{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.327 visninger | Oprettet:

hjælp til afgift {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig........jeg har en yamaha xv 1000 tr1 årg 1982 uden afgift og jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor meget de vil have i afgift på den men jeg kan ikke finde ud af det inde på skat.dk

jeg håber at der er en der er venlig at hjælpe mig

mvh mikael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til afgift
  • #1   23. jul 2009 du finder ud af hvad den model står til hos forhandler og så tager du 60 procent af det så rammer du afgiften meget godt

  • #2   23. jul 2009 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1755101

    Her skal du bare indtaste hvad den kostede da den var ny i 1982..
    Så taster du ind hvad de ca. står til salg til idag, og så har du en ca pris.. jeg betalte afgift på min i tirsdags.. jeg endte med at betale ca 3000 under det som deres regnemaskine sagde.. så det er ikke helt ved siden af.. mvh


  • #3   23. jul 2009 ok siger tak for hjælpen......men hvor finder jeg nu prisen fra den gang

  • #4   23. jul 2009 Der er 4 af den model i årg 1982-1983 som der er betalt afgift på.
    Den nyeste afgiftssag er 1 år gammel
    YAMAHA 1000CCM XV1000 TR1 fra 16/03-1983
    Nypris er sat til 60000,-
    Brugthandelspris sat til 23000,-
    Afgiften er endt på 11075,-
    Da det er et år siden den er fastsat vil jeg tro at det ligger på
    ca. 10000,- i dag. afhængig af stand.


  • #5   23. jul 2009 ok mange tak......så skal jeg nok ikke betale ret meget i afgift for den ligner lort ;o)

    mvh mikael


  • #7   25. jul 2009 jo grimmer den er jo billigere bliver det

  • #8   25. jul 2009 Nej ikke korrekt.
    Din MC's stand bliver til toldsynet vurderet efter 3 kategorier:
    -Over middel
    -Middel
    -Under middel
    Som udgangspunkt er alle køretøjer middel stand. Hvis et køretøj afviger fra middel stand, skal der udfærdiges billeddokumentation og skriftlig beskrivelse af årsagen i forbindelse med toldsynet.
    Dokumentationen skal medbringes til SKAT og indgå i afgiftsberegningen.
    Det vil ikke ændre ret meget på afgiften på en så gammel MC.
    Det som du sparer, vil med garanti ikke kunne dække udgifterne til at udbedre buler og ridser f. eks.


  • #10   25. jul 2009 Udrag fra SKAT's regler ved afgifts beregning af brugte køretøjer.

    "Brugte biler og motorcykler, der skal registreres her i landet første gang, skal forinden værdifastsættelsen forevises for Synsvirksomheden, der også syner køretøjet med henblik på at fastslå køretøjets identitet, kilometerstand, udstyr og stand generelt. Dette syn betegnes af Synsvirksomheden som "Toldsyn". Synsvirksomhedens påtegninger på synspapirerne indgår i værdifastsættelsen, som kan ske uden at køretøjet forevises for SKAT. SKAT kan besigtige et køretøj, hvis de finder det nødvendigt.

    Køretøjets stand anføres som middel, over eller under middel. Herudover anføres køretøjets kilometertal og udstyr.

    Ved afgiftsberigtigelse af de køretøjer, der er bedømt til "Middel stand", tages der højde for den lavere handelspris/markedspris som følge af mindre kosmetiske skader (småbuler og ridser mv.), der følger af køretøjets alder og kilometertal.

    Baggrunden herfor er den, at SKAT som udgangspunkt anvender handelspriser/markedspriser ved salg af køretøjer fra forhandlervirksomheder, og at disse køretøjer normalt vil være salgsklargjorte, herunder repareret for kosmetiske skader mv.

    Der fastsættes på denne baggrund følgende generelle vejledende retningslinier for regulering af køretøjets stand (nedskrivning sker på grundlag af niveauet for det pågældende køretøj og op- eller nedrundes til hele hundrede):

    Middel stand
    Ved bedømmelsen "Middel Stand" gives som udgangspunkt et fradrag i handelspris/markedsprisen på 3 %, dog max. 8.000 kr.

