{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Kæde for kort - æv {{forumTopicSubject}}

Har monteret kædekit i pis-regnvejr i dag. Og så er kæden for kort, selv om MC Butikken sagde, at den passede.

Selv med strammeren presset HEEEELT i bund fik jeg kun kæden på med største mas og besvær, og nu sidder den helt stram med kun 1/2-1 cm slack i bunden.

Det var sikkert dum at sætte den på, men hey....

Hvor meget kan man forvente, at kæden giver sig? Og efter hvor mange km? Jeg er sgutte meget for at køre med så stram kæde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde for kort - æv
  • #1   16. maj 2009 den giver sig lidt i starten .... 1 - 1,5 cm er for lidt men kan den give sig turde jeg køre med den
    den strækker sig lige lidt i starten



  • #2   16. maj 2009 UrbanViking etc

    hvor hurtigt giver den sig, vil du tro? Den kan som sagt kun give sig mellem en halv og en hel cm på undersiden nu --> den er spændt rimeligt meget....


  • #3   16. maj 2009 Hvis du er i tvivl så lad være. Hellere en lidt løs kæde end en der er for stram. En for stram kæde kan ødelægge tandhjul, div. lejer mm.

    Køb en ordenlig længde istedet.

    Mener jeg..


  • #4   16. maj 2009 Har jo ikke meget lyst til at smide en helt ny kæde væk. Man kan vel godt bare sætte et nyt led i og altså køre med to nitteled istedet for et?

  • #5   16. maj 2009 Dr. Bombe. Joeh, jeg har ændret gearingen en kende. Jeg har jo sat den nye kæde på og nittet den sammen, så dér sidder den sgu.

    Gør det noget med ny gearing? Altså med kædelængde som blir sværere eller noget? MC Butikken sendte automatisk en anden kædelængde med, da gearingen blev ændret, og så mente jeg jo, at alt var i den skønneste orden.

    Æv hvor surt, når nu man lige ville spare nogle penge ved at gøre det selv (og så ku man også få gjort rent samtidig). Fanme æv hvis jeg skal ud og købe en helt ny kæde til en tusse mere...


  • #6   16. maj 2009 ja hvis man gearer om skal der jo længere kæde til(saføli alt efter hvordan man gearer om), det har butikken måske så glemt at sende med. og du har måske fået org længde. at du så har nittet den sammen og sat den på alligevel, er måske nok for egen regning desværre. men det er da et forsøg værd

  • #7   16. maj 2009 Peter T,

    Det ER ny kædelængde, som er blevet sendt med. Længden blev justeret i forbindelse med ændring af gearing, og derfor mente jeg jo, at alt var i orden.

    Hm. Måske kunne man ændre størrelse på fortandhjul - altså ta en tand af. Og så ændre tilbage når/hvis kæden strækker sig.


  • #8   17. maj 2009 Hej Dan
    Jo det med tandhjulet er godt nok ellers jeg får nogle did 530 guld led tilovers når jeg får skiftet kæde hvis du vil have dem skal du bare sige til.
    Du kan jo nok ikke bytte den nu.

    Har du graret op i forhold til hvad den var før ?



  • #9   17. maj 2009 Mikael N

    Tusind tak for tilbud, men der er beklageligvis tale om en 520VM-kæde og ikke en 530. Nu har jeg pillet den af. Så må jeg lige se i morgen, hvad der er af muligheder - om jeg skal have en helt ny kæde eller om jeg skal ha flere led på (hvilket jeg er en kende urolig ved - skidtet skal jo gerne holde og enhver kæde er jo ikke stærkere end det svageste led).


  • #10   17. maj 2009 om der er èn eller to nittede led byder intet , det svageste led kan være hvilket som helst af de 118 led

    smiley


  • #11   18. maj 2009 Well nu har fundet en løsning. Forelagt problemet tilbød MC Butikken straks og uden beregning at fremsende nogle ekstra led samt to nitteled, så den fremsendte kæde får den korrekte længde.

    Dermed slipper jeg for bøvl og for at købe en ny kæde og skidt.

    Så hermed min cadeau til MC Butikken. Det kalder jeg god service og min anbefaling er hermed givet videre. Det er sgu folk, man kan regne med.

    smiley


Kommentér på:
Kæde for kort - æv

Annonce