2.305 visninger
|
Oprettet:
Køb af VFR {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Står med en kammerat og skal ud og se på en VFR 750 fra 1990 med proarm...
Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen viden om der er noget specielt man skal kigge efter på denne model og om der er nogen faldgruppe.
jeg tænkte blot om der var en eller anden fejl de har eller om de bare kører som en drøm...
Gerne hurtigt svar..
/Hudle
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.805
T
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
PS tjek baghjulslejet det kan have slør ...
har selv været en lykkelig ejer med 120000 km på sådan en all.rounder og kan helt sikkert varmt anbefales.
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
THOMAS: Jeg vil slet ikke høre på dig.. du har jo bare lige købt en ny motorcykel bare fordi du kan.. Du har sgu gjort det godt.. Den er sgu fed efter du har sat lidt dele på den.. Kører den så også godt....
Maskinen har kørt omkring 50 kilo og kommer fra Schweiz---
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 51
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.805
T
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 240 Svar: 20.525
Mht VFR750, så er der ikke meget der kan gå galt, hvis motoren lyder sund, så er den det også. Husk den har tandhjulsdrev til knastakslerne hvilket giver en fed lyd.
Derudover er det lejet til enkelarmsvingeren som godt kan blive belastet, så det skal man holde øje med.
Forrør og mellempotte har det også med ret nemt at forgå, så se det efter.
Har den stået udenfor i en stor del af sit liv, kan platinerne i benzinpumpen også være lidt irret, men ikke noget stort problem.
En VFR750F er som regel altid et sikkert køb.
/
Jesper
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
KRISTIAN R: det står længere oppe.. ca. 50000 km.
JESPER: Det er jo bare at se efter rust og så er det det..
Der står på www.vfr.dk, at der sidder et system på nogle af modellerne, som giver frisk luft til udstødning, men er det ikke ligemeget om det sidder der.. det gør jo ikke den store forskel..
forresten en afgift på omkring 30 kilo er vel ikke ved siden af??
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
Ellers er den fin stand og kører perfekt som sælger siger ..
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
mht. afgift 30 kg er ikke helt ved siden af så vidt vides men tryk ind på www.toldogskat.dk der kan du selv undersøge hvad prisen ca. ender på
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
Jeg mener ikke det er ved siden af.. på www.vfr.dk står der, at schweizerne og US har det der uftsystem... Jeger sikker på det er en schweizisk, idet jeg har kopi af registreringsattesten og der er halvt rødt felt fra 8500 -11000 Rpm....
Det indikere at den er derfra... eller er jeg helt skæv på den..
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
Der er pillet klistermærker af sidekåben og jeg har fået at vide det kan ses, men med en polering er det væk.. mon tro at det kan give lidt ved told og skat til fremvisning..... Ja det er jo det.. de er jo ikke billige når de går over i den nye model... det der med en arm og den fede bagfælg.. uha.. kan du huske hvad målene er for baghjulet.. er det noget med 160-60-17 eller sådan noget..
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 49 MC-er: 16 Annoncer: 2 Emner: 57 Svar: 640
Prisen lyder ok.
Lade ensretter har tendens til at ryge ved 50.000km.
Ny koster ca. 1000 kr.
Men kig på www.vfr.dk, der er en købs-guide...
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
Henrik K: Jeg kan vel ikke umiddelbart se om ladeensretteren virker eller hvordan???
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 676
tjek os baghjuls lejet.. men med 50.000km burde det ik være færdigt endnu..
det med luften er et PAIR system, som er lov krav på dem i USA og Schweiz.. men gør ik rigtig nogen forskel.. jeg har selv haft en RC36'er med det på..
18kk lyder som en fin pris hvis den ellers er i fin stand?
lige en ting til.. lad være med at hælde fuldsyntetisk olie på den, det bryder koblingen sig ikke om!
Ronni
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 49 Svar: 183
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 214
det første jeg ville se på var om der sidder et originalt oliefilter på - hvis ikke så gå igen !
ved ikke helt hvorfor men alle de motorproblemer vi har hørt om havde alle uoriginalt filter på.
ensrettern kan i checke ved at måle på batteriet mens motoren køre - så skal der være ca. 14,5 V ( læs selv MEGET mere på vores forum www.vfr.dk )
efter de data du opgiver er der tale om en rc 36 -1
alså den første model af rc 36 - check efter via stel nummeret
når du vil prøve at presse prisen så kig på alle sliddelene, skiver, klodser, kæde, luftfilter, m.m.
iøvrigt er en fuld servicebog en god ting
held og lykke med købet
Peter
www.vfr.dk
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 173
en vfr er typisk en maskine som folk bruger meget alsidigt, både til/ arb, banedage i ny og næ, lange ferieture. Og altsammen klarer den i fin stil uden at kny.
holdbarhedsmæssigt, ensretteren går sikkert en dag, og skal skiftes til en håndbygget hos en gut på frederiksberg(vist nok schnabel-søg på vfr.dk koster ca. 1000kr), derudover skal man blot overholde alm. service, Så burde den ALDRIG(+300.000km) give motor problemer.
se efter om sliddelene er nye, ellers brug det ved forhandlingerne. ( skiver, klodser, kæde/tandhjul, alm. service - olie, tændrør, ventiler, luftfilter, oliefilter, olieskift i forgaffel).
vfr.dk er en rigtig god vfr side, fantastisk behjælpelige medlemmer, og et super forum.
bo - ex. vfr + ex vfr.dk medlem
Køb af VFR