    Under middel stand
    Hvis køretøjets stand er bedømt som "Under middel", reduceres som udgangspunkt med yderligere (dvs ud over de 3%, jf. ovenfor) 5 % -, jf. bekendtgørelsens § 11, stk. 1, dog max. 20.000 kr.

    Det samlede fradrag kan ikke overstige 20.000 kr. i handelspris/markedspris, medmindre køretøjet forevises/besigtiges af SKAT.

    Over middel stand
    En afkrydsning som "Over middel" vil som udgangspunkt ikke indebære nogen korrektion, idet køretøjet er i en tilsvarende stand, som det salgsklargjorte køretøj, jf. dog bekendtgørelsens § 11, stk. 2, hvorefter handelsprisen/markedsprisen kan forhøjes med 5 pct., for køretøjer med stand over middel.

    Uddrag slut"

    Dvs. at hvis din brugthandelspris er sat til 20.000 kr så bliver den ved under middel reduceret med 5%, altså minus 1000 kr
    Afgiften som du ellers skulle have betalt af de 1000 kr.er 60 % så du får et nedslag i afgiften på 600 kr.
    Og det kan man ikke lave meget MC for !...............


  • #11   25. jul 2009 Prisen på et toldsyn er typisk 200-300 kr. men der er fri prissætning inden for syn idag, så spørg i din lokale synshal eller tjek hjemmesider.

  • #12   25. jul 2009 det var jeg så ikke klar over.....men er det ikke blevet lavet om, for jeg mener da at før i til var der da penge at sparre ved at komme med noget der ligner lort

  • #13   25. jul 2009 Det var dengang SKAT altid skulle se køretøjerne og havde deres egne vurderingsmænd til at fastsætte afgiften. De er også blevet sparet væk !
    Synsvirksomhederne har vurderet stand siden 2006


  • #14   25. jul 2009 Alt det med billeddokumentation og skriftlig beskrivelse af stand som afviger fra middel er først blevet indført her i år pr. 1-4-2009, fordi der var alt for mange køretøjer som var sat til under middel. Det blev der nemlig også fusket for meget med til syn.

  • #15   25. jul 2009 har jeg forstået det rigtigt.......

    jeg skal køre til den syns hal og få den synet og så sætter de prisen på told med det samme eller er det stadig skat der gør det......?


  • #16   26. jul 2009 Nej.
    Husk på at alt syn i Danmark er privatiseret, så de kan ikke have noget at gøre med skatter og afgifter.
    Du skal køre til en synshal hvor du først skal have lavet et registreringsyn, som er ligesom et normal syn hvor alt det tekniske på køretøjet bliver kontrolleret. Bagefter skal der laves et Toldsyn som skal fastslå køretøjets identitet, kilometerstand, udstyr og stand. Det er dette Toldsyn som skat bruger til at fastsætte afgiften med.
    (Man laver selvfølgelig begge syn på en gang)
    Alt det med nypris og brugthandelspris er også SKAT der står for det.


  • #17   26. jul 2009 håber at jeg har fanget den nu ;o)

    først hos syns manden og så en tur hos skat.........?



  • #18   26. jul 2009 ok har fundet ud af det og det det er syns manden der laver det hele

  • #19   26. jul 2009 Ja synmanden kigger på køretøjet
    Skat kigger på papirer og forlanger penge i afgift
    Skat udleverer nummerplader og forlanger penge igen igen !

    Husk medbring til syn dok. for tidligere reg. i udlandet ( reg.attest )
    Evt. dok. for egenvægt hvis det ikke står på reg.attest.

    Husk medbring til SKAT alle papirer fra syn:
    (anmeldelsesblanket, reg.attest og toldsynsrapport)

    Og til sidst når du skal have udleveret nr.plader hos SKAT skal du også bruge et forsikringbevis. Som fåes hos det forsikringselskab hvor du skal ha den forsikret


  • #20   26. jul 2009 jeg siger mange tak for hjælpen steen....du har varet til stor hjælp ;o) tak for det..........så er det bare at komme igang med at samle en med de ting jeg har til at ligge ;o)

    mvh mikael


  • #21   26. jul 2009 Det var så lidt.
    God arbejdslyst.


Kommentér på:
hjælp til afgift

Annonce