{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC kort til 16 årige, kommer ikke med nuværende regering,
  • #1   29. maj 2014 Den regering skulle prøve at tage udenfor og se hvordan verden egentligt er skruet sammen en dag.

  • #3   29. maj 2014 Det kan jo ikke komme som nogen overraskelse.. Altid skal vi have sær-regler her i Danmark iforhold til resten af verden, og være overforsigtige med alt.

    Hvorfor ikke lave en digital folkeafstemning omkring det - så lad os se hvad befolkningen synes.


  • #4   29. maj 2014 Det her handler ikke om rationale


    De handler om rød mod blå.

    Stædige møgunger der vil have ret

    MØGUNGER derinde på borgen.

    Fingrene i ørerne og næverne i bordet mens de råber BASTA og tilføjer endnu et udråbstegn!!!!!!

    VI VIL HAVE RET smiley

    Nå men så er det måske efter et valg.
    Måske man skulle lobbye til "den anden halvdel" for at få dem til at gøre det til en mærkesag.. Der må da være en del stemmer at hente på den slags "liberalisme"


  • #5   29. maj 2014 hvad med at vi borgere fik lov til at stemme om det i stedet for de bare ser ned på alt... der burde kraftedme smides en bombe derinde.. vil ikke kalde det for demokrati længere. det eneste vi borgere bestemmer er hvem der skal bestemme over os...

  • #6   29. maj 2014 for det første hun kan ikke læse den tale hendes sekretær har skrevet... men jeg giver dem ret i at mc-kort ikke skal gives til unge mennesker under 18... jeg syntes det hele fungere fint som det er.... LAD DET VÆRE NU..!!!! Smid karen Hækkerup ad helvede til eller noget være....!

    Hun står også for Hundeloven, selvom hun i sin tid udtalte hun havde hundeskræk..!!!!!


  • #7   29. maj 2014 Hmmmmmmm Mikkel s hva dit problem ?? Selvfølgelig skal de have lov at køre mc som 16 årige dog kun på droslet maskiner.det går fint i USA sverige og andre lande så hvorfor ikke herhjemme ?? Vi burde også have A traktor som de har i Sverige . Bil som alle andre bare droslet til 80 kmt.

  • #8   29. maj 2014 Selvfølgelig skal folk under 18 have lov at køre 125cc mc


    Hvis en 17årig ikke kan styre en 15hk 125cc med et KØREKORT

    Hvad pokker får så en til at tro en 18årig kan styre 500 hk i en Dodge RAM med 7 passagerer i kabinen og et ton gods i en anhænger?


  • #9   29. maj 2014 Hvis en 17årig ikke kan styre en 15hk 125cc med et KØREKORT

    Hvad pokker får så en til at tro en 18årig kan styre 500 hk i en Dodge RAM med 7 passagerer i kabinen og et ton gods i en anhænger?

    du har helt ret mc atsi

    der må virkelig have sat nogle politikere med en ordenlig skævert på da de fandt på de regler der...


  • #10   29. maj 2014 Det må vi jo bare huske næste gang der skal stemmes. Sådan var det også sidste gang de røde var ved magten. Og det var der mange der havde glemt ved sidste valg. Tror det kunne være en fordel at unge må køre 15 hk mc, fra 16 år, forudsat de har kørekort. Og SKAT kunne også trænge til et eftersyn, mht. reg. afgift.

  • #11   29. maj 2014 Det handler ikke så meget om hvad folk kan styre, men at Danmark ikke vil rette sig efter EU på¨dette område, men når det gælder kanelsnegle og lakridspiper så står vi til højre ret, det helt ude i skoven at vi overhoved skal betalt skat til den forsamling tards.

  • #12   29. maj 2014 med den mentalitet mange unge har f.eks på svendborg erhversskole, ville jeg sku fraråde det !, især dem der i forvejen lige har fået kort til bil, de køre elendigt.. men det er ærligt for dem som godt kan finde ud af reglerne !, da de måske mister chancen nu her ... smiley

  • #13   29. maj 2014 Respekt til Kristian Pihl, dog.
    Det værste er at dem der argumentere imod, aldrig har en god argumentation, men siger bare direkte nej.
    Alle gode argumenter bliver bare skudt ned.


  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #14   29. maj 2014 Bare for sjov, hvad er de gode argumenter ?
    Ser kun, at vi kan slippe for de tunede knallerter, og 45'er.
    Men det skulle være et kørekort på højde, eller over, det vi andre har.


  • #15   29. maj 2014 + Ingen 30'er knallerter
    + Større interesse for motorcykler (efter de nye regler er interessen for MC blandt unge faldet)
    + Potentielt større salg af nye 125'ere = flere penge i statskassen
    + Flere unge som tager fuldt kørekort frem for knallertbevis = flere penge i statskassen + flere penge i omløb
    + MC-regler på ligefod med de fleste andre EU-lande
    + Potentiale for flere lovovertrædelser = bøder = flere penge i statskassen

    - Potentielt flere alvorlige ulykker

    Lige hvad jeg umiddelbart kan komme i tanke om, men ovenstående er påvirket af min egen holdning.


  • #16   30. maj 2014 ^^+og man ville få mange 2t væk og det er jo milijø rigtigt hvilket jo er så moderne at tænke på

  • #17   30. maj 2014 Vil lige gøre trådstarter opmærksom

    Martin


    På dette område søger vores politiker sortiment netop at UNDGÅ at forene sig med reglerne udstukket af EU.

    De har, som en hån mod EU, totalt overseende FOLKETS vilje, fordrejet EUs 3. Kørekortsdirektiv til uigenenkendelighed.

    Bare så det er helt på det rene smiley


  • #18   30. maj 2014 Jeg kunne tilføje mange punkter til fordelslisten

    Men man kan tænke sig til det hele, og jeg ved ikke hvor jeg skal begynde.

    Det er allerede en rigelig liste der står lidt herover IMO

    i rest my case
    Go forlænget weekend smiley


  • epoxy3000
    epoxy3000 Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #19   6. jun 2014 Jeg hørte i radioen, at man som 16 årig dansker kan tage kortet til 125ccm i Tyskland eller Sverige, og så bruge det her hjemme. Da det jo er et EU godkendt kørekort. Er der nogen der kan bekræfte dette?

  • #20   6. jun 2014 Hvis de har adresse i sverige eller tyskland kan de godt ja..


  • #21   6. jun 2014 19 ja adr i landet i 6mdr+ kan du godt

  • #22   6. jun 2014 Som KJJ92DK siger... så glem alt om den idé

Kommentér på:
MC kort til 16 årige, kommer ikke med nuværende regering,

Annonce