{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.653 visninger | Oprettet:

hvilke dæk til yam xt pendler {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg står og skal snart til at tage stilling til hvilke dæk jeg skal have
til yamaha xt600. det bliver en pendler motorcykel jeg skal køre 65 km hver dag også når det er koldt. jeg kører 10 km i byen og 20km på motorvej. jeg kører ikke over 120km/t
håber i har nogen råd
ps jeg skal overhovedet ikke køre i mudder eller anden off road


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilke dæk til yam xt pendler
  • #1   3. sep 2010 Avon Distanzia.
    Dem var jeg godt tilfreds med på min Canyon 500


  • #2   3. sep 2010 Hej Chr
    jeg er yderst tilfreds med mime Metzeler M1


  • #3   3. sep 2010 M1 er et sportsdæk så det er helt sikkert ikke det rigtige valg. Og kan sandsyligvis heller ikke fåes i de dimmensioner.



  • #4   3. sep 2010 Michelin pilot road CT 2. Godt alsidigt vejdæk med godt greb.
    Eller BT 023 fra Bridgestone. De er ens, med en 2-komponent blanding og gode regnvejrs egenskaber.


  • #5   3. sep 2010 til den cykel vil jeg klart anbefale Continental Trail Attack. Jeg har dem på min gamle 650'er Dominator lige pt og der er en verden til forskel i forhold til Avon Distanzia som der var monteret tidligere.. For at være helt ærlig føles Avon'erne sgu lidt som noget skrammel i forhold til

    Conti smækker dem bag i både på våd og specielt på tør vej hvor jeg kan køre den som på hvilket som helst sports-dæk..

    Holdbarheden er henad det samme.

    se evt denne sammenligning af 7 enduro dæk fra 2008.. jeg har ikke fundet gode tests af nyere dato.. men jeg synes også resultatet stadig holder.
    http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/motorcycle/general/links/news/cta_testwinner_en.pdf


    mvh


  • #6   3. sep 2010 hmm continental synes ikke lige de skulle lave nogen trial attack til 18" fælge

  • #7   4. sep 2010 har kørt på avon deztanzia , mezler turanze meztler enduro 3,pirelli mt 60,pirelli mt 21 og continetal tkc 80.
    destanzia og turanze giver begge mange km er er gode på asfaldt og nok det beste bud til dig fordækket er heller ikke det værste til at blive slift skævt (hæl-tå)
    15000-20000 skulle være muligt. men hvis du nu skulle nærme dig lidt grus engang imellem nu du har en så fin maskine så ernæste skridt mt 60 og enduro 3 . Begge fine dæk der køre forholdsvis mange km 10000+ men hvis der er mudder og sand er jeg ikke så glad for disse men derimod tkc 80 syntes jeg er det bedste dæk til det hele kan det meste men er derimod heller ikke rigtig god til det hele og vil nok ikke vælge dette hvis man kørte meget motorvej.
    Mt 21 er mest offroad men kan da sagtens køre godt på vej holder bare ikke så lang tid som de andre men ellers et fint dæk.
    Jeg får nok endag prøvet en masse forskellige slags dæk men holder mig til tkc 80 indtil videre, nok mest fordi det ser bedst ud med et knoppet dæk på en offroad mc selvom jeg pt køre 90 procent på vej.
    håber du kan bruge dette hilsen Karl johan


Kommentér på:
hvilke dæk til yam xt pendler

Annonce