5.154 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Giver mc forsikring anciennitet? Giver mc forsikring anciennitet?
Hejsa..
jeg har et enkelt spørgsmål.
som der står i teksten giver motorcykel forsikring også anciennitet ligesom bilgør med jo flere skadesfri år. Giver billig forsikring.
Kan den anciennitet fra mc også bruges til når man en gang skal ha bil igen?
Har Gf til forsikring. med hel års dækning. glemte bare at spørge dem sidst?
kunne være nogen her inde vidste det?
Mvh Christian
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 48
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
Det er ikke alle selskaber som er villige til at overfører anciennitet fra MC til bil.
Typisk er det selskaber som ikke kører MC forsikringen på bonus trin, ligesom vi ser på biler.
Jeg ved af erfaring at Fair Forsikring, hedder vist gjensidig i dag, overfører op til 6 års skadefri kørsel fra MC til bil. Lige om GF gør sig i overførelse ved jeg ikke, det er meget individuelt selskab til selskab. så jeg ville ringe til GF og et par andre selskaber og hører ad hvis det er aktuelt for dig i den nærmeste tid.
jul 2009
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
JLL
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 360
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
jul 2009
Bonus trin hos forsikringsselskaberne kan man godt stikke skråt op, det er antal år man har kørt bil uden skader som tæller, at de så kan give en god pris "rabat" fordi man er en god kunde, det er jo kun bonus.
Det som jeg taler om er, at har man kørt 3 skadesfri år på MC hos selskab A, kan man hos selskab B få overført de 3 skadesfri år til bil således at bilforsikringen bliver lige så billig som havde du kørt skadesfri 3 år i bil frem for MC.
Bemærk, der et kun nogle selskaber som gør dette.
Hvilket bonustrin man så havner på hos selskabet er fløjtende lige meget da det er et usammenligneligt trinsystem selskaber imellem.
Giver mc forsikring anciennitet?