{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.107 visninger | Oprettet:

Råd ang køb af MC {{forumTopicSubject}}

Hej MCG !
Siden jeg solgte min Honda CB500 i november, har jeg været på udkig efter en ny MC.
Jeg skal bruge MC'en som hverdags transport middel og til nogen længere ture i ferien. Har ofte damen med bagpå. Det er ligemeget om den er ny eller brugt.

Mine krav er:
-ABS
-Behagelig at køre på
-Driftsikker
-Max pris 120.000
-Billig forsikring

Jeg har haft kig på flere forskellige maskiner, og har prøvet nogen af dem.

Suzuki Sv650S/1000S 2005>2009 (1000'eren ikke prøvet)
Suzuki GSR 600
Kawasaki Z750
Kawasaku ER-6 F(ikke prøvet)


Suzuki Sv650S
+Kan godt li' designet(selvom der er mange af dem)
+Den er nem at køre
+Godt træk fra bunden
+Fed lyd

-Ikke så behagelig på længere ture pga kørestilling(s model)
-Bliver måske for hurtig kedelig(72hk)

Kawasaki Z750
+Fedt design
+Motor! Af dem jeg har prøvet kunne jeg bedst li' Z750'erens motorkarakteristik
+Behagelig at køre

-Vægt, den er tung(230kg køreklar)
-Dårlig bagsæde, kæresten sad ikke godt på den.
-Har hørt om der kan være problemer med at skifte til anden potte...FI lampe der lyser, yderligere tab af moment i forhold til de andre pga exup ventil i org udstødning.

Suzuki GSR600
+Meget letkørt, nem at styre
+God kørestilling

-Lidt plastic agtig sammenlignet med de andre

Jeg hælder mest til Z750'eren, synes den er fedest design og motor mæssigt. Her i oktober kører kawaski tilbud på Z750 til 99.995 - 17.000,- sparet

Er helt oppe og kører over det her og synes at alle dem jeg har prøvet er fantastiske.. glæder mig som et lille pattebarn til at få en ny MC smiley Er meget tæt ved at styrte ud til Kawasaki i morgen og købe den Z750 i grøn/sort!!!

Men hvad siger i, er der noget jeg har overset?, har i andre forslag? eller noget jeg skal være opmærksom på ?

På forhånd tak



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd ang køb af MC
  • #2   12. okt 2009 Det er jeg med på, finanseringen er "ok", banken kunne gøre det ca 10.000 billigere...så det er stadig billigere for mig at købe gennem kawa finans

  • #3   12. okt 2009 Du skal være opmærksom på at hvis du vil ha en z750 skal du skynde dig - der er ikke flere i grøn/sort men muligvis i nogle andre farver.... Det er et godt tilbud hvor du sparer 20 k og klart den sjoveste af dem du nævner - prøv evt også en er6f den kan du spare 17 k på

  • #4   12. okt 2009 er 6 synes jeg bare er lidt tam

    hvad med en fz6, det er trods alt den mest solgte touring maskine i 3 år

    samt der er 5 års garanti på


  • #5   12. okt 2009 Hvis du skal bruge den til daglig transport og touring skal du da have fat i en VFR:-)

  • #6   12. okt 2009 #Dækmanden
    Fz6 har jeg også kigget på, det er også en fyn cykel, men er ikke så vild med fronten på den. Har også læst at den skal ha en del omdrejninger før der sker noget og ihvertfald ikke har så meget bundtræk som Z750'eren - Hvad siger du til det ?


  • #7   12. okt 2009 #Martin
    VFR rocks, men skal man have en af nyere dato(som jeg gerne vil) så koster de boxen.


  • #8   12. okt 2009 Dækmanden - ER6 er den mest solgte cykel herhjemme i år.... Desuden har den 50ccm mere, et højere momment og et bedre bund og mellemområde, men det er nok mest et soørgsmål om at prøve hvad man syntes bedst om

  • #10   12. okt 2009 PS i følge Bike Uk så er det en F800ST der er den nye konge, i en direkte test med en VFR 800 smiley

  • #11   12. okt 2009 Kan du ikke nøjes med én fra lige før de gik over til v-tech?

  • #12   12. okt 2009 #Martin
    Jo det kunne jeg sikkert sagtens, har altid godt kunne li' Honda VFR ...sidder og kigger brugtpriser på dem nu..


