{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.305 visninger | Oprettet:

Køb af VFR {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Står med en kammerat og skal ud og se på en VFR 750 fra 1990 med proarm...

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen viden om der er noget specielt man skal kigge efter på denne model og om der er nogen faldgruppe.

jeg tænkte blot om der var en eller anden fejl de har eller om de bare kører som en drøm...

Gerne hurtigt svar..

/Hudle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af VFR
  • #1   21. feb 2006 Køb en ZX10 i steden for, det er en noget mere robust mc, og kan en del mere, hov jeg har jo en til salg, køb den isteden for.

    T


  • #2   21. feb 2006 Laderelæet er en lille smutter indimellem på modellen , men det har sikkert været skiftet da modellen har et par år på bagen , helt sikkert et godt køb !
    PS tjek baghjulslejet det kan have slør ...
    har selv været en lykkelig ejer med 120000 km på sådan en all.rounder og kan helt sikkert varmt anbefales.


  • #3   21. feb 2006 KRISTIAN: Hvordan tjekker du lige baghjulslejet... Er det bare at rykke baghjulet fra side til side...

    THOMAS: Jeg vil slet ikke høre på dig.. du har jo bare lige købt en ny motorcykel bare fordi du kan.. Du har sgu gjort det godt.. Den er sgu fed efter du har sat lidt dele på den.. Kører den så også godt....

    Maskinen har kørt omkring 50 kilo og kommer fra Schweiz---


  • #4   21. feb 2006 KØB

  • #5   21. feb 2006 Den køre fint, er din ven ikke int i min ZX10??? jeg skal jo ligsom bare af med den, så en eller anden skal jo have den.

    T


  • #6   21. feb 2006 At en ZX10 er mere robust end en VFR er vist noget vrøvl.... Hvis jeg ikke husker helt galt, så havde kawasaki lidt problemer med smøring til 3. cylinder, noget med et olierør der ikke var stort nok. Størst var problemet på GPZ1000Rx. I DK var det ikke så udbredt da vi ikke fik modeller fra første produktion, så det er kun gråimport af de tidligste modeller man skal passe på.

    Mht VFR750, så er der ikke meget der kan gå galt, hvis motoren lyder sund, så er den det også. Husk den har tandhjulsdrev til knastakslerne hvilket giver en fed lyd.
    Derudover er det lejet til enkelarmsvingeren som godt kan blive belastet, så det skal man holde øje med.
    Forrør og mellempotte har det også med ret nemt at forgå, så se det efter.
    Har den stået udenfor i en stor del af sit liv, kan platinerne i benzinpumpen også være lidt irret, men ikke noget stort problem.
    En VFR750F er som regel altid et sikkert køb.

    /
    Jesper


  • #7   21. feb 2006 Op på centerbenet og ellers tjekke det ligesom du ville gøre på din bil altså begge hænder på hjulet og skiftevis presse mhv. højre og venstre hånd sløret vil meget tydeligt kunne mærkes eller endda ses .... hvor meget har den kørt ?

  • #8   21. feb 2006 THOMAS: Nej tak.. han er for lille til at køre på den.. hihi.. han har siddet på min og har problemer med at nå.. armene er for korte.. så ingen arme ingen kager.....

    KRISTIAN R: det står længere oppe.. ca. 50000 km.

    JESPER: Det er jo bare at se efter rust og så er det det..

    Der står på www.vfr.dk, at der sidder et system på nogle af modellerne, som giver frisk luft til udstødning, men er det ikke ligemeget om det sidder der.. det gør jo ikke den store forskel..

    forresten en afgift på omkring 30 kilo er vel ikke ved siden af??


  • #9   21. feb 2006 Ingen ko på isen med de kilometer den kører nemt det dobbelte uden mislyde min kører iøvrigt stadig og motoren har endnu ikke været åbnet ! så jo den er meget solid 132000 km står tælleren på nu pt... og der render mange på endnu smiley

  • #10   21. feb 2006 Jeg skal lige høre for at være nysgerrrig... hvad skal sådan en koste uden afgift når den er i pæn stand og ikke fejler noget ud over at den måske skal have nye bremseklodser ...

    Ellers er den fin stand og kører perfekt som sælger siger ..


  • #11   21. feb 2006 PS Modellerne med luft omløb til udstødningen er kun US modeller og deres strengere miljøkrav
    mht. afgift 30 kg er ikke helt ved siden af så vidt vides men tryk ind på www.toldogskat.dk der kan du selv undersøge hvad prisen ca. ender på


  • #12   21. feb 2006 jeg har undersøgt SKAT.. hehe--

    Jeg mener ikke det er ved siden af.. på www.vfr.dk står der, at schweizerne og US har det der uftsystem... Jeger sikker på det er en schweizisk, idet jeg har kopi af registreringsattesten og der er halvt rødt felt fra 8500 -11000 Rpm....

