{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.995 visninger | Oprettet:

Køb af motard, hvilken ktm {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg står pt og skal til at finde mig en ktm til gaden. Vil gerne ha noget som er relativt let at servicere,- olieskift betyder ikke så meget, men ventiler osv vil jeg helst ikke rode med 2 gange om ugen. Synes at det er temmelig svært at finde rundt i de mange modeller i forhold til små/store oliekredsløb, med og uden olie i stel, elstart, mulighed for undtagelsesvis at have en bagpå, vibrationer i forhold til en 660 osv. Har set på denne nedenstående, men det virker som et mix af 10 forskellige cykler hvilket ikke gør forvirringen mindre.

(link fjernet)

Prisen tænker jeg er lidt i overkanten hvis den i princippet er fra 1997, og af samme grund han jeg ikke læse mig til på Google at der skulle være olie i stel, selv om sælger skriver det. Kan heller ikke se at der er fodhvilere til passager, men hvis disse kan eftermonteres er det jo fint.
Hvad kan I komme med af anbefalinger?


Kommentarer på:  Køb af motard, hvilken ktm
  • #1   16. sep 2014 Det er sjovt som i er bange for de ventiler.. Jeg har haft en gammel havelåge af en Husqvarna i 7 år nu.. jeg har vel kontrolleret ventiler 4 gange, alle gange var justering ikke nødvendig..
    Olieskift ?? De fleste af jer som kører på disse motarder, piner dem jo ikke til det de er beregnet til alligevel..
    Jeg har tævet min gul og blå hver gang jeg kører, OK, den brænder en decilitter olie for hver tur, og eftersom der er 1.5 l. olie på.. JA så skifter det jo ligesom sig selv.
    Hvorfor er i så bange for alle de detaljer som alligevel ikke bliver et problem for 90% af dem som tøffer rundt ??

    Nå.. Men en ktm 525 exc, husaberg 650, Husqvarna 610. Så får du røvfuld for alle pengene.
    660'er hvis du ikke skal køre på baghjul 50% af tiden og hellere vil have smølffine bagpå. den er alligevel lidt tung at smide rundt med, selv om det da er fuldt muligt når man kender den.
    Er du helt gal i trynen, så køb en SXV, men de koster, og de er IKKE til at vinde over.


  • #2   16. sep 2014 Syntes nu nok jeg kan smide min 660'er rundt + køre på baghjul :)!..


  • #3   16. sep 2014 Skulle jeg købe en motard forfra blev det nok en 525'er .. Dog er jeg fint tilfreds med min 690 men for det dobbelte af hvad en 525 koster så kunne jeg nok nemt nøjes da..

  • #4   16. sep 2014 Jeg er nu godt tilfreds med min EXC 520... Selv om det " kun " er en 520...

  • #5   16. sep 2014 jeg har en 660 men ville satme gerne ha en SXV. Jeg fik dog min 660 til en rigtigt god pris så det sådan en

  • #6   17. sep 2014 Enig med PM, både på min forhåndværende KTM625 og min nuværende 660SMC kan man da godt tjekke ventilerne, men de står da altid som de skal.............men PM, der er ikke passagerfodhvilere på en 660SMC, så skal man bore i alubagstellet og det er måske ikke så smart, jeg ved ikke om man så svækker stellet.
    Jacob B, du skal lige finde ud af om du vil køre "rigtig" motardkørsel, for så skal du jo nok have en af de lette 105kg modeller, men hvis du kun skal køre "semi" motard så kan man more sig rigtig godt på de lidt tungere eks. en 660 SMC, som vejer 130kg


  • #7   17. sep 2014 Sådan en KTM 640 er jo meget fin, hvis man ikke har alt for travlt - sikkert fin til at køre i kirke på om søndagen smiley ... muhahahaaha

  • #8   17. sep 2014 Seriøst... 640 (og senere 690) ... Det er motardernes corolla GTI.. fint kvik uden for meget kant, og virker altid.. så sådan en kan du fint købe, men den der er satme for dyr!!!!

  • #10   19. sep 2014 hej. Der er kun en som du skal have ktm exc 525, har selv en og det virker bare. Ventil justering har jeg gjort hvert år og det var ikke nødvendigt!! Den køre fra alle selv de nye 690 som er tunnet med 68 hk på hjulet men min er også tunnet men det tror jeg ikke man rigtig mærker når vejen svinger måske lige ud men der tager 525 også de tunge 690:) De 690 er også for store og tunge til at kalde sig rigtige motard!! men hvis man ikke gider olie skift så er de vel fine nok;) 525 har også den super gode rfs motor som holder til alt bare men skifter det olie, men kik efter en som ikke har kørt ret meget offroad.

  • #11   19. sep 2014 Men 690'erne falder ikke fra hinanden................. smiley

  • #12   19. sep 2014 ha ha lars din .... ok min støtte fod knækkede i går efter 11 år på bagen

  • #13   19. sep 2014 Hør på Lars..

    Man skal aldrig undervurdere betydningen af rå brutal kraft i en let maskine, så vinder man både i svingene, på vej ud af svingene og mellem svingene smiley

    .. under supermotard skal helst, efter min mening, ligger under 2 kg/hk - og det er køreklar, fuldt tanket vægt smiley


Kommentér på:
Køb af motard, hvilken ktm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




x