  • #13   12. okt 2009 Smid 5000 kr mere og du kan få en vtech, hvis det er den du gerne vil have.
    Jeg tænker bare på at du gerne vil på tur på din mc, og hvis det er noget du kommer til at dyrke meget, så er vfr´eren oplagt med den gode kørestilling og de gode køreegenskaber. Jeg har lige været i Frankfurt på min, lidt under 2000 km på en forlænget weekend, og jeg var ikke ødelagt i kroppen bagefter.


  • #14   12. okt 2009 anders det synes jeg altså ikke er noget problem, nu har jeg trillet 50000km over 3 år, dog har jeg gearet den med 2 tænder mere bagpå, det giver den lige lidt mere, men har på intet tidspunkt manglet noget i mellemområdet

    den var sgu hverken bedre eller dårligere på det punkt end en sv650 som jeg også kørte en del på, da kæresten havde en

    skulle jeg ud og vælge idag, så havde jeg stadig købt en FZ6S

    jeg synes den er de andre overlegen

    er6, pisse sjov, men bliver kedelig i længden, ligesom sv650
    z750, røvkedelig synes jeg, dog var det en 2004, ved ikke om det har ændret sig siden

    gsr rimelig sjov, styrer godt, men mangler kåbe til touring

    det er så MIN holdning, en skam du ikke er fra århus, så kunne du da låne min i løbet af en dag og prøve den i byen


  • #15   12. okt 2009 Hvad fanden snakker i stadig om det her, jeg har jo givet svaret en gang smiley

  • #16   12. okt 2009 Kig evt. på den nye XJ6 Diversion F som kommer i 2010...

    (link fjernet)


  • #17   12. okt 2009 Dækmand: +2 tænder bag er en ganske god gearing som ganske udemærker skjuler det tamme mellemområde FZ6 har.
    Når det så er sagt, så vil jeg mene FZ6-n er værd også at tage et kig på.

    Ja, Z750 har den stærkeste motor, men som du også selv er inde på, så er den tung, og tyngdepunktet ligger højt på den. Igen tvivl om, at de andre nævnte er langt sjovere og hurtigere gennem sving, og lettere at køre i sving med.

    Skal man holde sig til samme klasse, så er Hornet klart den bedste af sin slags.

    Yamaha TDM 900 burde også kunne opfylde dine krav. Men det kræver du tør være anderledes.


  • #18   12. okt 2009 Peter, så må du jo ud og have sådan en bimmer smiley

  • #19   12. okt 2009 Ville jeg også gerne, hvis ikke det var for det faktum at min R6'er var ganske og aldeles værdiløs smiley
    Så nu hænger jeg sku på den hehe


  • #20   12. okt 2009 #Dækmanden - Det kan være jeg skulle tage ud og prøve den FZ6 selvom designet ikke tænder mig så meget, kan jeg være det ændre sig..
    Forstår ikke du synes Z750 var kedelig, jeg fik fandme hård rejsning af at køre på den smiley

    #Peter
    Er helt pjattet med BMW generelt, men den BMW FS800T synes jeg bare ikke er særlig fed at se på, selvom det sikkert er en rigtig go maskine.


  • #21   12. okt 2009 jesper, jeg synes altså ikke den er tam i mellemområdet

    grunden til at jeg gearede den 2 tænder bagpå var en jeg FIK et tandhjul til en r6 på 48tænder

    har aldrig synes den havde for lidt


  • #22   12. okt 2009 ABS
    Driftsikker
    Komfortabel til lange ture
    Køre som hovedtransportmiddel
    Billig forsikring

    Det der det lyder da langt væk af sådan en:

    http://www.wisebuyers.co.uk/motorcycles/bike-reviews/Honda/Deauville+650/346/


  • #23   12. okt 2009 nej det er nu også mest F800S jeg hælder til, specielt hvis den er monteret med fuldkåbe som den her
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=20802


  • #24   12. okt 2009 Hvad med en Honda CBF1000? Den er måske for kedelig?

  • #25   12. okt 2009 med hensyn til tibudet på Z750'eren behøver man da ik finansere den gennem kawasaki??
    jeg betalte min på dankortet, ingen problemer der..
    dog er der vidst kun 1 tilbage på tilbud, i Blå/Sølv ved rydbergs mc.


  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #26   12. okt 2009 Ander C Hvad med en honda hornet 600. Jeg har min til salg! Den har ABS og den springer i hvert fald ikke dit budget!