    Det indikere at den er derfra... eller er jeg helt skæv på den..


  • #13   21. feb 2006 Hvad forlanger sælger ? i omegnen af 30 - 35 kg ville være en udmærket handel de handles vel til omkring 65 - 70000 på gaden det fik jeg for min trods km.tallet

  • #14   21. feb 2006 ja det er jo det... det er jo den "nye" model af dem.. Den er sgu fed er den... Han vil have 18 kilo...
    Der er pillet klistermærker af sidekåben og jeg har fået at vide det kan ses, men med en polering er det væk.. mon tro at det kan give lidt ved told og skat til fremvisning..... Ja det er jo det.. de er jo ikke billige når de går over i den nye model... det der med en arm og den fede bagfælg.. uha.. kan du huske hvad målene er for baghjulet.. er det noget med 160-60-17 eller sådan noget..


  • #15   21. feb 2006 nej nej den kører med 170/60R17 bag og 180 kan sagtens gå på smiley 18 kg det da rigtigt god pris

  • #16   21. feb 2006 ja er det ikke.. og måske der kan presses lidt.. jeg er jo jyde... hmm så må jeg hellere komme afsted så vi kan få købt til min kammi.. den skal jo også lige synes og der skal betales afgift.. SKAT behøver jo ikke at få prisen at vide...

  • #17   21. feb 2006 5,5 tommer bagfælg...180 passer godt.
    Prisen lyder ok.
    Lade ensretter har tendens til at ryge ved 50.000km.
    Ny koster ca. 1000 kr.
    Men kig på www.vfr.dk, der er en købs-guide...


  • #18   21. feb 2006 Prisen rager dem en høstblomst smiley heldigvis i nogle tilfælde held med købet og cyklen og skriv hvis i har flere spørgsmål

  • #19   21. feb 2006 jeps.. jeg har været købsguide igennem.... Så det er bare ud på markedet og presse dem i pris..

    Henrik K: Jeg kan vel ikke umiddelbart se om ladeensretteren virker eller hvordan???


  • #20   21. feb 2006 Ensretteren er det eneste rigtig problem på en VFR.. og du ved først hvornår den er gal, når den står af.. men det er en rimlig billig del at skifte..

    tjek os baghjuls lejet.. men med 50.000km burde det ik være færdigt endnu..

    det med luften er et PAIR system, som er lov krav på dem i USA og Schweiz.. men gør ik rigtig nogen forskel.. jeg har selv haft en RC36'er med det på..

    18kk lyder som en fin pris hvis den ellers er i fin stand?

    lige en ting til.. lad være med at hælde fuldsyntetisk olie på den, det bryder koblingen sig ikke om!

    Ronni


  • #21   21. feb 2006 RONNIE: Mange tak.. nu er det også mig der kommer til at lave det beskidte på den.. så den får noget semisyntetisk på.. og tak for rådet ;-D



  • #22   21. feb 2006 Hej Hudle

    det første jeg ville se på var om der sidder et originalt oliefilter på - hvis ikke så gå igen !

    ved ikke helt hvorfor men alle de motorproblemer vi har hørt om havde alle uoriginalt filter på.

    ensrettern kan i checke ved at måle på batteriet mens motoren køre - så skal der være ca. 14,5 V ( læs selv MEGET mere på vores forum www.vfr.dk )
    efter de data du opgiver er der tale om en rc 36 -1
    alså den første model af rc 36 - check efter via stel nummeret
    når du vil prøve at presse prisen så kig på alle sliddelene, skiver, klodser, kæde, luftfilter, m.m.

    iøvrigt er en fuld servicebog en god ting

    held og lykke med købet

    Peter
    www.vfr.dk


  • #23   21. feb 2006 jeg har haft en vfr rc24 årg.86 japansk mod.
    en vfr er typisk en maskine som folk bruger meget alsidigt, både til/ arb, banedage i ny og næ, lange ferieture. Og altsammen klarer den i fin stil uden at kny.
    holdbarhedsmæssigt, ensretteren går sikkert en dag, og skal skiftes til en håndbygget hos en gut på frederiksberg(vist nok schnabel-søg på vfr.dk koster ca. 1000kr), derudover skal man blot overholde alm. service, Så burde den ALDRIG(+300.000km) give motor problemer.
    se efter om sliddelene er nye, ellers brug det ved forhandlingerne. ( skiver, klodser, kæde/tandhjul, alm. service - olie, tændrør, ventiler, luftfilter, oliefilter, olieskift i forgaffel).
    vfr.dk er en rigtig god vfr side, fantastisk behjælpelige medlemmer, og et super forum.
    bo - ex. vfr + ex vfr.dk medlem


Kommentér på:
Køb af VFR

Annonce