2008
Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 101
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 11