  • #27   12. okt 2009 køb du dig en z 750, det er jeg sikker på du ikke vil fortryde,

  • #28   12. okt 2009 Hej. jeg har selv skiftet til sv 1000s her i sommers og det er fandme en fed mc.
    du skiver noget om kørestillingen, jeg valgte netop min mc pga at kørestillingen var mere oprejst end de 600cc jeg troede jeg skulle skifte til. jeg har været en tur i sverige i løbet af sommeren det blev til et par tusinde km og det var bestemt ikke ubehageligt eller ubekvemt.
    mht. når du har konen bagpå. min kærste er meget tilfreds med kørestillingen bagepå hun er ca. 180. desuden er v2 motoren suveræn selvom den skal skubbe nogle kilo. her for man fuld udbytte af det kraftige moment som også er fedt på længere ture mht. op og ned gearing.
    af andre pluser vil jeg sige at man kan forsikre den rigtigt billigt da den går under betegnelsen sportstuoring. endeligt vil jeg sige at den efter min opfattelse er en smulge mere sportslig en vfr som er nævnt her i forum. jeg ved at mange er top glade for deres vfr. men jeg synes den birker overvurderet ihvertfald mht. brugtpriser.
    hvis det er vigtigt for dig vil jeg mene at en sv også burde kunne sætte en vfr ude de store probs pga lavere vægt og stærkere motor.
    me det er bare min ening


  • #29   12. okt 2009 hva med en aprillia mana

  • #30   12. okt 2009 Anders !!

    Hvis du får hård rejsning af at køre på en Z 750, så går den i bukserne på dig, hvis du prøver en Z 1000 smiley


  • #31   12. okt 2009 #Knud
    VFR'erne ser sgu godt ud, men vil ikke ha så gammel en maskine denne her gang, ved godt det er super kvallitet.

    # Niels
    Ja CBF1000 ser alt for kedelig ud.

    #Morten J
    Hornet 600 er også interresandt, men er dog ikke så vild med designet, synes simpelthen det er for kedeligt. Men bør vel prøve en for at danne mig et indtryk af den.

    # Michael J
    Ja, men den sidste nye model af Z1000 er langt over budget. Og den forige som du ejer, har ikke ABS, som er et krav.




  • Morten J
    Morten J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #32   12. okt 2009 Anders C. Der er kommet meget ekstra udstyr på min så den skiller sig en helt del ud fra standarden( du kan se billederne af den på min salgs annonce her på sidden). Hvis du kommer forbi vestjylland skal du være velkommen til at prøve en tur)

  • #33   12. okt 2009 Anders !!

    Jo den model af min er også lavet med abs, men ikke impoteret til Danmark

    http://www.kawasaki.de/product.asp?Id=3400EECEEE0&Sub=4


  • #34   13. okt 2009 Men det nytter ham jo ikke Michael smiley

    Jeg sidder lidt i samme saks som dig Anders C:)

    Faktisk præcis samme motorcykler.

    Jeg er faktisk endt med at hælde mest til Sv 1000..
    Hvor det største minus er ingen ABS - Jeg vælger at leve med dette, fordi hvis man alligevel er på vej ind i et hegn, er det sku ikke abs´en der redder dig, men din sunde fornuft og dit udstyr smiley

    Og så er priserne på Sv´en gode, og de bliver kun bedre for tiden..

    Det samme med forsikringen, skal give 7000 ca. for fuld kasko som 20 årig hos IF. Så for mig var valget også bestemt af forsikrings prisen, da min mc skal stå i Odense, udenfor, næsten hele året.. Så ansvar var for mig ikke en løsning.

    Og ja - Kawasaki har noget forsikring, men det kræver man køber en Ny mc, eller at man køre ud til forhandler og krejler sig til en forsikring. Og det er simpelthen en for usikkerløsning til mig, tænk hvis jeg pludselig står med en Mc jeg ikke kan forsikre?!

    Honda´erne er lækre... Havde selv kig på en Fireblade, men må simpelthen vente da jeg ikke kan få den forsikret. Selv ikke gennem fagforening og alt muligt tryl..

    Så...
    Jeg havde valgt suzuki - Sv - 650/1000 hvis jeg var dig. Alt afhænigt af dit temperament.

    Forresten så er GSR´en så mega lækker det er svært at forstå, men da den ikke har nogen specielt god beskyttelse mod vind og vejr, må man gå ud fra den er lidt træls når man på længere ture..

