{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.905 visninger | Oprettet:

Giver mc forsikring anciennitet? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

jeg har et enkelt spørgsmål.

som der står i teksten giver motorcykel forsikring også anciennitet ligesom bilgør med jo flere skadesfri år. Giver billig forsikring.
Kan den anciennitet fra mc også bruges til når man en gang skal ha bil igen?

Har Gf til forsikring. med hel års dækning. glemte bare at spørge dem sidst?

kunne være nogen her inde vidste det?

Mvh Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giver mc forsikring anciennitet?
  • #1   30. mar 2010 mc giver også ancinitet præsis som en bil

  • #2   30. mar 2010 @Christian B

    Det er ikke alle selskaber som er villige til at overfører anciennitet fra MC til bil.
    Typisk er det selskaber som ikke kører MC forsikringen på bonus trin, ligesom vi ser på biler.

    Jeg ved af erfaring at Fair Forsikring, hedder vist gjensidig i dag, overfører op til 6 års skadefri kørsel fra MC til bil. Lige om GF gør sig i overførelse ved jeg ikke, det er meget individuelt selskab til selskab. så jeg ville ringe til GF og et par andre selskaber og hører ad hvis det er aktuelt for dig i den nærmeste tid.


  • #3   30. mar 2010 en sidenote, jeg mener at huske TopDanmark overfører skadesfri kørsel mellem Mc og Bil, det var en af årsagerne til at jeg undersøgt MC/bil forsikring hos dem da jeg flyttede tilbage til Danmark.

  • #4   30. mar 2010 Rigtigt som skrevet står, det afhænger helt og aldeles af selskabet. Har netop haft en snak med GF, og de godtager f.eks. ikke MC kørsel ved udregning af anciennitet.

    JLL


  • #5   30. mar 2010 Har haft MC i 2½ år og har lige forsikret min bil i GF, hun var "sød" og gav mig 1års rabat fordi jeg havde alle mine forsikringer ved dem, så tror ikke GF regner MC forsikring som anciennitet på bil.

  • #6   30. mar 2010 Det gjorde GF ellers sidst jeg snakkede med dem

  • #7   30. mar 2010 Ok jeg snakkede med dem i går, og da var det ikke muligt at overføre anciennitet

  • #8   30. mar 2010 Ja lige en sidenote, husk at der er forskel på når de siger at man får 1 års rabat og om de rent faktisk overfører den skadesfri kørsel til andet køretøj.

    Bonus trin hos forsikringsselskaberne kan man godt stikke skråt op, det er antal år man har kørt bil uden skader som tæller, at de så kan give en god pris "rabat" fordi man er en god kunde, det er jo kun bonus. smiley

    Det som jeg taler om er, at har man kørt 3 skadesfri år på MC hos selskab A, kan man hos selskab B få overført de 3 skadesfri år til bil således at bilforsikringen bliver lige så billig som havde du kørt skadesfri 3 år i bil frem for MC. smiley
    Bemærk, der et kun nogle selskaber som gør dette.

    Hvilket bonustrin man så havner på hos selskabet er fløjtende lige meget da det er et usammenligneligt trinsystem selskaber imellem.


Kommentér på:
Giver mc forsikring anciennitet?

Annonce