{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Thomas L
Thomas L
Tilmeldt:
11. jun 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23

tosset ide? {{forumTopicSubject}}

Hej

Har overvejet at købe en crosser til foråret til at køre markræs på. Har mulighed for at køre på flad mark, men også i lidt mere kuperet terræn.

Er ikke interesseret i at blive god til at køre til cross, men synes man får meget teknik og power til få penge, nu man ikke skal betale afgift.

Formålet skulle være at lære lidt af "alt det sjove" inden jeg går ud og ofrer pegene på en motard med afgift.

Regner med at maskinen skulle koste omkring 15.000 kr.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med det?
Eller har andet at tilføje/kommentere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tosset ide?
  • #1   16. okt 2009 ja, en crosser er da et dejligt legetøj. har selv haft 3 stks... hvis du tænker det er til at lære og køre på baghjul er den jo oplagt til... om du så er til 2 takt eller 4 takt... ja det er jo lige det, ud og prøv lidt forskelligt, men sådan en 250'er totakt trækker dælme fint når den er iorden...

    pøj pøj med det...


  • #2   17. okt 2009 Kan kun anbefale den omtalte 250 2-takter.
    Kørte en del Bush-kørsle på en Yamaha TT250 i et par år i den Australske outback. Sjov, godt med træk og så vejer den ingenting. smiley
    Bedre undeholdning er svært at finde.

    Som den gode gamle Thomas Mygind siger: Sæt igang!


  • #3   17. okt 2009 leger også lidt med crossere, og det er good clean fun... vi er et par stykker der kører sammen på en improviseret bane, og der er ikke nogen bent betjent der bliver sur når vi kører ræs, på baghjul eller andre "dumme ting"...

  • #4   18. okt 2009 Har også overvejet det meget her på det seneste. Mine forældre har nemlig lige købt en gård. Hvor mange fræser egenlig i skoven på deres crosser ?

    Nogen som kender til dem her ? 250 ccm ny maskine smiley (link fjernet)


  • #5   18. okt 2009 har også tit tænkt på det... mangler bare et sted at kører (nå ja og noget at kører på, men det kan man jo altid købe)

  • #6   18. okt 2009 til den nævnte xmoto vil jeg sige: sammenligner jeg med en japaner eller for den sags skyld en ktm som der også køre mange af, så er den luftkølet (nok fordi det er simpelt og godt)... den har lav effekt (19 hk) en tilsvarende 2-takter har jo ca 56 hk for en 250'er... så tror ikke på det er en sindsyg vild crosser... men den er da sikkert sjov nok til og køre lidt i skoven med.
    og ja jeg har kørt i skoven med min første crosser da jeg havde en bane i en gammel skov... men det var lige det sted vi havde dengang så fældede vi de fleste træer og gravede en bane ud...
    Hvis du bare vil køre rundt på skovbakker og skråninger og skrænte, så var det måske noget trial du skulle prøve?

    mvh Offslow


  • Thomas L
    Thomas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #7   20. okt 2009
    tak for jeres indlæg.. Tænkte nok, der var andre, der havde leget med den ide også. Har også adgang til en traktor med frontlæsser, så der kan laves lidt ekstra sjov.. :-)'


Kommentér på:
tosset ide?

Annonce