    MvH
    Michael


  • #35   13. okt 2009 #Michael M
    Jeg er sikker på Z750 er billigere end SV1000 at forsikre. Du kan forsikre Z750 for 5500-6000 kasko uden at købe ved en kawa forhandler.
    Jeg troede Sv1000 også kom med ABS, det udelukker den desværre, for hold kæft hvor lyder de bare godt. Sandt det du siger med hegnet, men der er selfølgelig mange andre situationer hvor ABS er guld værd, især hvis man som mig ikke er specielt øvet.


  • #36   13. okt 2009 Anders C: Forsikring af en suzuki er ikke høj:
    www.allans-mc.dk/Suzuki_Forsikring.pdf


  • #37   13. okt 2009 #Jesper
    Det er rigtig nok,Suzuki har også attraktive forsikringer..det har de snart alle mærkerne når vi snakker den her slags MC'er. Suzuki og kawa ligger tæt, men en lille fordel til kawa i min situation.


  • #38   13. okt 2009 Anders !!!

    Har du overvejet at kikke på en Suzuki Bandit 1250 n/s de fås til en overkommelig pris og er med abs.


  • #39   13. okt 2009 prøv de forskellige.. så danner du dig et bedre overblik.. med de krav du stiller tænker jeg straks på en v-strom.. så kig evt på den også.. det er en af de mest behagelige at køre på jeg har prøvet..

  • #40   13. okt 2009 #Michael J / Morten
    Bandit synes jeg også er en fin cykel, men den har ikke samme wow effekt på mig som andre har, v-strom er bare ikke flot...Ved godt det hele ikk skal handle om design, men det er nu en vigitg faktor..Så lige enSv650s 2006, til 65k på dba...godt tilbud synes jeg..


  • #41   13. okt 2009 Som Jesper (Virum) også skriver, så tjek lige Yamaha TDM http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52256300

  • #42   13. okt 2009 #Kriqslund
    Ikke dårligt, dog ser den lidt ud som om den har fået en ordenlig uppercut:)
    Kører ud og kigger hos Stevens mc nu....


  • #43   13. okt 2009 Anders C: Tag ud og se den TDM live. Den er fed, og så kan den både køre i sving, lege og touring med 2.

  • #44   13. okt 2009 Det er helt klart en cykel der vinder ved nærmere bekendtskab. Shit jeg var glad for min og det var endda en 99'er.

    Jeg skal HELT sikkert ud og prøve den nye en dag.


  • #45   13. okt 2009 "Jeg vælger at leve med dette, fordi hvis man alligevel er på vej ind i et hegn, er det sku ikke abs´en der redder dig, men din sunde fornuft og dit udstyr :)"

    Det samme kan siges om sikkerhedsseler. Og airbags. Og hjelme. Og bremser. Alligevel redder de ting mange liv hver dag.

    Men selvfølgelig har du ret, hvis man skal vælge mellem sund fornuft og sikkerhedsudstyr, så vinder fornuften da hver gang. Ofte kan man bare få begge dele og det er jo ikke så ringe endda. smiley


  • #46   13. okt 2009 Michael M: "Jeg vælger at leve med dette, fordi hvis man alligevel er på vej ind i et hegn, er det sku ikke abs´en der redder dig, men din sunde fornuft og dit udstyr"
    Ahhhh, det kommer an på hvad der er årsagen til at du er ved at ramme hegnet. Er det fordi du har overbremset og hjulet er skredet så kunne en ABS måske godt redde dig.


  • #47   13. okt 2009 Der er en enkelt rigtigt god grund til at fravælge ABS: I det øjeblik du gør det, så har du pludselig mange flere motorcykler at vælge imellem, uanset hvilket segment vi taler.

    Man begrænser sig selv, så snart man siger: "Og den skal have ABS." F.eks. sidder du og drømmer om en SV1000, som masser af mennesker har været utroligt glad for, men afskriver den pga. manglende ABS. Det er jo fornuftigt nok, men stadig lidt ærgerligt, at tre bogstaver kan indskrænke de potentielle motorcykler så voldsomt.


  • #48   13. okt 2009 Synes virkelig du skal prøve en VFR, hvis du vælger en af de nye(v-tech) får du også dit krav med(abs).
    Du kommer til at elske den V4 motor:-)


  • #49   13. okt 2009 Hej.

    Jeg synes jeg kan mærke på det du skriver at du hælder allermest til den Z 750, så hvorfor ikke bare holde dig til den så, det er åbenbart den du ville vælge med "hjertet"... Og den er jo både billig at forsikre, har ABS og lever gennerelt op til de kriterier du stiller en mc.... smiley


  • #50   13. okt 2009 Anders..

    Den Kawa forsikring du snakker om.

