{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.966 visninger | Oprettet:

mc fra Tyskland - kan det betale sig? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at lede efter min første mc, (kan godt være det først bliver næste season) men hvilke extraudgifter kommer der ved at købe mc i tyskland ud over indregistreing.
Hvis der ikke er andre udgifter kan man nemlig spare ca 8000 på en bandit 650A 2007, og så kan den også få's i sort smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc fra Tyskland - kan det betale sig?
  • #1   22. jun 2007 Lytter lige med her.
    Har selv overvejet det samme, men kan se, at man skal passe på med afgifts vurderingerne..de kan komme...ret meget bag på én...


  • #2   22. jun 2007 Mener at have læst, at nye maskiner kan stort set ikke betale sig, da der kommer andre ting på end registeringsafgift.... Noget med 9% forhandlerfortjeneste som SKAT lægger på.... og så har man jo transporten, syn m.v. som udgift også....


  • #3   22. jun 2007 Apropos import...så er det da utroligt hvor mange MC'ere der er til salg u/afg.....???

  • #4   22. jun 2007 Hejsa.
    Jeg købte min i Tyskland og du skal være opmærksom på at der skal betales afgift på cyklen. Selve størrelsen på afgiften er afhængig af cyklens stand, og der er vist nok tre eller fire priser. Derudover skal den synes og du skal betale for danske plader, men det er ret overskueligt. Undersøg evt selv prosen ved at ringe til motorkontoret og forhør dig nærmere. Jeg vil dog sige så meget at i mit tilfælde kommer jeg til at tjene lidt hvis den skal sælges, men det er ligeså meget fordi at der ingen rust er på cyklen. Min mc kommer fra sydtyskland hvor der ikke bliver saltet og sandet så meget på vejene som i DK, og det kan ses på cyklen.
    Der er mange ting at være opmærksom på, men klø bare på. Jeg glæder mig til at høre hvad du beslutter dig for.
    Mvh KasperJ


  • #5   22. jun 2007 By the way: Har også hørt at det ikke kan betale sig at købe en helt ny cykel, men jeg har ikke undersøgt det. Min MC er fra 1983, og det er jo en helt anden sag smiley

  • Valdemar M
    Valdemar M Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   22. jun 2007 Hej Christoffer,
    Du skal regne med følgende:
    Rejseudgifter / hjemtransport ?
    Prøveplade 200,- (2 dage)
    Toldsyn 200,-
    Reg. syn 225,-
    Nr. plade 510,- (hvis jeg husker korrekt)
    Reg. afgift ? (tjek skat's hjemmeside)

    Desuden er jeg ret sikker på du skal tjekke reg. afgiften igen... mener der er specielle regler ang. moms når køretøjet ikke er brugt! Tror bestemt bedst det kan betale sig at importere en brugt cykel... Overvej evt. garanti problematikken!

    Derudover kan jeg kun anbefale UK hvid du er interesseret i en brugt cykel... de falder utrolig hurtigt i værdi derovre!

    Mvh.


  • #7   22. jun 2007 Problemet her er, at Christoffer er ude efter at importere en 2007 model, og den betragter SKAT som ny, selv om den skulle have kørt lidt....

    Der er helt andre regler for import af nye MC'er end for brugte....

    Selv om priserne fra Fabrikken skulle være ens i alle lande, så er der forskelle, og de modeller DK for tilbudt behøver ikke være de samme i DE... f.eks. m/u ABS, og her kan der måske være en fordel med parallel import... men der er ikke mange jeg har læst om, der har tjent på en import af nye... men gør det for at få noget specielt...


  • #8   22. jun 2007 tak for hjælp

    Den nye reg. afgift på mc'er er
    Nul procent af værdien indtil 8.300 kroner.
    105 procent af værdien mellem 8.300 og 23.300 kroner mod tidligere 15.200 kroner
    180 procent af værdien over 23.300 kroner.

    så det ser ud til at det kun er hvis der skal betales moms at det ikke kan betale sig. Prøver lige at se om jeg kan finde noget om det


  • #9   22. jun 2007 ØV

    det ser ud til at der skal betales moms hvis km-tælleren er under 6000km og det er den jo på en ny cykel :s


  • #10   22. jun 2007 Husk der kommer en forhandler afgift på ved import af ny MC.... det er ihvertfald hvad jeg har set omtalt tidligere...


  • #11   22. jun 2007 men kan det passe at bandit 650A ikke bliver importeret i Blå, Rødog sort, men kun i mørkeblå? Det er da for plat hvis det er tilfældet

  • #12   22. jun 2007 danske forhandlere altså.
    Eller er der mon mulighed for at få dem til at skaffe en i den "rigtige" farve?


  • #13   22. jun 2007 Man kan ikke regne med, at alle farver bliver importeret, og det er hellere ikke sikkert, at Importøren vil hente en speciel farve hjem....

    Tror det hænger lidt sammen med, at han SKAL aftage et vist antal og tror importøren ikke på, at de kan sælges, eller prisen er højere, så bliver de ikke hentet hjem...

    Det er derfor det nogle gange er nødvendigt og parallel importere f.eks. fra DE, hvis man har specielle ønsker til modellen man vil have...

    Du skal snakke med Importøren om modellerne, og der er det så Reinhart, du skal ringe til....



  • #14   22. jun 2007 Valdemar M : du skrev "Derudover kan jeg kun anbefale UK hvid du er interesseret i en brugt cykel... de falder utrolig hurtigt i værdi derovre!"

    Har du nogen gode sider man kan kigge efter mc der over fra, altså ud over ebay.co.uk?


  • Valdemar M
    Valdemar M Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #15   22. jun 2007 Prøv:
    www.autotrader.co.uk/bikes
    www.motorcyclenews.co.uk (har også privat annoncer)
    www.ad-mart.co.uk/motorcycles
    Ellers er der, som du selv nævner, ofte mulighed for at gøre en god handel via Ebay...
    Det eneste der kan være lidt problematisk er hjemtransporten!
    Hvis man er ude efter en velholdt gade maskine er det billigste nok at finde en med MOT & tax og køre den hjem via frankrig, belgien, holland & tyskland.
    Der findes selvsagt også shipping firmaer, men de billige (læs almindelige) firmaer vil helst ikke stå for mc'er med mindre de er pakket rigtig godt ind (trækasse eller tilsvarende). Ihvertfald dækker deres forsikring ikke ved skader ellers!
    Må indrømme jeg selv er så heldig at have en rigtig god ven i et shipping firma der har hjulpet mig...


  • #16   22. jun 2007 jeg har købt min af en tysk dansker og der skal ikke betales moms af en brugt mc som kommer fra et EU land, så hvis man fx finder en i norge så er der moms.
    fandt denne side som skriver lidt om priser og giver en ide om havd det kommer til at koste
    (link fjernet)
    ved ikke om det passer 100% men det kan da give en ide.
    god weekend


  • #17   22. jun 2007 Prøv www.skat.dk klik på "Borger" og dernæst på "Motorkøretøjer". Vil du videre, skal evt. popupkiller slåes fra. Der er ganske simpelt, og giver både overblik over nye, som brugte mc'er, og andre 4 hjulede fætre.

    Jakob


  • #18   22. jun 2007 Enig! Har også lige prøvet skat.dk og det giver et reelt billede af priser, afgfter osv

Kommentér på:
mc fra Tyskland - kan det betale sig?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce