{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.283 visninger | Oprettet:

Løbet tør.. {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.
I sidste uge løb jeg tør for benzin på motorvejen, med "kun" 5 km til nærmeste tankstation..
Da det var varmt, var der mange på motorcykler på vejene og tænkte der ikke ville gå længe, før en stoppede, men jeg skulle tro noget andet....
10 motorcykler, 4 falcklastvogne og utallige personbiler kørte forbi mig, og nåede at gå 4,5 km, med mc, før en lastbil stoppede..
Efter denne episode, vil jeg i fremtiden stoppe, hvis jeg ser nogen trække med en motorcykel!:)
Hvad kan man lære af det? Husk at have en reservedunk med, for man er heldig hvis nogen stopper:)

Håber vi ses derude... Med benzin i tanken!

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbet tør..
  • #2   22. jul 2014 Man kan sgu altid stoppe og lige spørge indtil hvad der er sket:)

  • #3   22. jul 2014 Nødsporet er der vel af en grund? smiley

  • #4   22. jul 2014 Ja jeg ville holde ind - lovligt eller ej. Ku' være mig der stod der en dag jo.

    Hellere stoppe en gang for meget og høre - end køre forbi en der måske ku hjælpes nemt videre.


  • #5   22. jul 2014 Fik mig en smøg bag lufthavnen ved kystvejen forleden. Der stoppede to forskellige mc´er for at høre om alt var ok;)..

  • #6   22. jul 2014 Nødsporet er til at stoppe i for dem der er nødstedte, og for den professionelle hjælp der tilkaldes i den forbindelse. Alle andre der stopper for at hjælpe risikerer faktisk bøde for det, og det gør trådstarter også i dette tilfælde, idet det at køre tør ikke er et uforskyldt nødstop, men blot ren og skær sløseri!!!

  • #8   22. jul 2014 MAN STOPPER (bøde eller ikke bøde)
    hvordan ville vi selv ha det med at skubbe knallerten 5 km i den varme ?????
    ja jeg spør bare
    mvh


  • #9   22. jul 2014 Jeg prøvede også på en tur med kæresten langs strandvejen at få motorstop.

    Trods jeg tydeligt lå og kiggede / rodede med motoren var der ingen af de forbikørende mc'ere ( og det var en del ) der stoppede.

    Jeg ku ikke lade være med at tænke at det såkaldte sammenhold mellem mc'ister nok er lidt overvurderet smiley :)

    PS: jeg fik gang i dyret og vi kom sikkert hjem igen.


  • #10   22. jul 2014 Enig med jan L
    Man kan næsten ikke være andet bekendt lige at stoppe og tilbyde en hjælpende hånd, for man skal da være noget skør i skallen, hvis ikke man kan se at noget er galt, når man trækker en mc i nødsporet på motorvejen...

    Får man en bøde i den situation for at hjælpe, har man tilgengældt også mødt den mest umenneskelige betjent på jorden...


  • #12   22. jul 2014 Jeg ville overhovedet ikke være gået til nærmeste tank, jeg ville bare have ringet til min Autohjælpforsikring og de ville være kommet inden en time og have fyldt benzin på og det havde kun kostet benzinens pris. Jeg har brugt det to gange pga punkteringer, den ene gang var det dog Adac Strassendienst, da det var i Tyskland, men begge gange kom hjælpen hurtig. Jeg kan slet ikke forestille mig at køre mc uden denne forsikring. Hvis nu jeg var kommet forbi og var stoppet, hvordan skulle jeg så have hjulpet dig, jeg har ingen reservedunk med? Du kunne være kommet bagpå til nærmeste tank, men så skulle du være gået 5 km tilbage. Jeg kunne selvfølgelig også have skubbet dig, men så skulle jeg være gået tilbage, ialt 10 km.

  • #13   22. jul 2014 til alle jer hellige, Andreas har TYDELIG vis IKKE vejhjælp. denne tråd handler om sammenhold og ikke om I har vejhjælp eller ikke (jeg har selv).
    Finn du kan jo køre Andreas til tanken, OG TILBAGE, Andreas vil jo nok betale dig for den sjat du har brugt på transporten, hvis det er det det handler om.
    Mogens hvis du stopper i nødsporet, så foresætter du vel ikke din kørsel i samme.
    Dette handler om at ville vi ikke selv være taknemmelig for at få hjælp hvis det var os der stod i samme situation
    mvh


  • #14   22. jul 2014 jeg ka få hedeslag bare at tænke tanken på at skubbe 250+kg iført læder dress
    5km.


  • #15   22. jul 2014 #13

    110% ENIG. Troede ikke der var så mange egoistiske røvhuller (for at sige det lige ud) der kører MC.

    Jeg nægter at tro på at nogen har tænkt i bøde størrelser og lignende - da de grinende susede forbi. Tror så heller ikke at nogen dansk betjent ville drømme om at udstede bøder i det tilfælde.

    Man sku måske "opfinde" en lille diskret "sticker" for dem som uanset forholdene stopper op for i det mindste at HØRE om man kan hjælpe. Jeg gør ALTID, og har da mere end en gang oplevet at "gutten" bare lige strakte ben - men hellere det end alternativet smiley

    Synes det er en rystende holdning - at folk mener "fjolset" selv er ude om det...!!


  • #16   22. jul 2014 http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/18030-en_historie_om_sammenhold_

    Jeg stopper altid, og har stadig nøglestumpen som en reminder om det motorcykelfolk har tilfælles


  • #17   22. jul 2014 Vink næste gang så stopper jeg.. smiley
    Med det mener jeg.

    Tror vi skal være bedre til at signalere at vi gerne vil ha hjælp.


  • #18   22. jul 2014 Jeg løb tør på min CBR på vej til syn med den.. Der var også en venlig mc'ist som stoppede og tilbød mig et lift til nærmeste tank og tilbage igen.. Det var virkelig god service.! Klart noget jeg vil gøre en anden gang også.. Man skal altid huske det kan være en selv næste gang, og der ville man påskønne hjælpen.!!

  • #19   22. jul 2014 #15 til 18 pyh hvor er det dejligt at se, at det ikke kun handler om MIG MIG MIG
    måske der sku opfindes et (internationalt) tegn for HJÆLP, så der ikke er nogen tvivl om man bare hilser eller ikke
    mvh


  • #21   22. jul 2014 Lav en App smiley den skal bare hedde "HJÆLP!" smiley så tagger man lige hvor man holder og hvad der er galt, så kan folk lige slå et smut forbi hvis de alligevel er ude og trille smiley

  • #22   22. jul 2014 #20 jeg prøvede også bare tidligere i mit indlæg at forklare hvorfor alle folk ikke bare stopper på motorvejen, at mange mener man skal stoppe at hjælpe alligevel er fint nok, men jeg fatter ikke hvorfor nogen der er vokse nok til at have kørekort skriver i et så barnligt sprog som tilfældet er ved nogen i denne tråd.

  • #23   22. jul 2014 Det er sgu da også ufatteligt - desværre er du ikke den eneste, der har prøvet det.


    Dette er jo selvfølgelig en ringe trøst!


  • #24   22. jul 2014 Medmindre jeg har noget vigtig jeg skal når holder jeg også selv ind og spørger om de har brug for hjælp, 90% af gangene var det dog fordi mc'isten ikke kan finde vej og skal orientere sig smiley og om man kan hjælpe eller ej er sådan set under ordnet. Men at man viser man vil gøre et forsøg er allerede der, mere end guld værd!

    desuden nægter jeg at tro at der findes nogle politimænd der vil uddele bøder for at være behjælpelig, overfor en medtrafikkant i nød.


  • #25   22. jul 2014 #19 Det Tegn findes allerede det hedder vift med armene smiley

  • #26   22. jul 2014 Til jer der ikke mener Politiet ikke vil skrive bøder ud fordi man stopper og hjælper en nødstedt trafikant, der må jeg bare sige i tager fejl. Færdselsloven blev ændret i sommeren 2013, således man ikke engang selv må skifte hjul eller reparere på sit eget køretøj før Politiet er kontaktet. Politiet beslutter så om det er forsvarligt at lave rep. på stedet, eller køretøjet skal fjernes med hjælp fra Falck eller andet lignende firma. Så jo de skriver bøder ud, og lovændringen kom fordi alt for mange kom alvorligt til skade i forbindelse med forskellige ophold i nødsporet.

  • #27   22. jul 2014 Leo, vi kører også for stærkt.... Det er helt fint hvis du vælger ikke at stoppe, vi andre kan så vælge at løbe risikoen.

    Jeg stopper sku gerne... uanset om det er Mc eller Biler.


  • #28   22. jul 2014 Dennis jeg har ikke skrevet jeg ikke vil stoppe, så lad vær at kloge dig på jeg vil gøre, jeg har blot påvist en mulig grund til nogen måske ikke stopper, samt forklaret at politiet ser strengt på de der stopper, eller på dem der reparerer uden først at kontakte politiet.

  • #29   22. jul 2014 Jeg kloger mig skam bestemt heller ikke på hvad du gør, men siger bare at det er OK hvis man vælger ikke at stoppe hvis man risikere en bøde for det...
    Men at jeg dog villig til at løbe risikoen, men jeg er også sådan en der prøver på at redde verden hver dag, ved at aflevere mad til hjemløse osv smiley

    No hard feeeeelings der.....


  • #30   22. jul 2014 Tak for jeres tilbagemeldninger smiley håber vi ser på vejene!:)

  • #31   22. jul 2014 Det store problem er IKKE lovgivningen - den er bare en undskyldning!!! Problemet er af holdningsmæssig karakter-det er i dag OK at tænke i denne rækkefølge:

    Mig, Mig Selv, Min pengepung og min I-Phone

    Jeg kan ærgre mig ad H... til over det, man kan jo bare kalde mig en sur gammel mand, men vi er altså i gang med at miste noget - ikke bare som MC-ister, men også som mennesker!


  • #32   22. jul 2014 #31

    HELT enig Knud - selvfølgelig er lovgivningen (som jeg meget gerne vil se beviser på nogen DK betjent ville håndhæve i det her tilfælde) - er undskyldnng.

    Folk tænker nærmere - Ha ha så ka' du købe noget ordentligt at køre på - og jeg gider sgu ikke bruge tid på den nar (selv om man faktisk havde tid).

    Nu er det godt nok på motorvejen denne gang - men de samme individer kører jo forbi den samme MC - på landevejen.

    Ang. den med at finde på en signal - den var da egentlig meget god.

    Personligt - hvis jeg selv lige strækker ben - og nogen ser ud til at ville holde ind - så giver jeg lige tommel op - så de kan se at alt er ok - og de bare kan suse videre. Holder de så ind alligevel - nå ja så kan man jo altid få en sludder smiley

    Så for nylig et tegn på facebook - vedr. uheld / fart kontrol = hvis en modkørende MC klapper ovenpå sin hjelm - så "foregår" en af ovenstående ting.

    Kan være den er gammel - men jeg har ikke set den før. Jeg "plejede" at vise det med flad hånd i ned af gående retning - eller ved at kippe med det lange. Det med hjelmen er bedre og nemmere at "tolke" tror jeg...


  • #33   22. jul 2014 det er sku for dårligt. her køre vi rundt og hilser på hinanden , og har man så brug for en hånd, er den der ikke.. SKU FOR DÅRLIGT.. mvh hc

  • #34   22. jul 2014 #31 hvis du har kørekort har du lært at man selv er forpligtiget til at sætte sig i de ændringer der kommer i færdselsloven, så det må du have glemt hvis du savner beviser på denne lovgivning. Men prøv at se i færdselsloven, eller bare google ophold i nødspor på motorvej.

  • #35   22. jul 2014 LEO:

    Et er lov, et andet er LIV -herunder anstændighed og selvrespekt. Den første man ser i spejlet om morgenen resten af livet er EN SELV.


  • KFS-3400
    KFS-3400 Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 66
    #36   22. jul 2014 For et par måneder siden løb jeg tør på motortrafikvejen, med 8-10 km til en tankstation. Jeg ringede efter en kammerat som kom med benzin, men jeg nåede at vente i 1,5 time da hans bil ikke ville starte.

    I mellemtiden stoppede 3 mc'er og 4 biler for at spørge om jeg skulle bruge hjælp. Den ene stoppede endda både da han kørte ud og hjem, blot for at være helt sikker.

    Så jeg kan bestemt ikke nikke genkende til trådstarters oplevelse af sammenholdet


  • #37   22. jul 2014 Der var du godt nok heldig kennet smiley Det kan jo også være folk ikke kunne se sådan en lille motorcykel.. smiley

  • #38   22. jul 2014 Søgte på 'bøde for at hjælpe medtrafikanter i nødsporet' og dette kom frem uhmmm

    http://nordjyske.dk/nyheder/koerestol-stoppet-paa-motorvej/91001792-44af-4b11-8e3c-7d35b337c767/4/1513

    desuden, ikke et eneste link om nogen der rent faktisk har fået en bøde for det smiley


  • #39   22. jul 2014 Jeg finder faktisk at mange stopper - ikke sådan at jeg står der tit, men det er sket.

    Til gengæld stoppr jeg selv hvis det overhovedet er gørligt - og det er det oftest, og her får jeg at vide at flere - både biler og MC er stoppet, har tilbudt hjælp eller udlån af telefoner. Som oftest er det blot en MC-ist, der holder pause eller fotostop!


  • #41   22. jul 2014 500kr i bøde plus et klip er kortet er taksten for at stoppe i nødsporet, med mindre selvfølgelig ens køretøj er gået i stykker

  • #42   22. jul 2014 Jaja undskyldninger er der jo nok af. Jeg tror nu nok jeg de fleste tilfælde ville kunne snakke mig ud af bøde/klip i denne situamsjask!!!!

  • #43   22. jul 2014 Muligt Knud, men jeg tror stadig at de trafikanter der ikke stopper måske kan forklares med at følger færdselsloven, og ikke som dig vil satse på de kan snakke sig fra et klip

  • #45   22. jul 2014 #38

    Rasmus S

    Den er sgu helt fin:-)

    Så skal jeg bare have en selvkørende kørestol i fødselsdagsgave - den kan stå i garagen ved siden af MC-erne - for du får ikke en af dem!


  • #46   22. jul 2014 Mogens, den med 2.000kr og et klip, er det ikke hvis man kører inde i nødsporet

  • #47   22. jul 2014 Leo K:

    Du er efter min opfattelse nødt til at nærlæse #31. Vi taler om trafikanter der i andre sammenhænge SKIDER på færdselslov. Færdselslovens ord - også fra dig - tjener i dette tilfælde kun som undskyldning. Sorry, men det er nu en gang sådan jeg opfatter disse indlæg!


  • #49   22. jul 2014 ad # 44

    Det kan jeg nu heller ikke i alle tilfælde:-), men i et som dette, kan jeg slet ikke forestille mig at det skulle være svært:-)


  • #50   22. jul 2014 Mogens, ok du var skarpere end mig

    Knud, skal vi ikke bare konstaterre at du mener folk SKAL bryde loven for at hjælpe andre, og jeg mener det er helt ok hvis nogen vælger at overholde lovgivningen frem for at hjælpe nogen der jo ikke er i fare. det er jo ikke førstehjælp vi snakker om


  • #51   22. jul 2014 Leo K:

    Er det her vi holder, er det OK for mig. Jeg sidder blot og undrer mig - det almindelige blandt MC-ister er: "Jeg kører sgu så stærkt som det passer mig", "hvis gul vest bliver lov, så betaler jeg sgu bøden", hvisk jeg ikke må køre med larmepotter, så må de jo kalde mig til syn - jeg kan jo skifte igen bagefter" --tror du selv, at dette handler om lov????


  • #52   22. jul 2014 Knud du ved lige så godt som jeg at de fleste MCister i ny og næ betaler en bøde, men når der er klip indblandet så tænker vi os lidt mere om, det gør jeg ihvertfald, og jeg tror ikke jeg er den eneste.

  • #53   22. jul 2014 Dvs at du heller ikke kører mere end x% for stærkt????

  • #54   22. jul 2014 Fuldstændigt korrekt, jeg er nemlig afhængig af mit kørekort i forbindelse med mit arbejde, så det er jeg nødt til at passe på

  • #55   22. jul 2014 OK, Jeg er også afhængig af mit kørekort, men jeg må da køre med to klip - har endnu aldrig fået et, så det tager jeg nu med sindsro. Skal jeg score et klip ved at være hjælpsom, så scorer jeg det jo, men hold kæft hvor jeg vil larme i dette lands retssale:-)

  • #56   22. jul 2014 Fint nok Knud, hvis du vinder en sag på dette engang så sig endelig til, så bliver jeg måske mere modig smiley

  • #57   22. jul 2014 #34

    Leo - nu kan jeg ikke lige tyde om det er Knud eller mig du hentyder til - ang. at man skal sætte sig ind i nye regler. Get real - tror du selv på at de fleste gør det - jeg gør i hvert fald ikke (med alt) - og lige den her regel - den kommer jeg aldrig til at overholde - klip eller ej.

    Jeg sagde intet om at din påstand ikke var korrekt - jeg vil bare gerne se beviser på BARE EN MC'ist der har fået en bøde i den beskrevne situation.

    Ganske som Knud - vil jeg også til enhver tid påstå at den kan jeg snakke mig fra. Skulle der endelig stoppe en betjent - så holder man selvfølgelig den pæne tone. Siger ikke man skal være slesk - men taler man pænt og forklarer scenariet - så er jeg pænt sikker på at betjenten siger ok - og lader bødeblokken være i lommen - muligvis med en løftet pegefinger smiley



  • #58   22. jul 2014 Puha, sikke en drømme verden, jeg nåede at trække 16 kilometer i samme vejr som vi har haft i dag, med UTALLIGE mc'er og billister kørende forbi mig, uden så meget som et vink.
    Jeg havde en smadret kæde, og ingen at ringe hjælp til.

    Først da jeg kun manglede 2km hjem, stoppede en venlig billist, der dårligt kunne dansk, men havde set mig trække 2 timer tidligere på hovedvejen, og hjalp med trække mig resten af vejen hjem.


    Turen tog mig fra klokken 12 til klokken 18, da baghjulet sad i klemme, og jeg måtte skubbe ekstra for at komme frem. Adskillige tomme trailere der skulle samme vej kørte også forbi.
    Men ak. Sket er sket, og jeg er bedre forberet på at hjælpe mig selv nu. smiley


  • #59   22. jul 2014 VT1100, helt ok, og lad os bare sige du ikke vil overholde den regel, det har jeg faktisk ingen intentioner om at blande mig i, men jeg vil overholde den, og det er så mit valg, det er der så heller ikke andre der blander sig i.

  • #60   23. jul 2014 Leo, sikke da en gang mund diare om loven. Den er lige til at stikke op i r#ven, man stopper sku for at hjælpe andre cykler lige meget hvad. Dette er min holdning og den må politiet leve med.

    Mvh..


  • #61   23. jul 2014 #59.

    Jeg har ingen problemer - what so ever - med at du vil overholde den regel - dig om det.

    (min lille djævel på skulderen "håber" så du selv der står der en dag - og alle bare suser forbi. Ja ja - du har vejhjælp - men det er så langt fra altid den holder med den time dine betingelser sikkert siger - og så kan du jo se hvor fedt du synes det er alle er regel-ryttere).


    Kan så for resten godt grine lidt af at du tilsyneladende bekræfter Knud's "påstand" om at du "kun" kører X % for stærkt - for så får du ingen klip. Det må være den der med at moral er godt men dobbelt moral er ............. - for du vil vel ikke prøve at bilde nogen ind at overskridelse af hastighed er mindre farligt - end at man lige holder ind ved en havereret MC...!!




  • #62   23. jul 2014 Morten du kan stikke hvad du vil op i røven det behøver du skam ikke informere mig om først

  • #63   23. jul 2014 VT1100, dejligt du har fået noget at grine af, så har mit indlæg da ikke været helt forgæves

  • #65   23. jul 2014 Jeg så også en harley i vej kanten som i lignede han var i nød. der holdte jeg også ind til siden, han var dog bare ved at SMS'e smiley

  • #66   23. jul 2014 ALLE mc´r (på nær 1) bør huske på i fremtiden at hvis vi stopper for at hjælpe et medmenneske, først at spørge hvad han hedder, for hvis han hedder Leo så kør videre
    "mvh"


  • #67   23. jul 2014 kort sagt, Leo du er et røvhul.
    #scootergalleri-attitude


  • #68   23. jul 2014 Hvor hører du så hjemme

  • #69   23. jul 2014 jeg glemte at skrive den forrige var til dig Elias, og mange tak for de pæne ord.

  • #70   23. jul 2014 Hvis det er scootergalleri attitude, så har jeg det fin med det:-)

    Leo K: jeg kalder dine holdninger direkte hykleriske - hårde ord, men det er nu en gang min opfattelse - bruge lovgivning som kollektiv undskyldning for dårlig opførsel .. AkAk


  • #71   23. jul 2014 kun 1 ting TAK KNUD

  • #72   23. jul 2014 Knud jeg har forstået at der kun er din mening der tæller, men jeg holder nu fast i min egen alligevel, og hvis det er hyklerisk så lever jeg fint med det

  • #73   23. jul 2014 Hold du bare fast, men tag konsekvensen. Det gør vi andre.

  • #74   23. jul 2014 det er NÆSTEN sjovt at du Leo mener at Knud er alene med sin mening, når stort alle er enige med ham,
    prøv at tjekke hvor mange "synes om" du har fået i forhold til ham,
    der hvor jeg kommer fra lærte jeg- ha en holdning, men respekter at alle ikke er enige med dig.
    Nu melder jeg mig af denne tråd, da jeg er af den mening at der er sku nok ikke er noget der kan rokke ved din egoistiske holdning alligevel


  • #75   23. jul 2014 Jan L jeg syntes det er flot du kan komme med de kommentarer du gør her, du er jo åbenbart selv som en del andre hoppet med på andres holdninger om mig, uden overhovedet at læse hvad jeg skriver.
    Du kan ikke et sted undervejs i tråden se jeg ikke mener man skal hjælpe andre, jeg har hele vejen igennem bare prøvet at skrive, at grunden til nogen måske vælger ikke at hjælpe nødstedte på motorvej, kunne være grundet de skærpede færdsels regler på området, incl. mig selv. Og hvis man har en mening om det, så kan man blive kaldt alt muligt, så Jan istedet for at hoppe af tråden, så fortæl mig hvad det er jeg har skrevet der gør mig til en så skidt fyr, du må ogsågerne være med Knud


  • #77   23. jul 2014 Leo K: du har ret i at du aldrig har sagt at du ikke vil hjælpe, men du kan ikke skrive dig ud af at MC-ister skulle bruge lovgivning som dårlig undskyldning for ikke at hjælpe andre i knibe!

    Det er den påstand jeg harcellerer over, lad nu være med at dreje væk fra emnet!!!!!


  • #79   23. jul 2014 Hans Henrik: Det havde jeg såmænd nok også - eller til min flinke nabo med traileren.

    Nu er det sådan at to gamle røvhuller som dig og mig snildt kan gøre det, men det er dels ikke alle forundt, og dels handler det her om, hvorvidt man skal spørge, om man kan hjælpe eller ej:-)


  • #80   23. jul 2014 Mogens: hvis du lægger mærke til det, er der INGEN, der angriber dine synspunkter. De er meget klare og meget forståelige.

  • #82   23. jul 2014 Knud jeg tror det er dig der omskriver emnet, jeg har ikke skrevet at MCister ikke vil hjælpe pga. lovgivningen, jeg har har skrevet at jeg tror nogen MCister måske ikke hjælper grundet lovgivningen. De 2 ting er der en væsentlig forskel på. så hold dig til sandheden inden du kalder mig hyklerisk.

  • #83   23. jul 2014 DET ER SÅ NOK FORSKELLEN PÅ OS TO!

  • #84   23. jul 2014 LEO K:

    #83 var egentlig til Hans Henrik, men du må da gerne læse den også:-)


  • #85   23. jul 2014 #84 fint nok Knud, men jeg vil egentlig hellere have et svar mit indlæg nr. 82

  • #86   23. jul 2014 jan L, kommer der et svar på indlæg nr.75, det vil være på sin plads

  • #87   23. jul 2014 OK Leo: her er indlæggene, så bestemmer du selv om noget skal uddybes:

    #6 her kalder du det uovligt sløseri at standse i nødspor! Den der stopper for at hjælpe ved jo ikke om hans medtrafikant har fået et ILDEBEDINFENDE!!

    #20 her lægger Mogens grunden, og Du går efter min opfattelse BANANAS herefter,.

    I # 26 er du rigtigt godt på vej, og fra #34 går det vildt løs!

    Derefter er der klare opfattelser i # 43 og # 52, og ind imellem har du på alle mulige måder forsøgt at sige at MC-ister ikke hjælper hinanden, på grund af en LOV!!!!

    ET godt råd: Stop nu før andre end jeg begynder at at pille din argumentation i stykker


  • #89   23. jul 2014 Ja det må du nok sige !! smiley Jeg ville bare fortælle historien, men synes det har taget en helt anden drejning. smiley God sommer til alle sammen smiley

  • #90   23. jul 2014 Tja Andreas:

    Mod dumhed kæmper selv Guderne forgæves - jeg går nu!


  • #92   23. jul 2014 For mit vedkommende - er det mest den med at "det er forbudt - man får klip og bøøøøde" - som får mit pis i kog. Man kan vel godt bruge sin sunde fornuft - lovligt eller ej.

    Kan være jeg bare er af den gamle skole - hvor man lærte 2 ting = man hilser på hinanden - og man stopper for at høre om man kan hjælpe. Der er i hvert fald ikke nogen der får MIG til at ændre på det - og det ved jeg da heldigvis at mange andre også "lever efter".

    Det er forbudt ja - men come on guys i kører MC. Bild mig ikke ind at DET er det "værste" i kunne finde på i trafikken - for så skal MC vist byttes til en Aygo smiley


  • #94   23. jul 2014 knud, tak for svar, et svar som dog både skuffer og overasker mig, idet jeg faktisk troede, at når du fik læst igennem hvad jeg mener og rent faktisk også har skrevet i mine indlæg, så ville du være klar til at se indholdet, og sige ok der lod jeg mig nok rive med af andre. Det gjorde du ikke, fair nok, men nu kan ja da i det mindste så placere dig i den gruppe hvor også Jan L som er blevet væk, og Elias G som tilsyneladende ikke har læst et eneste af mine indlæg er, nemlig i den gruppe af hårde mænd, der tror at bare man kæfter nok op så er vi rigtige mænd, men i har helt misforstået det, forskellen på rigtige mænd og tøser er, at rigtige mænd erkender når de er gået for langt, har taget fejl og kan sige vi beklager.
    det kan i 3 så ikke, så i må hygge jer tøser.
    mvh.Leo


  • #95   24. jul 2014 Leo K: NU forløber jeg mig!!!


    Hvis nu jeg siger "SKOVL" så går du ud og graver - OK???


  • #97   24. jul 2014 JR, hvis jeg en dag holder i vejkanten fordi jeg har problemer, så er det vejhjælpen jeg venter på og ikke dig, men tak for tilbuddet

  • #98   24. jul 2014 Selvfølgelig Knud, det du siger er jo lov, så selvfølgelig graver jeg

  • #100   24. jul 2014 JR, Fint du sætter mit navn på netop den med uhøvisk tale, men hvis det betyder du lægger skylden for at svine hinanden i denne tråd på mig, så er jeg bange det er dig der ikke har læst og absolut ikke forstået noget som helst, så start med at kigge indad

  • #102   24. jul 2014 JR, Helt ok, den misforstod jeg så, jeg beklager

  • #104   24. jul 2014 JR, jeg kan ikke være mere enig

  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #105   24. jul 2014 Har selv oplevet det på en landevej. Jeg trak motorcyklen ca. 1,5-2 km på en cykelsti langs en landevej i Ishøj for 2 måneder siden. Ikke én stoppede op eller spurgte om jeg havde brug for hjælp, til trods for at rigtig mange kørte forbi.

  • #106   24. jul 2014 jeg tjekker altid, hvis en på mc, holder i vejsiden .

    Og
    en lille histiorie fra det virkelige liv.
    for et par år siden havde jeg lånt en kammis HD,en softtail på ca 300 plus kg.

    og den holdte så op med at lade under turen,og til sidste gik den i stå, da batteriet var fladt,

    en frisk gut på mc stopper,og tilbyder mig at køre til mig til min kammi,som bodet ca 3km derfra, dette syntes jeg var pænt af ham, men takket pænt nej, da jeg ikke kunne låse min vens mc imens,vi var væk.

    fame om han ikke siger at jeg bare kan hoppe op på HDen,og han så vil skuppe mig de ca 3 km hjem til min kammi.

    (hans fod på HDen fodhviler )

    som sagt så gjort,

    jeg skylder ham stadig en kold øl.

    men det er sgu en frisk biker, sådan at skuppe mig og mc. ca 400- 500kg i 3 km.

    så igen, en stor tak til ham for hans hjælp .



    mvh


  • #107   24. jul 2014 That's the biker spirit right there

  • #108   24. jul 2014 Sikkkerhedsmæssigt, kan man stille en masse spørgsmål, men sådan en historie er sgu da værd at samle på Busa:-)

  • #109   24. jul 2014 som jeg skrev i #74 JEG MELDER MIG UD AF DENNE TRÅD !!!!!!!!!!!!
    dog er jeg glad for busa´s solstråle historie
    MVH


  • Hans-Werner R
    Hans-Werner R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #110   24. jul 2014 Man kan også holde ind og tappe lidt af sin egen tank i en improviseret beholder flaske eller dåse.


  • #111   24. jul 2014 ALLE andre steder end på en motorvej ville jeg glædeligt stoppe og hjælpe og gøre hvad jeg kunne for at hjælpe vedkommende! Også skubbe en der havde brug for det.
    Jeg har dog allerede et klip i kørekortet og jeg pga. min alder på 20 år, ville hvis jeg fik et klip til, miste mit kørekort. Sorry guys, det er ikke det værd at miste mit kørekort pga. du står i vejkanten på motorvejen. stoppede så sent som i går og spurgte en gut om han ville have hjælp..


  • #112   25. jul 2014 Frederik H, rigtig fornuftig holdning at have,, jeg kan helt og aldeles følge din tankegang

  • #113   25. jul 2014 Kom jeg forbi i bil eller MC så holdt jeg sandsynligvis ind, alt afhængig af situationen. Men i størstedelen af tilfældene ville jeg nok og så lige spørge om der var noget galt. Og havde jeg trailer med, kunne vi for min skyld godt smide cyklen op i den, men så blev det sandsynligivs med en liggende cykel.

  • #114   25. jul 2014 Har to gange fået hjælp pga. benzin mangle og har 2 gange hjulpet andre.

    Den ene gang var en mc i Harzen som skulle låne en skruetrækker til at sætte vægtklodsen i enden af styret på igen, viste ikke at det kunne drille så meget at miste en vægtklods.

    Så indtil videre står den uafgjort hos mig og jeg vil til en hver tid stoppe og spørge om der er noget jeg kan hjælpe med.


  • #115   28. jul 2014 I det midste hængte den ikke i bremserne smiley

    Men enig, siden manden trækker sin mc er det vel en bagatel alle kan hjælpe med smiley


Kommentér på:
Løbet tør..

Annonce