    Hvor?

    Hvordan?

    Hvorfor?

    Mvh
    Michael


  • #51   13. okt 2009 #Gert
    Er bare så fandens betænksom(måske også ubeslutsom) når det kommer til noget størrer jeg skal købe..Men du har ret, er mest klar på den Z750'er og for mig er der endnu ikk noget der har kunne slå den til 100.000 kr.

    Jeg var ude hos stevens MC idag og få en sidste prøve tur på Z750, og selvom den er lidt tyk kører den jo fantastisk. Havde damen bagpå(denne gang med ordenligt fordtøj) og hun fortalte efter turen, at hun sad udemærket.

    Jeg snakkede med sælger omkring extra udstyr.. Ønsker det her monteret:

    Bundkåbe(plov)
    Andre blink for
    Nr.plade holder inkl blink
    Rizoma væskebeholder
    LSL crashpads(er der nogen bedre, der stikker længere ud eller noget?)
    Vindskærm

    Alt extra udstyr inkl 4 arbejdstimer til montering blev ca 15.000 kr

    Der var ingen mulighed for rabat på noget. Heller ikke en vinteropbevaring eller første service eftersyn kunne jeg presse med i prisen.
    Sælger siger de ikke taber på selve cyklen selvom der er tilbud på den.

    Synes i det er rimeligt at der ikke er noget rabat ?


  • #52   13. okt 2009 NEJ!!

    Der er krise! - De skal fandme give sig.

    Hvis jeg var dig, ville jeg købe en brugt, så den værste afskrivning var væk.. Du får Virkelig meget for dine penge på brugtmarkedet lige pt.

    Mvh
    Michael


  • #53   13. okt 2009 Lige præcis Michael M...Bare se sebastians SuperDuke til sølle 125000

  • #54   13. okt 2009 #Michael M
    Det bedste brugt køb jeg kan finde på DBA er en 2008 til 85.000, det synes jeg er for meget i forhold til en helt ny.


  • #55   13. okt 2009 Hvis du er taktisk smart.. Så får du lige det regnestykke jeg følger..

    1. Det er ved at være vinter, hvis du køber mc nu, kan du køre 1-2 uger, så bliver der Mega koldt, de begynder at salte, og du skal betalt for en opstaldning over vinteren: Din ny indkøbte mc, er pludselig 1 år gammel(ældre), også selvom den er købt i december, og du har hermed tabt Tusinde kr...

    2. Du har egentligt kun udgifter ved at købe noget nu..

    Hvis jeg var dig, ville jeg - som jeg selv gør... Bruge tiden nu til at prøve, teste, savle og kigge på motorcykler.. og finde lige præcis den Model jeg vil have.. Og så gå igang med at købe i december/januar. Når mørket, og krisen stadigvæk kradser.. Eller hvis du er så heldig at falde over en Nu hvor det simpelthen er jordens bedste handel (du "vinder" mindst 10-20.000 på mc´en i forhold til Alle andre på markedet) - så skal du selvfølgelig handle.

    Nej - Vent! - Din drømme mc er der også til vinter, og hvis den ikke er, så kan du hente den i tyskland, blot et par tusinde billigere, for så er den jo 1 år ældre smiley

    Spørger lige igen - Kawa forsikring - Hvor og hvordan?

    Dengang jeg kontaktede for forhandler for at høre nærmere sagde han: " ikke muligt, kun hvis du køber gennem mig, eller hvis du køber en ny i butikken...."

    Mvh
    Michael


  • #56   14. okt 2009 Anders !

    85000 for en 2008 mener du er for dyrt. En ny koster 119900 + du vil sætte extraudstyr på for 15000 kr, Så har du lige pludselig givet 134900 + levering, og når du køre den over kanstenen har den tabt 20-25000 kr i pris.
    Det kan godt være at det er finanskrise, men du skal ikke forvente at folk forære deres 1 år gamle mc væk.


  • #57   15. okt 2009 #Michael J
    En ny koster NU 99.995, ikke 119900...

    #Michael M
    Ifølge den kawa forhandler jeg talte men, skulle man finansere gennem dem for at få den til 99.995,-

    Tror sgu jeg dropper at købe ny....Satser på at kunne finde en brugt 07-09 til ca 80.000 kr.


  • #58   15. okt 2009 En ny på tilbud til 99.000. Tror ikke du kan få en ny i 2010 til 99.000. Men vi får se smiley

Kommentér på:
Råd ang køb af MC

Annonce