{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.926 visninger | Oprettet:

Køb af Honda VFR 750 RC36 {{forumTopicSubject}}

hej Derude bag skærmene.

Så har sommeren indfanget min sjæl og solgt mig til en Honda VFR RC36 fra 1991.

Har i nogle fif til hvad jeg skal være opmærksom på ved cyklen, både før, under og efter købet,,,

Kort sagt, vil gerne suge lidt på jeres erfaring.:D

Fyr Løs


MVH David


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Honda VFR 750 RC36
  • #1   16. mar 2010 Brændt ensretter. Den sidder et sted hvor den har svært ved at komme af med varmen og kan derfor godt brænde af.
    Bagsvingerleje. Det er et specielt leje, og ganske dyrt, så kontroller efter slør.
    Ellers er det bare som med alle andre MC'er. Kig på sliddele og stand generelt.


  • #2   16. mar 2010 har ladet mig fortælle at man kan skaffe en anden ensretter der er noget mere hårdfør??

    Hvordan tjekker jeg nemmest for slør i bagsvingeren??

    og tak:)


  • #3   16. mar 2010 Skulle ensretteren gå kan den skiftes for kr. 1.000,00. Baghjulsleje kr. 350,00. Så er der selvfølgelig arbejdsløn, hvis man ikke selv har lyst til at rode med det.
    Ikke fordi Jesper ikke har ret, men:
    Ensretteren nævnes altid ved VFR (og de står også af). Ligesom knastkædestrammeren ved CBR600 (en slid-del der skal skiftes ved 30-40.000 KM til kr. 700,00).


  • #4   16. mar 2010 Ja, den kan skiftes til en fra schnabel elektronik.

  • #5   16. mar 2010 E.S. Elektro v/Erik Schnabel
    Kronborggade 5
    2200 København N
    Phone (+45) 3585 4080


  • #6   16. mar 2010 www.vfr.dk

    Hent køberguiden...


  • #7   17. mar 2010 Er der nogen tegn at spore på at ensretteren er ved at gå, eller er det bare fra det ene sekund til det næste??



  • #8   17. mar 2010 En hyppig årsag til at regulatoren/ensretteren går på denne og andre er irrede stik i de tre-fire ledninger fra generator til regulatoren/ensretteren. Check og rens dem ved samme lejlighed smiley

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #9   24. aug 2016 #8 Helt rigtig. Jeg har selv en 91 og har udskiftet samtlige kabler til ensretteren.
    Problemet ligger i det at krympede kontakter virker fint de første år men kabelens små kobber led irrer på overfladen og mister kontakt med hinanden så kun de led der er i kontakt med kabelsko leder strømmen. Resultat er øget modstand og dermed forbunden varmeudvikling. Mine nylonhuse for konnektorer var meget deformerede af varmen (halv smeltede).
    Jeg har min VFR i 6 år nu og har ændret dens få små, irriterende flows så den er bare perfekt nu. Deler gærne værksted, værktøj
    og erfaring med andre VFR ejere


Kommentér på:
Køb af Honda VFR 750 RC36

Annonce