{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Den vil ikke starte! {{forumTopicSubject}}

Hey.

Problemet er med en Honda CB750 fra 84.
Den har stået vinteren over i en varm kælder. Men vil ikke igang igen.
Vi har brugt 11 timer på at skubbe den i gang, og har kun været lige ved og næste.

Vi fik så en bil til at stoppe ind og hjælpe os med lidt strøm. Men den kørte bare rundt i starteren uden at starte.

Hvad søren kan der være galt? Den har kørt et mindre stykke, men er så gået ud igen. (mindre stykke = 100m).

Den kan vel ikke være tændrør da den jo startede?
Nogle mener at benzinen er død efter at have stået?

De 2 ting skal jeg skifte i dag, ved i om der er noget andet jeg skal lede efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den vil ikke starte!
  • #1   30. mar 2010 Skift tændrør og brug startgas. Sådan starter man en gammel Honda.

  • #2   30. mar 2010 første indskydelse var dødmandsknap eller støttebenskontakt ( hvis der er en på din model ? ) hmm... men så er der lige det med at du har kørt 100 m. på den........ ????????

  • #3   30. mar 2010 Si check alle steder for gnist, dvs, kabler uden hætter, kabler med hætter og tændrør.

    Dask svømmerhusene godt og grundigt med et skruetrækkerskaft, og kontroller, at der faktisk løber benzin ned i dem.

    Derefter er det æter på dåse, så skal den nok luske i gang, men den halter nok noget i starten, så vær god ved den


  • #4   30. mar 2010 Lyder som et karburator problem, prøv at skylle dem godt igennem. Min egen cb750 er heller ikke glad for at komme igang efter vinteren, men det hjælper med lidt startspray.

  • #5   30. mar 2010 Havde selv svært ved at starte min, her efter vinteren..........
    Nye rør, og ikke flere problemer smiley


  • #6   31. mar 2010 Du har gnist som du skriver, og der må være kompression siden den ku' starte, ergo må det være et brændstof-problem. Hvis den springer igang ved brug af startspray, men dør hurtigt igen så har dine karbs et problem. Tjek om der kommer benzin i svømmerhuset, ved at åbne for drænet i bunden. Hvis benzinen ikke kommer hurtigt nok til dine karbs, kan den nok køre netop omkring 100m. Som hvis hanen er slukket.

Kommentér på:
Den vil ikke starte!

Annonce